معرفی و دانلود کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

عکس جلد کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

پل زیندل، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی در کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه به روایت داستان دختری به نام «تیلی» می‌پردازد. تیلی که مادری پرخاشگر و خواهری بیمار دارد، همه‌ی دلخوشی‌اش پروژه‌ای علمی‌ست که به پیش می‌برد: تحقیق درباره‌ی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار... گفتنی‌ست این اثر با استقبال گسترده‌ی مخاطبان و منتقدان مواجه شده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرده است.

درباره کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

سال 1964 بود که پل زیندل (Paul Zinde) نخستین نمایشنامه‌ی خود، اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه را به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر بارها توسط کارگردانان برجسته به روی صحنه رفت و چندین سال بعد توانست جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کند و این چنین شهرتی مثال‌زدنی را برای نگارنده‌ی خود به ارمغان آورد.

جالب است بدانید زیندل هنگامی به نوشتن این نمایشنامه پرداخت که خود به تازگی تدریس شیمی را به شکلی تفننی آغاز کرده بود. او از پیوند میان علم و درام و همچنین ایده‌ی شکل‌گیری نمایشنامه‌ی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه چنین می‌گوید: «ایده نمایشنامه نخستین‌بار زمانى در ذهنم شکل گرفت که داشتم به اتم‌هایى فکر مى‌کردم که شکل‌گیرى آغازین آن‌ها از خورشید بود و حس عجیبى داشتم از اینکه ما خود از اتم‌هایى تشکیل شده‌ایم که فناناپذیر هستند».

اثری که پیش‌روی شماست، در دو پرده روایت می‌شود. صحنه‌ی نمایش، اتاقی‌ست چوبی که پیش‌تر از آن به عنوان سبزی‌فروشی استفاده می‌شده. اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه (The Effect of Gamma Rays on Man‑in‑the‑Moon) داستان بئاتریس است با دو دخترش: تیلی و روت. اصلی‌ترین شخصیت نمایشنامه‌ی پیش‌رو، تیلی است. دختری جوان که میان یک زندگی آشفته، در حالی که با مادری دائماً‌ عصبی و خواهری مریض‌حال سر می‌کند، همه‌ی امید و آرزویش را بر یک تحقیق علمی روی اثر پرتوهای گاما بر گل‌های همیشه بهار استوار کرده است.

بئاتریس اما زنی‌ست عصبی که با وجود همه‌ی عشقی که به فرزندان خود دارد، به آن‌ها آزار می‌رساند. تمام زندگی او خلاصه می‌شود در چگونگی گذران زندگی و نگرانی برای دو دخترش... از طرفی، تصویری که زیندل از روث می‌سازد، چهره‌ای شاداب از یک نوجوان آمریکایی‌ست. نسلی که به نهاد خانواده با دیده‌ی تمسخر نگاه می‌کند و رهایی و رستگاری را در چیزی ورای آن می‌بیند.

درنهایت آنچه در پس این اثر درخشان ساخته می‌شود، ‌آلبومی‌ست که مخاطب را به تماشای خود فرا می‌خواند. آلبوم عکسی که هر کدام از شخصیت‌هایش باری از مشکلات را به‌شیوه‌ی خود به دوش می‌کشند.

اقتباس سینمایی از کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

نسخه‌ی سینمایی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه به کارگردانی پل نیومن در سال 1972 به نمایش درآمد. همسر پل نیومن، جووان وودارد عهده‌دار نقش بئاتریس بود.

جوایز و افتخارات کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر (1971)
- برنده‌ی جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان نیویورک برای بهترین نمایشنامه‌ی آمریکایی
- برنده‌ی جایزه‌ی Margaret A. Edwards

نکوداشت‌های کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

- آثار زیندل، از جمله کتاب حاضر، همواره محبوب خوانندگان و مورد تحسین منتقدان بوده‌اند. (آمازون)
- طرفداران آثار مدرن کلاسیک، بی‌شک شیفته‌ی آثار پل زیندل خواهند شد. (گودریدز)

کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه مناسب چه کسانی است؟

اگر به نمایشنامه‌های درام علاقه‌مند هستید، کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه مناسب شماست.

با پل زیندل بیشتر آشنا شویم:

پل زیندل در سال 1936 و در شهر نیویورک به دنیا آمد. اولین اثر نمایشی خود را زمانی نوشت که هنوز تحصیلات دبیرستانی‌اش را به پایان نرسانده بود. در دانشگاه شیمی خواند و بعدها، در کار نویسندگی، استفاده‌های فراوانی از آموخته‌های تحصیلی خود کرد. پل زیندل در بیشتر آثار خود، بر شکاف میان نسل‌های متفاوت تمرکز کرده است. او با خلق موقعیت‌هایی که در آن‌ها معمولاً تعارض میان فرزندان و والدین با شدت بیشتری رخ می‌نماید، نشان می‌دهد که چگونه نحوه‌ی تربیت متفاوت، از انسان‌ها موجوداتی بیگانه با یکدیگر می‌سازد. از پل زیندل، به جز نمایشنامه‌ی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه، کتاب من و مرشدم نیز به فارسی ترجمه شده است. عناوین دیگر نمایشنامه‌های او را در ادامه می‌خوانیم:

«روابط پنهانى میلدرد وایلد، و خانم ریردن دَمى به خُمره زده‌، خانم‌ها بهتر است بخوابند، بگذار به زمزمه‌ات گوش بسپارم‌، هر 71 دقیقه یکبار جماعت عقل‌شون رو از دست مى‌دن، طلسم‌هایى بر ضد قدرت اژدها»

در بخشی از کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه می‌خوانیم:

الو، لطفا آقاى گودمن... مى‌شه بدونم آیا کلاس داره؟... الو، آقاى گودمن؟ آقاى گودمن شما هستین؟... اوه، معذرت مى‌خوام خانم تورگرسن... بله، گوشى دستمه... [سیگارش را روشن مى‌کند.] تونستین پیداش کنین خانم تورگرسن؟... اوه! معذرت مى‌خوام آقاى گودمن. حالتون چطوره؟... شرط مى‌بندم هیچ فکر نمى‌کردین کى ممکنه باشه هانس‌دورفر هستم، غذاى منجمد یادتونه؟ [مى‌خندد.] مى‌دونین، روت بهم گفت که منشى جدید شماست. من هم بى‌بروبرگرد فکر کردم این باعث خوشحالى‌یه. شما این‌قدر به ماتیلدا لطف کردین که حتم دارم باعث حسودى روت شد. مى‌دونین که، اون اخلاقش این‌جورى‌یه.

امیدوارم اون براتون سخت کار کنه، هرچند نمى‌تونم تصور کنم توى اون پروژه علمى بزرگ، از دست روت چه‌کارى برمى‌آد. اون حسابى فضوله... [به سیگار پُک مى‌زند.] در خدمت شما؟ چشمم روشن، دیگه چى! شما بهش اعتماد کردین که... عجب، من اصلاً روحم خبر نداشت اون تایپ بلده... فکرش رو بکنین... خب... من... البته، کار زیادى هم واسه هیچ‌کى خوب نیست. تعجبى نداره که اون توى همه امتحان‌ها رد مى‌شه. مى‌خوام بگم هیچ دخترى رو سراغ نداشتم که توى همه‌چى رد بشه اِلاّ چیزهایى که براش ضرر داره. گمونم باید مى‌گفتم حاصل... خب در مورد تخم گیاه‌هایى که به ماتیلدا دادین... اون یه هفته‌اى مى‌شه که توى خونه نگه‌شون داشته و اونا شروع‌کردن به جوونه‌زدن.

اون بهم گفته دانه‌ها در معرض رادیواکتیو بودن، من هم چیزهاى وحشتناکى راجع‌به رادیواکتیو شنیده‌ام که ناخودآگاه اونو با عقیم‌شدن ربط مى‌دم، و وجود اونا درست همین‌جا توى اتاق نشیمن خونه‌ام منو حسابى وحشت‌زده مى‌کنه. نمى‌شد اون هم مثل همه، بذرهاى معمولىِ گل همیشه‌بهار رو عمل بیاره؟ [پُکى به سیگار مى‌زند.] اوه... [پک محکمى مى‌زند و ابر قارچ‌مانندى از دود بیرون مى‌دهد.] به نظر مى‌آد پروژه جالبى باشه، ولى... [پک محکم دیگرى مى‌زند.] نه، باید اعتراف کنم توى این لحظه خاص نمى‌دونم جهش ژنتیکى چیه...

فهرست مطالب کتاب

مجموعه نمایشنامه‌هاى بیدگل
پل زیندل
نمایشنامه‌هاى پل زیندل
مقدمه نویسنده
اثر پرتوهاى گاما بر روى گل‌هاى همیشه‌بهار ساکنان کره ماه
شخصیت‌هاى نمایش
صحنه
پرده اول
پرده دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه
نویسنده
مترجمشهرام زرگر
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-5193-23-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

سید حسین میرباقری
۱۴۰۱/۲/۱۵
بسیار زیبا.
اگر به آثار روانشناسانه مثل آثار تنسی ویلیامز علاقه مندید دوست خواهید داشت.
کاملا مشابه باغ وحش شیشه‌ای با دستمایه‌های طنز در لحظاتی از نمایش
Ali Peykar
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
این کتاب به شدت جذاب و زیبا هستش
کتابی پر از گره‌های دراماتیک با سبکی ناتورالیستی و موضوعی درام اجتماعی
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

برای دریافت کتاب اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.