معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت
قیمت:
۱۰۴۰۰۰ ۹۳,۶۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت نوشته‌ی مارک خی بایی، مفهوم مشاوره‌ی مدیریت را تعریف می‌کند و دلیل شکل‌گیری این علم و کاربردها و تأثیرات آن را توضیح می‌دهد. بایی که خود به‌عنوان یکی از مشهورترین مشاوران اروپا معرفی می‌شود، در این کتاب می‌کوشد به تمام جوانب این پدیده، مثل شرح وظایف یک مشاور، نحوه‌ی تشکیل شرکت مشاوره و گرفتن پروژه‌ها و انجام آن‌ها بپردازد.

درباره‌ی کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

مدیریت در دوران مدرن، تبدیل به دانشی تخصصی و پیچیده شده است. مدیر باید با افراد بالادست و پایین‌دست خود در ارتباطی مداوم باشد، دارای مهارت ایده‌پردازی و حل مسأله بوده و بیشتر از همه باید بتواند تصمیمات مهمی بگیرد. طبیعتاً این موارد فشار زیادی به فرد وارد می‌کنند و احتمال خطا و اشتباه را از جانب او بالاتر می‌برند. یک مدیر، هرچقدر هم خبره و باتجربه باشد بازهم نمی‌تواند در همه‌چیز هم‌زمان متخصص باشد. همین باعث شده تا مفهومی تحت عنوان «مشاور مدیریت» شکل بگیرد. این علم قرار است مدیران را به‌صورت حرفه‌ای یاری دهد تا بتوانند از زاویه‌ی دیگر به مسائل بنگرند، ریشه‌ی مشکلات را بیابند و به آن‌ها راه‌حل بدهند. بیهوده نیست که رابطه‌ی مدیر و مشاورش را به ارتباط بیمار و پزشک تشبیه کرده‌اند؛ یعنی مشاور هم باید مثل یک پزشک منشأ بیماری فرد را بیابد و هم راهی برای شیوه‌ی درمان او به کار بگیرد. بنابراین مشاور مدیریت جایگاه مهمی در پیشرفت سازمان خواهد داشت. کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت (An Introduction to Management Consultancy) نوشته‌ی مارک خی بایی (Marc Baaij) می‌کوشد این پدیده را به‌طور کامل تعریف کرده و جوانب آن را توضیح دهد. بائیج در این اثر، به ریشه‌ها و علل شکل‌گیری این دانش اشاره می‌کند و از ثمرات و پیامدهای مثبت آن می‌گوید.

مارک خی بایی، استاد دانشگاه و از استراتژیست‌های مهم اروپایی محسوب می‌شود. او در کنار کار آکادمیک، به شرکت‌های تجاری زیادی هم مشاوره داده است. بائیج که هم‌زمان از دانش تخصصی و تجربه‌ی حرفه‌ای برخوردار است، یکی از بهترین افراد برای معرفی و توضیح مبانی مقدماتی این دانش نوظهور خواهد بود. او در کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت، پس از تشریح کلیات این رشته بحث صنعت مشاوره را پیش می‌کشد و از دورنما و آینده‌ی این صنعت می‌گوید. در اینجا او اشاره می‌کند که در سطح کلان چه اتفاقی برای شرکت‌های مشاوره می‌افتد و رقابت‌ها به چه صورت خواهند بود. نویسنده در بخش بعدی نحوه‌ی تشکیل یک شرکت مشاوره و شیوه‌ی اداره کردن و پیش بردن آن را به شکل کامل توضیح می‌دهد. بائیج در فصل آخر این کتاب هم به موضوع اجرای پروژه‌ها وارد می‌شود و تشریح می‌کند که شرکت چطور می‌تواند پروژه‌های مشاوره را بگیرد و آن‌ها را اجرا کرده و پیاده‌سازی کند.

کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت را بابک جوادی برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

  • من قبلاً چنین کتابی در مورد مشاوره‌ی مدیریت ندیده بودم؛ این کتاب استاندارد جدیدی را تعریف می‌کند. اثری تمام و کمال که به همه‌ی موضوعات مرتبط با آن می‌پردازد. (ساندر فونت نوردر، مدیر)

  • منبع آموزنده‌ای که هر کسی باید آن را بخواند. این کتاب یک بررسی اجمالی و در عین‌حال کاربردی از صنعت مشاوره است و برای همه‌ی کسانی که قصد دارد به صنعت مشاوره مدیریت وارد شوند و همچنین مدیرانی که با مشاوران همکاری می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. (آنتونی اف. بونو)

کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و دانشجویان رشته‌ی مدیریت پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید وارد حوزه‌ی مشاوره‌ی مدیریت شوید، اثر حاضر می‌تواند به شما کمک کند.

با مارک خی بایی بیشتر آشنا شویم

مارک خی بایی استاد رشته‌ی مدیریت استراتژیک دانشگاه روتردام هلند است. او پیش‌تر مدیر تحقیق و مشاور استراتژی گروه مشاوره‌ی بوستون بود. بائیج در زمینه‌ی توسعه و پیاده‌سازی استراتژی تخصص دارد و مقالات قابل‌توجهی را در این زمینه تالیف کرده است. او از اساتید شاخص این رشته محسوب می‌شود و در پروژه‌های مختلفی به‌عنوان مشاور حضور داشته است.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت می‌خوانیم

تا دو سال قبل، شرکت شرکای وایسر شرکتی بسیار موفق بود. این شرکت کاملاً بازار داخلی ارائه‌ی مشاوره به مدیریت عمومی شرکت‌های بزرگ و نهادهای دولتی کشور ریسورس را در اختیار خود داشت. دو سال قبل، بیشتر ارباب رجوعان این شرکت تمرکز خود را از کسب و کار داخلی به سمت کسب و کاری بین المللی تغییر جهت دادند. بلند پروازی‌های بین المللی و منابع مالی عظیم برای تأمین بودجه‌ی این بلند پروازی‌ها این شرکت‌ها را تبدیل به ارباب رجوعانی جذاب برای شرکت‌های بین المللی مشاوره‌ی مدیریت کرد. در آن زمان نخستین شرکت‌های خارجی مشاوره‌ی مدیریت، شروع به تماس گرفتن با پایگاه ارباب رجوعان شرکت شرکای وایسر کردند. هیچ کدام از این شرکت‌های بین المللی، مشاوره دفتری در کشور ریسورس نداشتند. بیشتر این شرکت‌ها تا این زمان برای سازمان‌های کشور ریسورس کار نکرده بودند. در طی دو سال گذشته سه شرکت بین المللی و بزرگ مشاوره حمله‌ی خود به سمت کسب و کار شرکت شرکای وایسر را آغاز کردند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: پدیده‌ی مشاوره‌ی مدیریت
فصل 1: تعریف مشاوره‌ی مدیریت
فصل 2: مبدأ و توسعه‌ی مشاوره‌ی مدیریت
فصل 3: دلایل، ریسک‌ها و نتایج مشاوره‌ی مدیریت
بخش دوم: صنعت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 4: مروری بر دورنمای صنعت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 5: دورنمای رقابتی صنعت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 6: توسعه‌های کلان و صنعت مشاوره‌ی مدیریت
بخش سوم: شرکت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 7: زنجیره‌ی ارزش شرکت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 8: مدیریت و اداره‌ی شرکت مشاوره‌ی مدیریت
فصل 9: مسیر شغلی افراد در مشاوره‌ی مدیریت
بخش چهارم: پروژه‌ی مشاوره‌ی مدیریت
فصل 10: ارباب‌رجوعان و سایر ذی‌نفعان
فصل 11: مدیریت یک پروژه‌ی مشاوره
فصل 12: تشخیص ساختاریافته‌ی مشکل
فصل 13: توسعه ساختاریافته‌ی راهکار
فصل 14: ارائه‌ای ساختاریافته
فصل 15: پیاده‌سازی ساختاریافته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت
نویسنده
مترجمبابک جوادی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات621
زبانفارسی
شابک978-622-218-414-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۴۰۰۰ ۹۳,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر مشاوره مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.