معرفی و دانلود کتاب آیین بودایی در دوران معاصر: آموزه‌های کهن بودا برای انسان معاصر

عکس جلد کتاب آیین بودایی در دوران معاصر: آموزه‌های کهن بودا برای انسان معاصر
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر: آموزه‌های کهن بودا برای انسان معاصر

دون چیس با کنار گذاشتن باورهای نادرست در مورد بودیسم و روشن ساختن مفاهیم کلیدی این دین در کتاب آیین بودایی در دوران معاصر، شما را با اصول فکری و پایه‌های اعتقادی دین بودا به‌طور کامل آشنا خواهد کرد. رشد روحانی، رهایی از رنج‌های جهان مادی، دستیابی به خشنودی پایان‌ناپذیر و کشف آرامش درونی، ثمرات ارزشمندی هستند که با مطالعه‌ی این کتاب حوزه‌ی ادیان، به دست خواهید آورد.

درباره‌ی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر

حتماً همگی شما در لحظاتی از زندگی‌تان، عمیقاً طعم خشنودی را چشیده‌اید. در محل کارتان، ترفیع رتبه گرفته‌اید یا سرانجام از رشته‌ای که به آن علاقه‌مند بوده‌اید، فارغ‌التحصیل شده‌اید و یا هر موفقیت ریز و درشتی دیگری در زندگی‌تان بوده که دست‌کم چند لحظه حس خشنودی را در قلبتان بیدار کند. بااین‌حال، باید بگوییم چنین خشنودی‌هایی، ناپایدار هستند و به‌سرعت از بین می‌روند. این نوع از خشنودی‌ها به‌جای این‌که با حس رضایت همراه باشند، بیشتر موجب نارضایتی و زیادی‌خواهی شما می‌شوند. در حقیقت موجب ولع شما برای تجربه‌ی موفقیت‌ها و خشنودی‌های بیشتر خواهند شد. واقعیت این است که هر چه‌قدر بیشتر به دنبال خشنودی باشید، خشنودی بیشتر از شما فاصله می‌گیرد. زمانی خواهید توانست از دام خشنودی‌های زودگذر رها شده و حقیقتاً خوشبختی و رضایت را به زندگی‌تان وارد کنید که کلید خشنودی پایدار را به دست بیاورید. همان کلیدی که دین بودیسم قرن‌ها پیش، در اختیار پیروانش قرار داده بود. اکنون با راهنمایی‌های کتاب آیین بودایی در دوران معاصر (Modern Buddhism) این امکان را خواهید داشت تا به کمک راهنمایی‌های دون چیس (Devean Chase) به اصول و آموزه‌های بودیسم پی ببرید. مطالعه‌ی این اثر، یعنی زدن دو نشان با یک تیر! هم با چند و چون یکی از کهن‌ترین ادیان جهان آشنا خواهید شد و هم با به‌کارگیری تعالیم آن، معنویت و سعادت را به زندگی‌تان دعوت خواهید کرد.

معرفی و دانلود کتاب آیین بودایی در دوران معاصر

آیین بودا یا آیین پاکان، نخستین بار حدود 500 سال پیش از میلاد مسیح، در سرزمین هند پدید آمد. سپس بالیدن گرفت و به‌تدریج قلمرو خود را گسترش داد.‌ امروزه دین بودایی با داشتن پانصد میلیون پیرو در سراسر آسیا، از ادیان اصلی جهان به شمار می‌رود. این دین که بر مبنای فلسفه‌ی سیدارتا گوتاما شکل گرفته، بخش گسترده‌ای از ادبیات دینی را به خود اختصاص داده. تاکنون کتاب‌های فراوانی برای معرفی بودیسم و آموزه‌های آن به زبان‌های مختلف نگاشته شده‌اند. بنابراین، اگر قصد داشته باشید با اصول اعتقادی بودیسم آشنا شوید نیازی نیست لزوماً وارد صومعه‌ها شوید و در کسوت یک راهب، تعلیم ببینید. کافی است سری به کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خانه‌ها بزنید تا انبوهی از کتاب‌های مرتبط با آیین بودا در اختیارتان قرار بگیرد. بااین‌وجود، توجه داشته باشید بسیاری از این کتاب‌ها، بدون توجه به زندگی انسان معاصر، کوشیده‌اند تا تعالیم کهن بودا را به همان صورت، به مخاطبان امروزی خود بیاموزند. می‌دانیم که انسان عصر حاضر، تفاوت‌های بنیادینی با انسان‌های هزاران سال پیش دارد. از طرفی، در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند که با تکنولوژی و فناوری احاطه شده و از سوی دیگر، نیازهای متفاوتی دارد که شاید برای انسان‌های دوهزار سال پیش معنایی نداشته‌اند. به همین جهت، برای آموختن پایه‌های یک دین کهن به مخاطبان امروزی، لازم است این تفاوت‌ها در نظر گرفته شوند. دون چیس با توجه به همین نکته، در تلاش بوده تا نسخه‌ای مدرن از دین بودا را به مخاطبان خود عرضه کند. کتاب آیین بودایی در دوران معاصر، به‌گونه‌ای نوشته شده که مخاطب عصر کنونی در درک و دریافت آن مشکلی نداشته باشد و مفاهیم آن را به‌خوبی دریابد.

دین بودایی به‌عنوان بخشی از میراث دینی، فکری و فرهنگی بشر، دستخوش تحول بسیاری شده‌. البته برخی از این تحولات بیشتر به انحراف شباهت دارند. در حال حاضر، این آیین آن‌چنان با افکار غلط و سنت‌های دست‌و‌پاگیر آمیخته شده که به نظر می‌رسد خود راهبان و عالمان دینی نیز در تشخیص اطلاعات سره از ناسره ناکام مانده‌اند. همین موضوع موجب شده تا تصویری مخدوش از پایه و اساس بودیسم به دست مخاطبان برسد. بااین‌حال، به شما اطمینان می‌دهیم که از اطلاعات دروغین و نکته‌های نادرست، در کتابی که پیش رو دارید، خبری نخواهد بود. نویسنده، برای گردآوری و تدوین مطالب کتاب، نهایت دقت و وسواس را به خرج داده تا اثری که در نهایت به شما عرضه می‌شود، نه نسخه‌ای تقلبی، بلکه دربردارنده‌ی اصول حقیقی آیین بودا باشد.

دون چیس پیش از آن‌که شما را با مطالب اصلی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر روبه‌رو کند، ابتدا باورهای اشتباهی را که در ذهنتان ته‌نشین شده‌اند، یادآوری کرده و به شما کمک می‌کند برای همیشه آن‌ها را کنار بگذارید. سپس گام‌به‌گام با شما همراه خواهد بود تا عمیق‌ترین مفاهیم و نکته‌های دین بودایی را به زبانی ساده به شما بیاموزد. اگرچه خوشبختی بی‌کلام است و نوعی پدیده‌ی خاموش به شمار می‌رود اما مؤلف که مانند سایر نویسندگان راهی جز کمک گرفتن از واژه‌ها نداشته، با گلچین کردن مجموعه‌ای از کلمات قابل‌درک و دقیق، سعی می‌کند تصویری روشنگرانه از مفهوم خوشبختی در آیین بودایی را برایتان مجسم کند. این کتاب را هم می‌توان اثری برای خودیاری و خودسازی دانست، هم راهنمایی برای ورود به مسیر معنویت و هم پژوهشی جامع در چیستی بودیسم و چگونگی آن. مطالعه‌ی اثر حاضر علاوه‌بر این‌که چهره‌ی اصیل دین بودایی را به شما می‌شناساند، همان چیزی را به شما هدیه می‌دهد که قرن‌هاست آیین بودا به پیروان خود ارزانی می‌دارد: آرامش پایدار و رضایت و خشنودی خدشه‌ناپذیر نسبت به هستی و هر آن‌چه که زندگی نامیده می‌شود.

نشر کتاب سده این اثر را با برگردان سعید رفسنجانی‌نژاد راهی دنیای کتاب کرده است.

کتاب آیین بودایی در دوران معاصر برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی ادیان و عرفان، تمامی پژوهشگران و علاقه‌مندان حوزه‌ی بودیسم و تاریخ ادیان، با مطالعه‌ی کتاب آیین بودایی در دوران معاصر به مجموعه‌ای از اطلاعات دسته‌اول دسترسی خواهند داشت.

در بخشی از کتاب آیین بودایی در دوران معاصر: آموزه‌های کهن بودا برای انسان معاصر می‌خوانیم

اگرچه بودا به تک‌تک ما می‌گوید که باید رنج را درک کنیم، بسیاری از ما حتی از رنجمان بی‌خبریم. بسیاری از ما در خواب عمیقی هستیم، حتی در بیداری هم خوابیم. ما در دور نارضایتی بی‌انجامی زندگی می‌کنیم، منتها این وضعیت ما را به‌گونه‌ای ناراحت نمی‌کند که بتوانیم آن را در زندگی روزمره‌ی خود حس کنیم. این احساس ناراحتی پشت دروازه‌های حس ما نگه داشته می‌شود. زندگی در پرده‌ای از ابهام و خواب‌آلود می‌گذرد. حس می‌کنیم یک جای کار می‌لنگد، اما باز هم این وضعیت را تحمل می‌کنیم، زیرا رضایت در دوران معاصر دور از دسترس ماست.

تنها انسانی که از رنج بسیار آگاه شود توانش را دارد که به سوی حقیقت وجودی خود گام بردارد. تنها انسانی که طعم سیه‌روزی را چشیده ‌است و سیه‌روزی را در راه و آرزوهای خود دیده ‌است راغب است که از راه خود پا بیرون بگذارد و جامه‌ی آرزوهای خود را از تن بیرون آورد. در غیر این‌ صورت، انسان بی‌هدف می‌شود. هدف از سیروسلوک برای یافتن خشنودی چیست وقتی همین حالا می‌توانیم قسمت بعدی سریال تلویزیونی محبوب خود را ببینیم؟ زمانی که می‌توانیم تا جایی که جا داریم غذای محبوب خود را بخوریم؟ هنگامی ‌که می‌توانیم صفحه‌ی گوشی خود را بالا و پایین کنیم و در رسانه‌های اجتماعی اعتباری به دست آوریم و در اوقات فراغت آن‌قدر مشروب بخوریم که مست شویم؟ آن‌قدر از این‌جور کارها وجود دارد که می‌توان گام نهادن در این راه را برای همیشه به تأخیر انداخت. جهان دارد ما را مست می‌کند. چشم‌ها به روی اکنون بسته شده و به آینده دوخته شده ‌است. این رنج در ذهن ما مدفون شده ‌است. امروزه رنج شاید چندان هم آشکار نباشد اما مثل خوره به جان ما افتاده ‌است و دارد روی سلامت ذهنی و سلامت جسمی ما اثر می‌گذارد. اگر اسیری غل‌وزنجیر را دور مچ دست خود حس نکند یا دیوار زندان را نبیند، چگونه در آرزوی آزادی باشد؟ ما همه‌ی عمر خود را در زندان سپری می‌کنیم و قلب ما همیشه غرولند می‌کند و به ما می‌گوید یک جای کار می‌لنگد. و البته قلب ما به زندگی خود ادامه می‌دهد بی‌آنکه تصور حتی مبهمی از خشنودی و آزادی راستینی داشته باشد که دور از دسترس است.

فهرست مطالب کتاب

1. جست‌وجو
چرا هیچ‌چیزی فایده نداشته ‌است؟
آیین بودایی در جهان امروز
حقیقت مسلّم
پدیده‌ای خاموش
2. پیش به سوی چهار واقعیت
نخستین واقعیت
ناخشنودی ناخودآگاه، حقیقت معاصر
دومین واقعیت
خاستگاه ناخشنودی
همه‌ی تمناها یکسان‌اند
سومین واقعیت
دست کشیدن از آرزوها
چهارمین واقعیت
درک راه هشت‌گانه
3. راه هشت‌ گانه‌ی معاصر
تعامل با واقعیت
قصد و آرزو
آرزوی بی‌آرزویی
راه کمترین مخالفت
مراقبه
روشن‌بینی
4. راه خودتان
بیشتر بیاموزید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آیین بودایی در دوران معاصر: آموزه‌های کهن بودا برای انسان معاصر
نویسنده
مترجمسعید رفسنجانی نژاد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سده
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-600-8968-65-8
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آیین بودایی در دوران معاصر

سید محمد جلال الدینی
۱۴۰۲/۸/۱۳
کتاب مناسبی برای خود سازی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آیین بودایی در دوران معاصر

برای دریافت کتاب آیین بودایی در دوران معاصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.