معرفی و دانلود کتاب بلاکچین

عکس جلد کتاب بلاکچین
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلاکچین

کتاب بلاکچین نوشته‌ی آریا رحمتی خامنه و سورج رحمتی خامنه به بررسی و معرفی دقیق بلاکچین، که یکی از معروف‌ترین فرمول‌‌های ذخیره‌سازی موجود در بازار رمزارزها و جهان فناوری اطلاعات است، می‌پردازد. بلاکچین به زبان ساده‌تر راهی برای ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات است که در کتاب پیش رو با آن آشنا خواهید شد و اگر برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال یا دنیای فناوری و اطلاعات مشتاق هستید، از خواندن این اثر بهره‌مند خواهید شد.

درباره‌ی کتاب بلاکچین

شاید شما هم در چند سال اخیر واژه‌هایی چون رمزارزها، ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین، بلاکچین و اتریوم را زیاد شنیده باشید. قطعاً ورود به بازارهای تجارت الکترونیک همانقدر که هیجان‌انگیز و جالب به نظر می‌رسد، نیازمند دانش و هوش و استعداد زمینه‌ای نیز هست؛ چراکه خطر کردن در زمینه‌ای جدید و کمترشناخته‌شده ریسک بالایی دارد. آریا رحمتی خامنه و سورج رحمتی خامنه، به‌منظور تسهیل آموزش تکنولوژی‌های روز دنیا به علاقه‌مندان، اقدام به تألیف آثار زیادی کرده‌اند که کتاب پیش رو یکی از عناوین موجود در همین زمینه است. کتاب بلاکچین به بررسی دقیق و جزئی یکی از معروف‌ترین بسترهای ثبت و ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال و همچنین اطلاعات، یعنی بلاکچین می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب بلاکچین

بلاکچین در لغت از دو کلمه‌ی Block و Chain تشکیل شده که به معنای زنجیره‌ی بلوک است. این فناوری به‌شکل یک دفتر توزیع یا دیتابیس تغییرناپذیر است که اطلاعات درون آن ذخیره شده و در دسترس خواهد بود. دیتاها یا اطلاعات موجود در بلاکچین درون مکعب‌هایی قرار می‌گیرند و این مکعب‌ها (یا در اصطلاح بلوک‌ها) به‌شکلی زنجیروار به یکدیگر متصل هستند. این تصویری کلی از ساختار بلاکچین است که آریا رحمتی و سورج رحمتی در کتاب پیش رو به آن اشاره کرده‌اند. اما اینکه این فناوری چیست و دقیقاً به چه شکل کار می‌کند، در ادامه‌ی مباحث کتاب پیش رو مورد بررسی بیشتری قرار گرفته است.

در کتاب بلاکچین خواهید خواند که این فناوری برخلاف باور عده‌ی زیادی، لزوماً به رمزارزها وصل نیست اما معروف‌ترین و پرکاربردترین رمزارزها، مثلاً اتریوم و بیت‌کوین برای ذخیره از فرمول بلاکچین استفاده می‌کنند. بلاکچین درست مثل یک پایگاه داده است که علی‌رغم نداشتن مرکزیت خاص، تمامی اطلاعات ثبت‌شده در آن قابل اشتراک‌گذاری‌ست! اطلاعات موجود در این پایگاه داده کاملاً محفوظ هستند و به‌هیچ‌عنوان تغییر نمی‌کنند. ضمن اینکه بلاکچین توسط نهاد یا ارگان خاصی هم کنترل نمی‌شود.

آریا رحمتی خامنه و سورج رحمتی خامنه کتاب بلاکچین را در پنج فصل مجزا به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند که در ادامه مروری اجمالی بر عناوین این فصول خواهیم داشت. فصل اول کتاب به مقدمات آشنایی با این فناوری به‌روز اختصاص دارد و دو نویسندگان در آن به پرسش‌های اساسی و بنیادینی چون تعریف و کاربردهای اصلی بلاکچین پرداخته‌اند. در فصل دوم کتاب مبحث کاربردهای بلاکچین باز شده و به‌صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار گرفته است. در این فصل با مزایا و معایب بلاکچین و کاربرد آن در اینترنت اشیاء آشنا خواهید شد. فصل سوم به موضوع بسیار مهم امنیت در بلاکچین اختصاص دارد که شاید دغدغه‌ی بسیاری از کاربران به‌خصوص افراد تازه‌وارد در بازار ارزهای دیجیتال و فناوری اطلاعات باشد. نویسندگان در فصل چهارم به‌صورت جزئی‌تر به مزایا و معایب بلاکچین پرداخته‌اند و مباحثی چون پیچیدگی در محاسبات بلاکچین و مسئله‌ی تمرکز را مطرح کرده‌اند. و بالاخره فصل پنجم و پایانی کتاب، آینده‌ی بلاکچین را برای خوانندگان ترسیم کرده است. در این فصل از کاربردهای جدیدتر و نوین و همچنین چالش‌هایی که در آینده ممکن است در این زمینه پیش بیاید، صحبت شده. به‌طور کلی کتاب پیش رو راهنمایی جامع در زمینه‌ی آشنایی با بلاکچین به زبان ساده است و آریا رحمتی خامنه و سورج رحمتی خامنه هیچ مبحثی را در این زمینه از قلم نینداخته‌اند. شما می‌توانید با خیال راحت از این منبع استفاده کنید و بدون نیاز به مراجعه به منابع دیگر، به دنیای رمزارزها و ارزهای دیجیتال وارد شوید.

کتاب بلاکچین را انتشارات عصر اندیشه منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

کتاب بلاکچین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه‌ی ارز دیجیتال و تجارت الکترونیک علاقه‌مند هستید، یا دوست دارید در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات چرخی بزنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی این کتاب راهنمای ارزشمند را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب بلاکچین می‌خوانیم

بلاکچین دانشگاهی

بلاکچین دانشگاهی یک نوع از بلاکچین است که در دانشگاه‌ها، مدارس و حتی مؤسسات آموزشی دیگر استفاده می‌شود. در این نوع از بلاکچین‌ها، اطلاعاتی مانند مدارک تحصیلی، تراکنش‌های مالی، پروژه‌های دانشجویی و بیشتر، روی بلاکچین ذخیره می‌شوند. این نوع از بلاکچین‌ها به صورت خصوصی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عمل می‌کنند و می‌توانند به پایان‌نامه‌ها، پژوهش‌ها و سایر فعالیت‌های دانشجویی کمک کنند. بلاکچین، علاوه بر کاربردهایی که در صنایع مختلف دارد، در حوزه دانشگاهی نیز قابل استفاده است. بلاکچین می‌تواند برای مدیریت سوابق تحصیلی، اعتبارسنجی مدارک تحصیلی و نظام بدهی و پرداخت هزینه‌های تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد. در زیر به برخی از کاربردهای بلاکچین در حوزه دانشگاهی اشاره می‌کنیم:

  • اعتبارسنجی: بلاکچین می‌تواند برای اعتبارسنجی مدارک تحصیلی و سوابق تحصیلی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از بلاکچین، دوام و صحت سوابق تحصیلی دانشجویان تضمین می‌شود و امکان تقلب در درجه‌دهی و رتبه‌بندی کاهش می‌یابد.
  • پرداخت هزینه: بلاکچین می‌تواند برای ایجاد نظام شفاف و امن پرداخت هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد. این باعث کاهش احتمال خطاها و کاهش هزینه‌های پرداخت برای دانشگاه و دانشجو می‌شود.
  • درصد حضور: بلاکچین می‌تواند برای ثبت درصد حضور و غیاب دانشجویان در کلاس‌های درسی مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از بلاکچین، دانشجویان می‌توانند به راحتی درصد حضور و غیاب خود را بررسی کنند و همچنین از نظرات استادان باخبر شوند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مولف
پیشگفتار
فصل اول: آشنایی با بلاکچین
تعریف بلاکچین
نیاز به بلاکچین
کاربردهای بلاکچین
برخط بودن بلاکچین
بلاکچین به صورت لحظه‌ای کار می‌کند
استفاده از نرم‌افزارهای خاص
ساختار بلاکچین
بلاک‌ها
هش
واحد معامله ارز دیجیتال
بلاکچین عمومی
بلاکچین خصوصی
بلاکچین کاربردی
بلاکچین دانشگاهی
بلاکچین نیمه عمومی
فصل دوم: کاربردهای بلاکچین
مقدمه
دفتر کل توزیع شده
مزایا و معایب دفتر کل توزیع شده
حذف واسطه در سیستم بانکداری
ثبت سریع و امن تراکنش‌های مالی
ارتباط با اینترنت اشیاء
ویژگی‌های بلاکچین در اینترنت اشیاء
ردیابی محصولات
اطمینان از اصالت محصولات
بهبود روابط با تأمین‌کنندگان
قرارداد هوشمند در بلاکچین
مزایای قرارداد هوشمند در بلاکچین
برنامه غیرمتمرکز چیست؟
کاربردهای برنامه غیرمتمرکز
سیستم گزارش‌دهی داخلی
استفاده از شبکه بلاکچین در سیستم گزارش‌دهی
فصل سوم: امنیت در بلاکچین
مقدمه
توضیحات در مورد کلید عمومی
استفاده از کلید عمومی در بلاکچین
توضیحات در مورد کلید خصوصی
تعریف هویت دیجیتال
نحوه ساخت هویت دیجیتال در بلاکچین
ماینینگ در بلاکچین
روش‌های ماینینگ در بلاکچین
مزایای ماینینگ در بلاکچین
استانداردها در بلاکچین
استفاده از استانداردها در بلاکچین
فصل چهارم: مزایا و معایب بلاکچین
مقدمه
کاهش هزینه و زمان برای معاملات
حذف واسطه در معاملات
بالا بردن امنیت در معاملات
بهبود کیفیت خدمات در بانکداری
پیچیدگی در محاسبات بلاکچین
افزایش مصرف انرژی برای ماینینگ
مشکل در ارتباط با دنیای واقعی برای ارزهای دیجیتال
نبود تمرکز چیست؟
مزایای نبود تمرکز
فصل‌پنجم: آینده بلاکچین
مقدمه
کاربردهای جدید در بلاکچین
تکامل پروتکل‌های بلاکچین
آینده پایدار بلاکچین
چالش‌های بلاکچین
راه حل‌های پیشنهادی برای چالش‌های بلاکچین
پیش‌بینی‌های آینده برای بلاکچین
مزایا و معایب برای آینده بلاکچین
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلاکچین
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عصر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-600-4217-37-8
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلاکچین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بلاکچین

برای دریافت کتاب بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.