معرفی و دانلود نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

عکس جلد نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه، نمایشنامه‌ای مشهور به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، پل زیندل است. این اثر که پس از انتشار جایزه‌ی معتبر پولیتزر را در سال 1971 برای خالق خود به ارمغان آورد، راوی ماجراهای دختر جوانی به نام تیدل است که زندگی با مادری بهانه‌‌جو و خواهری بیمار، روح حساسش را به سوی خیال‌پردازی‌هایی شگفت‌انگیز سوق می‌دهد.

درباره نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

پل زیندل (Paul Zindel) یکی از مطرح‌ترین نویسندگان معاصر آمریکایی بود. او با خلق نزدیک به پنجاه اثر ، جایگاهی ویژه در میان درام‌نویسان قرن بیستم دارد. به گمان بیشتر منتقدین، برجسته‌ترین ویژگی در آثار او، وجود عناصری ملموس از زندگیِ شخصیِ خود نویسنده است. برای مثال، یکی از مشخصه‌های پررنگ آثار پل زیندل، وجود جنبه‌های علمی فراوان در آنهاست. دلیل این امر آن است که او، علی رغم علاقه‌ی وافری که به ادبیات داشت، در دانشکده شیمی خواند و تا آخر عمر نیز مجذوب علوم طبیعی باقی ماند. به طور کلی، این نویسنده توانایی غریبی در ترکیب خطوط دراماتیک با فرضیه‌های علمی دارد! کتاب صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه (The Effect of Gamma Rays on Man-in-the-Moon Marigolds) از این نظر نمونه‌ی قابل توجهی است.

پرسوناژ اصلی این نمایشنامه دختری به نام تیلی است، که در خانه‌ای کوچک، بدون پدر و با مادری تندمزاج و آشفته‌حال سَر می‌کند. او خواهری نیز دارد که مبتلا به بیماری دردآور صرع است. خلاصه که شرایط برای تیلیِ تیزهوش و حساس به هیچ‌وجه مناسب نیست؛ او نه در مدرسه احساس آسایش می‌کند، نه در جمع خانوادگی. با این حال، سعی دارد هرطور که هست امیدها و رویاهای زیبایش را زنده نگه دارد. نگهداری از خرگوش‌ها، پرورش گل و گیاه و جالب‌تر از همه‌ی این‌‌ها، تحقیق درباره‌ی اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار، اصلی‌ترین سرگرمی‌های تیلی هستند؛ سرگرمی‌هایی که تا حدودی می‌توانند درد زیستن در محیط پرتنش خانه و جامعه را برای او التیام بخشند. با این حال، چنین سرگرمی‌های رویاگونه‌ای، اگر بیش از اندازه جدی گرفته شوند، می‌توانند تبعاتی عجیب و پیشبینی‌ناپذیر در پی داشته باشند! در یک ارزیابی کلی، می‌توان گفت که "تقابل نسل‌ها و پیامدهای آن در زندگی"، اصلی‌ترین درونمایه‌ی کتاب صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه است.

زیندل با خلق این نمایشِ علمی - عاطفی جذاب در سال 1964، توانایی‌های قلم خود را برای نخستین بار به رخ همگان کشید؛ این اثر هفت سال بعد در برادوی به روی صحنه رفت و افتخار دریافت جایزه‌ی پولیتزر را نصیب نویسنده‌اش کرد؛ ضمن اینکه در همان سال‌ها، پل نیومن، کارگردان مشهور هالیوود نیز با اقتباس از این اثر، فیلم سینمایی جذابی ساخت که تماشایش خالی از لطف نیست.

افتخارات نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر (1971)
- برنده‌ی جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان نیویورک برای بهترین نمایشنامه‌ی آمریکایی
- برنده‌ی جایزه‌ی Margaret A. Edwards

نکوداشت‌های نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه:

- طرفداران آثار مدرن کلاسیک، بی‌شک شیفته‌ی آثار پل زیندل خواهند شد. (گودریدز)
- آثار زیندل، از جمله کتاب حاضر، همواره محبوب خوانندگان و مورد تحسین منتقدان بوده‌اند. (آمازون)

نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به درام معاصر بی‌شک از گوش سپردن به این نمایش صوتی لذت خواهند برد.

با پل زیندل بیشتر آشنا شویم:

وی در سال 1936، و در شهر نیویورک به دنیا آمد. اولین اثر نمایشی خود را زمانی نوشت که هنوز تحصیلات دبیرستانی‌اش را به پایان نرسانده بود. در دانشگاه شیمی خواند و بعدها، در کار نویسندگی، استفاده‌های فراوانی از آموخته‌های تحصیلی خود کرد. پل زیندل در بیشتر آثار خود، بر شکاف میان نسل‌های متفاوت تمرکز کرده است. او با خلق موقعیت‌هایی که در آنها معمولاً تعارض میان فرزندان و والدین با شدت بیشتری رخ می‌نماید، نشان می‌دهد که چگونه نحوه‌ی تربیت متفاوت، از انسان‌ها موجوداتی بیگانه با یکدیگر می‌سازد. از پل زیندل، به جز نمایشنامه‌ی اثر پرتوهای گاما بر روی گل های همیشه بهار ساکنان کره ماه، کتاب من و مرشدم نیز به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه می‌شنویم:

- الو؟ بله خودمم. شما؟... امیدوارم توی مدرسه دردسری پیش نیومده باشه... هه، اون همیشه همینطوره، اینجا هم یک کلمه حرف نمی‌زنه. من همیشه می‌گم یه عده از مردم واسه حرف زدن به دنیا اومد‌ه‌ن، بقیه هم واسه شنیدن! می‌دونید، می‌خواستم زنگ بزنم و بابت اون خرگوش خوشگلی که به تیلی دادید ازتون تشکر کنم. ما اونو خیلی دوست داریم، خیلی هم بزرگ شده...اووم... خب، خیلی لطف کردین. منظورم این نیست که موضوع صحبتو عوض کنم آقای گودمن، ولی شما همون آقای جذابی نیستین که چند ماه پیش توی فروشگاه با تیلی خوش و بش کرد؟ شما کنار مخزن شاه‌میگو ایستاده بودید و من نزدیک غذای منجمد. همون آقای خوشتیپ و جذاب نیستین؟ هااا چرا... من جداً منظورم خوشتیپه... بعله...اوه! خب، من توی خونه در هر فرصتی تشویقش می‌کنم، خودش غیر از این گفته؟!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
قسمت اول
12 دقیقه
قسمت دوم
2 دقیقه
قسمت سوم
11 دقیقه
قسمت چهارم
4 دقیقه
قسمت پنجم
9 دقیقه
قسمت ششم
7 دقیقه
قسمت هفتم
13 دقیقه
قسمت هشتم
3 دقیقه
قسمت نهم
5 دقیقه
قسمت دهم
3 دقیقه
قسمت یازدهم
5 دقیقه
قسمت دوازدهم
2 دقیقه
قسمت سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه
نویسنده
مترجمشهرام زرگر
راویآزاده رادمهر، آنالی طاهریان، مریم پاک ذات، مهرانه امروانی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

امین نظام
۱۴۰۱/۵/۱
داستان خاکستری‌ای داشت. بازیگران هم عالی بودند. در کل لذت بردم از نمایش.
علی رحیمی
۱۴۰۲/۵/۱
اگر صدا پیشه‌ها نبودن به مفت نمی‌ارزید حیف وقتم چی داشت
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۱۰/۷
به مسائل اجتماعی مهمی پرداخته بود، اجرا هم عالی بود
مونا منتها
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بازیگران بی نظیر بودند.
دانیال تفنگ ساز
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
حس عجیبی داره و عجیب هم دوسش دارم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه

برای دریافت نمایش صوتی اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار ساکنان کره ماه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.