معرفی و دانلود کتاب اختراع بیت کوین

عکس جلد کتاب اختراع بیت کوین
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختراع بیت کوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختراع بیت کوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختراع بیت کوین

کتاب اختراع بیت کوین نوشته‌ی یان پریتزکر به نحوه‌ی اختراع و تاریخچه‌ی یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال، یعنی بیت‌کوین می‌پردازد. با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روز شاهد تغییراتی در دنیا هستیم که یکی از این تغییرات، به کار گرفتن و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به جای پول نقد است. بازارهای تجارت الکترونیک در دهه‌ی اخیر از هر زمان دیگری پرطرفدارتر شده‌اند و در این میان مطالعه‌ی راهنمایی جامع که اطلاعات مورد نیاز را برای ورود به این بازارها، در اختیارتان بگذارد، بسیار کاربردی و مفید است. کتاب پیش رو دقیقاً با همین هدف نوشته شده و به نیاز شما در این زمینه پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اختراع بیت‌کوین

فناوری‌های دیجیتال و بازارهای تجارت الکترونیک در دهه‌ی اخیر با رشدی فزاینده و جهشی روبه‌رو بوده‌اند و در این میان بررسی دقیق و پژوهش در این زمینه توسط متخصصان و کارشناسان، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است. کتاب اختراع بیت‌کوین (Inventing Bitcoin) نوشته‌ی یان پریتزکر (Yan Pritzker) از منابع بسیار کاربردی و قابل اعتمادی‌ست که با مطالعه‌ی آن می‌توانید در زمینه‌ی ارز دیجیتال بیت‌کوین و تمامی اطلاعات تخصصی مربوط به آن، به سطح خوبی برسید. کشور ما، ایران، در زمینه‌ی تحقیق و پژوهش رمزارزها فعال بوده است اما رشد بیشتر و پیشرفت در علم متاورس نیازمند رسیدن به درکی بهتر و بیشتر از ساختار رمزارزها، به‌ویژه بیت‌کوین است.

معرفی و دانلود کتاب اختراع بیت کوین

شاید شما هم اولین باری که نام بیت‌کوین را شنیدید، به خاطر بیاورید؛ چراکه زمانی طولانی از اختراع آن نمی‌گذرد. حقیقت این است که پیش‌تر اطلاعات بسیار کم، ناکامل و اکثراً اشتباه در این زمینه وجود داشت و هر شخص از دیدگاه خود به اظهارنظرهای سلیقه‌ای و در مواردی اغراق‌آمیز و بی‌پایه‌واساس دراین‌باره می‌پرداخت. یان پریتزکر در کتاب اختراع بیت‌کوین، قبل از هر چیز نحوه‌ی آشنایی خود را با بیت‌کوین برای خوانندگان نقل می‌کند و می‌گوید تا همین هفت سال پیش خودش نیز از وجود چنین ارز دیجیتالی خبر نداشته است! حقیقت این است که در مورد بیت‌کوین شایعات زیادی پخش شده اما کمتر کسی از ماهیت و نحوه‌ی کارکرد آن اطلاع دارد. بیت‌کوین شاید بزرگ‌ترین اختراع زمان ما باشد، اما اکثر مردم نمی‌دانند که چیست و چگونه کار می‌کند، به همین دلیل مطالعه‌ی کتابی راهنما که قدم‌به‌قدم تاریخچه و نحوه‌ی اختراع آن را برایتان شرح دهد، ارزش زمان گذاشتن را دارد.

یان پریتزکر در کتاب اختراع بیت‌کوین از تجربه‌ی اولین سرمایه‌گذاری خود در بازار ارز دیجیتال می‌گوید که چگونه با خرید بیت‌کوین درست زمانی‌که در اوج قیمت بوده، متحمل ضرر و زیان شده است، چراکه این ارز دیجیتال افت قیمتی قابل‌توجه و البته غیرقابل‌پیش‌بینی دارد. به‌گفته‌ی نویسنده چینی تجربه‌ای او را به فکر واداشت و سؤالاتی بنیادین را در ذهنش ایجاد کرد. اینکه اصلاً بیت‌کوین از کجا می‌آید؟، آیا کسی یا کسانی آن را کنترل می‌کنند؟، اصلاً این ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟، ماینینگ چیست؟ و بسیاری پرسش‌های دیگر که پاسخ تمامی آن‌ها را در کتاب پیش رو خواهید یافت.

کتاب اختراع بیت‌کوین در نُه فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و عناوین مختلفی را پوشش می‌دهد که با مرور اجمالی آن‌ها به کامل بودن این منبع پی خواهید برد. تنها کافی‌ست چند ساعت زمان بگذارید و با مطالعه‌ی کتاب پریتزکر از مراجعه به منابع دیگر بی‌نیاز شوید. فصول کتاب شامل مطالبی بسیار مفید در زمینه‌ی شناخت ارز دیجیتال بیت‌کوین است که از آن جمله می‌توان به حذف واسطه‌ها، اثبات کار، استخراج، ایمن کردن دفتر کل، حساب‌های بدون هویت و ... اشاره کرد. در حقیقت پس از مطالعه‌ی کتاب اختراع بیت‌کوین نه‌تنها به سطح بالایی از اطلاعات تخصصی در این زمینه دست پیدا خواهید کرد، بلکه برای ورود به بازارهای ارز دیجیتال نیز آمادگی نسبتاً خوبی خواهید داشت. فصل نُهم و پایانی کتاب نیز به سؤالی بسیار جالب اختصاص دارد که قطعاً برای علاقه‌مندان و طرفداران این حوزه بسیار جالب است؛ اینکه ارز دیجیتال بعدی چیست؟!

انتشارات اندیشه عصر، کتاب اختراع بیت‌کوین را با ترجمه‌ی آریا رحمتی خامنه و سورج رحمتی خامنه منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرذار داده است.

در نکوداشت کتاب اختراع بیت‌کوین

  • فهم مطالب کتاب بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از آن چیزی بود که انتظار داشتم. (ناکو امبل)

کتاب اختراع بیت‌کوین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کسب اطلاعات جامع و کامل درباره‌ی ارز دیجیتال بیت‌کوین علاقه دارید و به‌دنبال ورود به بازارهای تجارت الکترونیک هستید، مطالعه‌ی کتاب پیش رو را توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اختراع بیت کوین می‌خوانیم

بیت‌کوین‌های جدید چگونه استخراج می‌شوند؟

تا اینجا شرح دادیم که آلیس چگونه می‌تواند 2 دلار برای باب بفرستد. اکنون صحبت در مورد دلار را تمام می‌کنیم، زیرا بیت‌کوین متفاوت از دلار است. چیزی که ما داریم بیت‌کوین است: واحدهای دیجیتالی که ارزش را در شبکه بیت‌کوین نشان می‌دهند.

برای بررسی مجدد مثال ما، آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد این است که آلیس اعلام می‌کند که تحت «حساب» خودش برای باب بیت‌کوین انتقال می‌کند، و 2 بیت‌کوین برای باب می‌فرستد. سپس شخصی در قرعه‌کشی اثبات کار برنده می‌شود و معامله‌ی او را در دفتر ثبت می‌کند.

اما آلیس 2 بیت‌کوین را از کجا آورد؟ مبدأ بیت‌کوین کجاست و قبل از اینکه مکان‌هایی برای خرید بیت‌کوین با ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا وجود داشته باشد، فرد چگونه می‌تواند بیت‌کوین را به دست آورد؟

وقتی ساتوشی بیت‌کوین را ایجاد کرد، می‌توانست یک بانک اطلاعاتی ایجاد کند که تمام 21 میلیون سکه را در اختیار خودش قرار دهد و از دیگران بخواهد که آن‌ها را از او بخرند. با این حال، سیستمی که تمام ثروت در اختیار یک نفر باشد از نظر مردم بی‌ارزش است. او می‌توانست یک دفتر ثبتی ایجاد کند که در آن افراد بتوانند با استفاده از یک آدرس ایمیل شانس برنده شدن برخی از سکه‌ها را ثبت کنند، اما این امر در معرض حمله‌ی sybil (جعل هویت) قرار می‌گیرد زیرا ایجاد میلیون‌ها آدرس ایمیل تقریباً رایگان است.

به نظر می‌رسد فرآیند استخراج بیت‌کوین، که فرآیند بازی در قرعه‌کشی اثبات کار و دریافت حق دسترسی به دفتر کل است، همان چیزی است که سکه‌های جدید را ایجاد می‌کند. وقتی یک بلوک معتبر پیدا می‌کنید، با سوزاندن مقدار زیادی انرژی و پیدا کردن شماره‌ای که در قرعه‌کشی برنده می‌شوید، می‌توانید تراکنش‌های شنیده‌‌شده را در آن بلوک و بنابراین در دفتر کل بنویسید. اما می‌توانید یک تراکنش اضافی بسیار خاص، به‌نام تراکنش کوین بیس را نیز در دفتر کل بنویسید. در این تراکنش اساساً نوشته شده است: «12.5 بیت‌کوین استخراج شده و بابت انرژی صرف‌شده برای استخراج این بلوک به مری، استخراج‌کننده بیت‌کوین داده شده است».

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: بیت کوین چیست
بیت کوین از کجا آمده است؟
بیت کوین چه مشکلاتی را حل می‌کند؟
فصل 2: حذف واسطه
بانک‌ها فقط دفتر کل هستند
مشکل خرج کردن دوباره
دفترکل توزیع
ترفندی برای خرج کردن دوباره
حل مشکل توافق توزیع
شناسایی اشتباه و حملات سیبیل
ایجاد قرعه‌کشی
فصل 3: اثبات کار
اثبات کار: یک پازل نامتقارن انرژی‌بر
هش
پرایمر سریع روی بیت‌ها
هش برخی رشته‌ها
هش برای برنده شدن در قرعه‌کشی اثبات کار
فصل 4: اسخراج
بیت کوین‌های جدید چگونه استخراج می‌شوند؟
پاداش بلوک
نصف شدن
کنترل انتشار و فاصله‌ی زمانی استخراج
تنظیم دشواری: توافق بر اساس هدف
مقدار هش در مقابل دشواری
مقدار هش و ارزش بیت کوین بر اساس دلار
هزینه‌ها و پایان یافتن پاداش بلوک
فصل 5: ایمن کردن دفترکل
وقتی بلوک‌ها با هم در تصادم هستند
یک زنجیره‌ی واقعی
برگشت‌پذیری تراکنش‌ها
فصل 6: فورک و 51% حملات
استخرهای استخراج
حملات 51%
فصل 7: حساب‌های بدون هویت
ایجاد "حساب بیت کوین"
پی‏گیری مانده حساب
کیف پول
فصل 8: چه کسی قوانین را ایجاد می‌کند؟
نرم‌افزار بیت کوین
چه کسی قوانین را تعیین می کند؟
فورک‏‌ها تغییر قوانین
فصل 9: ارز بعدی چیست؟
آیا بیت کوین مای اسپیس کریپتو است؟
باید پولی قابل فروش و نقدپذیر باشد
به مدت 10 سال ارزش آن باید بیش از 100 میلیارد دلار باشد
قدرت حملات هش موجود را مهار کند
شدیداً غیرمتمرکز باشد
بهترین توسعه‌دهندگان جهان را جذب کند
شبکه‌ی مالی جهانی ایجاد کند
پول قوی‌تری باشد
تحولات آینده‌ی بیت کوین
فضای بیت کوین
تحقیقات بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختراع بیت کوین
نویسنده
مترجمسورج رحمتی خامنه، آریا رحمتی خامنه
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عصر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-600-421-692-0
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختراع بیت کوین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختراع بیت کوین

برای دریافت کتاب اختراع بیت کوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.