معرفی و دانلود کتاب صوتی راز گل زرین: ک‍ت‍اب‌ زن‍دگ‍ی‌ ب‍ه‌ روای‍ت‌ چ‍ی‍ن‍ی‍ان‌

عکس جلد کتاب صوتی راز گل زرین: ک‍ت‍اب‌ زن‍دگ‍ی‌ ب‍ه‌ روای‍ت‌ چ‍ی‍ن‍ی‍ان‌
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز گل زرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز گل زرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راز گل زرین: ک‍ت‍اب‌ زن‍دگ‍ی‌ ب‍ه‌ روای‍ت‌ چ‍ی‍ن‍ی‍ان‌

کتاب صوتی راز گل زرین اثری نوشته‌ی ریچارد ویلهلم، شرق‌شناس آلمانی است. او در این اثر به شرح و تفسیر نگاه تمدن کهن چین نسبت به زندگی می‌پردازد و تعبیری جدید از معنویت ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی راز گل زرین

اثری که پیش رو دارید یکی از محبوب‌ترین آثار در زمینه‌ی تائوئیسم است. انتشار اولین نسخه‌ی کتاب راز گل زرین (The Secret of the Golden Flower) در سی سال پیش، دریچه‌ی تازه‌ای به حضور معنویت در زندگی بشر گشود، چرا که با وجود پیوند ناگسستنی انسان و بعد مأورایی او، همواره سوتفاهم‌های مختلفی در این مورد وجود داشته و کلیشه‌های موجود درباره‌ی مشرق زمین به آن‌ها دامن زده است. اما ریچارد ویلهلم (Richard Wilhelm) در این اثر نگاهی جدید نسبت به معنویت را معرفی می‌کند که آشنایی با آن برای هر علاقه‌مند به مباحث ادیان شرقی ضروری است.

کتاب صوتی راز گل زرین نه تنها اطلاعاتی نو از مشرق در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه کمک می‌کند تحولات جامعه‌ی مغرب زمین را نیز بهتر درک کنید. فرقی ندارد در کدام گوشه‌ی جهان پهناور زندگی می‌کنید؛ به دلیل زیستن در دنیای اطلاعات‌محور امروز حتماً به رابطه‌ی پیچیده میان سرنوشت شما و آنچه درباره‌ی خویشتن می‌اندیشید، پی برده‌اید. نویسندگان، روانشناسان، فیلسوفان و اندیشمندان مدت‌هاست در تلاش برای فهمیدن چرایی رفتار انسان جنبه‌های مختلفی از روان آدمی را مورد بررسی قرار داده‌اند و نتایج گاه غافلگیرکننده آن‌ها از شرق تا غرب را درنوردیده است.

ضمن تأکید بر ارزشمندی زحمات اندیشمندان، باید گفت یافته‌های آنان معمولاً بر وجه ایستایی انسان تاکید می‌کند. یعنی فرد خود را به عنوان مجموعه‌ای از خصوصیات شکل گرفته تحت تأثیر ژنتیک، فرهنگ و طبیعت ادراک کرده و متعاقباً از تغییر زندگی ناامید می‌شود. نویسنده‌ی کتاب راز گل زرین معتقد است چنین برداشتی، باری سنگین از خستگی را بر دوش انسان مدرن قرار می‌دهد. آدمی در راه شناخت چیستی خود نه به احکامی مطلق و تغییرناپذیر، ‌بلکه به شناسایی مسیر تحول نیاز دارد و اولین پرسش برای دگرگونی این است: چه گنج‌هایی در روان من پنهان شده که من از وجود آن‌ها بی‌خبرم؟

کتاب صوتی راز گل زرین با استفاده از دو منبع متفاوت این سوال را پاسخ می‌دهد: یوگای چینی و روانشناسی تحلیلی. ریچارد ویلهلم که سال‌ها در چین زندگی کرده متون کهن این سرزمین را با زبانی شاعرانه تفسیر می‌کند، چون همانطور که روانکاو معروف، کارل گوستاو یونگ در مقدمه‌ توضیح می‌دهد «راز گل زرین» نه تنها یک متن تائوئیستی، بلکه رساله‌ای کیمیاگرانه است. منظور از راز، کلید رشد توانایی‌های نهفته در روان انسان است که با کشف آن موفق می‌شوید به انتخابی بالغانه در باورهایتان دست زده و از قفس کلیشه‌های فرهنگی-تاریخی خارج شوید ... .

در پایان شایان ذکر است که کتاب صوتی و الهام‌بخش راز گل زرین توسط محمد نظری، گوینده‌ی محبوب کشورمان خوانده شده و از سمت انتشارات دیجیتال موج کتاب به شما تقدیم می‌شود.

کتاب صوتی راز گل زرین مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به افرادی که قصد دارند فلسفه‌ی زندگی چین را بشناسند و همینطور علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی تحلیلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی راز گل زرین می‌شنویم

مشاهدات من طی کار عملی‌ام نگرش کاملا جدید و غیرمنتظره‌ای را نسبت به حکمت شرق در من ایجاد کرده است. با این گفته مایلم تاکید کنم که من در آغاز کمترین شناختی از فلسفه‌ی چین نداشتم. وقتی من حرفه‌ی خود به عنوان روانشناس و روان‌درمانگر را آغاز کردم کاملا از فلسفه‌ی چین بی‌اطلاع بودم و تنها بعدها تجربه‌ی حرفه‌ایم به من نشان داد که در تکنیک خود به‌طور ناخودآگاه همان راه سری‌ای را دنبال می‌کردم که قرن‌ها دل‌مشغولی بهترین متفکران شرق را تشکیل می‌داده است. این را می‌شد یک توهم زندگی قلمداد کرد و یکی از دلایل اکراه من از چاپ هر مطلبی پیرامون این موضوع همین بود اما ریچارد ویلهلم، این مفسر بزرگ روح چین، مشتاقانه تشابه را تایید کرد و لذا به من جرئت داد تا درباره‌ی متن چینی‌ای بنویسم که یک سر به سرزمین سایه‌وار و پررمز و راز ذهن شرقی تعلق دارد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش اول
22 دقیقه
بخش دوم
12 دقیقه
بخش سوم
16 دقیقه
بخش چهارم
24 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
19 دقیقه
بخش هفتم
15 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
23 دقیقه
بخش دهم
16 دقیقه
بخش یازدهم
20 دقیقه
بخش دوازدهم
10 دقیقه
بخش سیزدهم
27 دقیقه
بخش چهاردهم
20 دقیقه
بخش پانزدهم
17 دقیقه
بخش شانزدهم
16 دقیقه
بخش هفدهم
23 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راز گل زرین: ک‍ت‍اب‌ زن‍دگ‍ی‌ ب‍ه‌ روای‍ت‌ چ‍ی‍ن‍ی‍ان‌
نویسنده
مترجمسیمین موحد
راویمحمد نظری
ناشر چاپینشر ورجاوند وابسته به شرکت ورجاوند
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راز گل زرین

Donya Gholiha
۱۴۰۳/۱/۳۰
کتاب بسیار دشواری است، قطعا با یکبار خواندن متوجه مطالب آن نمیشوید. اعتراف می‌کنم که تعدادی پاراگراف وجود دارد که نتوانستم درک کنم و مطمئن هستم که این یکی از آن کتاب‌هایی است که با گذشت زمان، درک و تجربه بیشتر دوباره آن رو گوش میدهم.
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۹/۱۲
فوق العاده بود کلامش دوست داشتم به دل می‌نشست واقعا خیلی راحت میشه از زندگی لذت برد اگر دستور عمل نویسنده گرامی سرلوحه زندگیمون کنیم همه چی زیبا میشه
حاجی حاجی بالا
۱۴۰۲/۲/۲۰
کتاب بسیار زیبا و پر محتوایی هست اما کمی سنگین هست خیلی تأمل باید کرد تا بتوان منظور نویسنده را درک کرد.
pa ri
۱۴۰۱/۱۲/۶
سلام، این کتاب قوانین مراقبه رو به خوبی یاد میده و من از خوندنش لذت بردم و اطلاعات خوبی در مورد مراقبه به دست آوردم.
ندا نوری
۱۴۰۲/۲/۱۱
اگر تصمیم گرفتید سفر درونی‌تان را شروع کنید، با این کتاب آغاز کنید
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راز گل زرین

برای دریافت کتاب صوتی راز گل زرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.