معرفی و دانلود کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند: اینترنت صنعتی اشیاء

عکس جلد کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند: اینترنت صنعتی اشیاء
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند: اینترنت صنعتی اشیاء

کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند نوشته‌ی اوتایان ایلانگوان، به موضوع جدید و نوظهور اینترنت صنعتی اشیا می‌پردازد و می‌کوشد شیوه‌ی پیاده‌سازی آن را در صنایع و کسب‌وکارها آموزش دهد. این کتاب با مرور مراحل تکامل انقلاب صنعتی، بر نسل چهارم آن که مصادف با شکل‌گیری IIOT بود، متمرکز می‌شود، مؤلفه‌ها و مفاهیم مرتبط با آن را بررسی کرده و کاربردها و تحولاتش را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند

در اواسط قرن هجدهم با ابداع ماشین‌های ریسندگی و ماشین بخار، انقلاب بسیار بزرگی در صنایع رخ داد و تمام دنیا را متحول کرد. از آن پس بسیاری از کارهای انسان به ماشین‌ها واگذار و نیروی انسانی به مسائل دیگر معطوف شد. این تحول چیزی در حدود یک قرن طول کشید و باعث شد زندگی روستایی به زندگی شهری و مدرن تبدیل شود. در اواخر قرن نوزدهم و با رواج پیدا کردن تولید انبوه، اتفاق بزرگ دیگری افتاد و صنعت بار دیگر دستخوش تغییر گشت.

محققین بعدتر این دوران را که تا سال 1960 طول کشید، انقلاب صنعتی دوم اطلاق کردند. در انقلاب صنعتی دوم صنعت برق به همه‌جا گسترده شد و راه‌آهن و خودرو و هواپیما رواج پیدا کرد. تحول سوم صنعتی حدفاصل اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم اتفاق افتاد. با ظهور اینترنت و به دنبال آن شکل‌گیری فناوری‌های جدید، صنعت گام بزرگ دیگری برداشت و دگرگون شد. ابداع ربات‌ها، ماشین‌های خودکار یا تلفن‌های همراه همگی محصول انقلاب صنعتی سوم هستند؛ اما این پایان تحولات بزرگ نبود. در چند سال گذشته مفهوم نوظهوری شکل‌گرفته که به نام اینترنت اشیا (IOT) شناخته می‌شود. در این مفهوم اشیا و تجهیزات اطراف را می‌توان با کمک شبکه به یکدیگر متصل و از راه دور آن‌ها را کنترل و مدیریت کرد. هوش مصنوعی، ربات‌های هوشمند، واقعیت افزوده و کلان داده‌ها، ازجمله محصولات دوران حاضر هستند که به نسل چهار انقلاب صنعتی معروف شده است.

کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند (Smart Automation to Smart Manufacturing) نوشته‌ی اوتایان ایلانگوان (Uthayan Elangovan) با مرور نسل‌های انقلاب صنعتی، بر نسل چهارم متمرکز شده و سیر تکاملی و تحولات آن را بررسی می‌نماید. کتاب به جنبه‌های مختلف این تکنولوژی می‌پردازد و از تأثیر آن بر تکنیک‌های تجاری‌ای مثل ماشین به ماشین (M2M) صحبت می‌کند.

اینترنت به همان اندازه که زندگی مردم عادی را تغییر داد، بر صنعت و کسب‌وکار هم تأثیر داشت. امروزه کارخانه‌ای نیست که به اینترنت و فناوری‌های نو نیازی نداشته باشد. طبیعتاً با رواج مفهوم مدرن‌تر اینترنت اشیا، صنایع و تجارت هم از آن بی‌تأثیر نخواهد بود. کارخانه‌ها هم می‌توانند از محصولات IOT مثل ابزارآلات هوشمند و وسایل با قابلیت کنترل از راه دور استفاده کنند و بهره‌وری و کارایی‌شان را افزایش دهند. اینترنت اشیایی که مخصوصاً بر روی صنایع متمرکز است و حول ارتقای آن می‌گردد، اصطلاحاً اینترنت صنعتی اشیا (IIOT) نامیده می‌شود. IIOT با ابداع سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مدرن و توسعه‌ی ابرها یا پلتفرم‌های مخصوص می‌تواند به انواع صنایع و تجارت‌ها کمک کند. اوتایان ایلانگوان در کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند، به مؤلفه‌های اصلی و مفاهیم مرتبط با اینترنت صنعتی اشیا می‌پردازد و آن‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهد. او در ادامه، استراتژی‌ها و روش‌های پیاده‌سازی IIOT را هم شرح می‌دهد. نویسنده در پایان، به چند نمونه از کاربردهای این اینترنت اشاره کرده و از آینده‌ی شغلی آن صحبت می‌کند.

کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند را بابک جوادی برای مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده است.

در نکوداشت کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند

  • یکی از بهترین کتاب‌های تاریخ در زمینه‌ی اتوماسیون تولید. (BookAuthority)

کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران سازمان‌ها، کارآفرینان و همه‌ی کسانی که در صنعت و تجارت و کسب‌وکار فعالیت دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند: اینترنت صنعتی اشیاء می‌خوانیم

با بهره گیری از IoT در یک محیط کاری می‌توان مصرف انرژی در صنایع را کارآمدتر ساخت. راهکارهای روشنایی هوشمند یا سایه بان‌های پنجرهای هوشمند به شما کمک می‌کنند تا شدت نور و سایه را به سلیقه خود تنظیم کنید و همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشید به محض آنکه یک واحد حسگر تشخیص دهد که کسی در اتاق حضور ندارد چراغ‌ها را فوراً خاموش می‌کند.

محصولات دماپای هوشمند دمای بهینه‌ای در محیط کاری فراهم خواهند آورد که همۀ افراد با احساس راحتی و آسودگی به انجام کارهای خود بپردازند. به مانند سیستم روشنایی مبتنی بر IoT این محصولات باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انقلاب صنعتی
فصل دوم: انقلاب صنعتی چهارم (4,0)
فصل سوم: ماشین به ماشین (M2M)
فصل چهارم: اینترنت اشیا (IOT) / اینترنت صنعتی اشیا (IIOT)
فصل پنجم: اشیا در IOT
فصل ششم: مؤلفه‌های اصلی IIOT
فصل هفتم: استراتژی IIOT و پیاده‌سازی آن
فصل هشتم: اتوماسیون فرآیند و IIOT ناب
فصل نهم: مرور کاربردی IIOT در کسب‌وکار
فصل دهم: مسیر شغلی در IOT/IIOT

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند: اینترنت صنعتی اشیاء
نویسنده
مترجمبابک جوادی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-428-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند

برای دریافت کتاب اتوماسیون هوشمند تا تولید هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.