معرفی و دانلود کتاب اخلاق زیستی در پاندمی

عکس جلد کتاب اخلاق زیستی در پاندمی
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق زیستی در پاندمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق زیستی در پاندمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق زیستی در پاندمی

در بحبوحه‌ی شیوع ویروس کرونا در سال 2021 گریگوری ای. پنس اقدام به نگارش کتاب اخلاق زیستی در پاندمی نمود تا پاسخی جامع به مسائل اخلاقی پیش روی جهانیان بدهد. او در این اثر فلسفی به توضیح چالش‌هایی می‌پردازد که همه‌گیری ویروس‌هایی نظیر کووید پیش پای بشریت علم می‌کنند.

دربره کتاب اخلاق زیستی در پاندمی

در طول تاریخ شاهد پاندمی‌های مختلفی بوده‌ایم و می‌توان گفت که در هیچ دوره ‌از تاریخ از پاندمی‌های جدیدی که به وقوع می‌پیوندد، مصون نخواهیم بود. پاندمی اخیر مربوط به ویروس کرونا بود که مرور اتفاقات مرتبط با آن از سویی خاطرات غم‌انگیز مربوط به از دست دادن عزیزانمان را تداعی می‌کند و از سویی دیگر، فداکاری‌های پزشکان و پرستاران و سیستم بهداشت و درمان را متذکر می‌شود و اینجاست که مسئله‌ی اخلاق پزشکی و اخلاق زیستی جان می‌گیرد و به اساسی‌ترین مسئله در اپیدمی‌ها تبدیل می‌شود؛ کتاب اخلاق زیستی در پاندمی (Pandemic bioethics)، نوشته‌ی گریگوری ای. پنس (Gregory E Pence) نیز همین موضوع را مورد مطالعه قرار داده است.

اما، اخلاق زیستی چیست؟ اخلاق زیستی یا بیواتیک (Bioethic) که معمولاً با اخلاق پزشکی (medical ethics) هم‌معنی و مترادف شمرده می‌شود، پرداختن به مباحث بحث‌برانگیز اخلاقی ناشی از پیشرفت در علومی همچون زیست‌شناسی و پزشکی است. متخصصان این حوزه به‌دنبال یافتن پاسخ‌ برای سؤالاتی از این قبیل هستند: چه ارتباطی میان علم زیست‌شناسی و تکنولوژی زیستی برقرار است؟ آیا سیاست‌گذاری‌ها و قوانین دولت‌ها در زمینه‌ی پیوند اعضا، کنترل بارداری، اصلاحات ژنتیکی و ... مطابق با اخلاقیات است؟

کتاب اخلاق زیستی در پاندمی در سیزده فصل تدوین شده و به بازنگری در تاریخ اپیدمی‌ها، واکسن‌ها و ... می‌پردازد. این کتاب دیدگاه‌های نژادپرستانه و سیاست‌هایی را که حکومت‌ها برای حفظ بقای انسان‌ها یا مرگ آن‌ها در دستور کار خود قرار می‌دهند بررسی و تشریح می‌کند.

کتاب اخلاق زیستی در پاندمی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقمندان به موضوع فلسفه‌ی اخلاق توصیه می‌کنیم.

با گریگوری ای. پنس بیشتر آشنا شویم

دکتر گریگوری ای. پنس فیلسوف آمریکایی در 17 ژانویه سال 1948 متولد شد؛ او به تدریس اخلاق زیستی در دانشگاه‌های مختلفی همچون دانشگاه آلابا مشغول است. دانشگاه سامفورد در سال 2006 مدال پلگرینو را به او اهدا کرد. دکتر پنس تا کنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری را به رشته‌ی تحریر درآورده که کتاب اخلاق زیستی در پاندمی یکی از مهمترین آثار اوست.

در بخشی از کتاب اخلاق زیستی در پاندمی می‌خوانیم

تا سال 1931، مخترعان ریه آهنی (دستگاه کمک‌تنفسی)، که اولین‌بار در سال 1928 ساخته شده بود را تکمیل کردند تا به کمک کودکانی با فلج عضلات قفسه سینه بیایند. کسی که به‌عنوان یک کودک مبتلا می‌شد با چنین دستگاهی 50 سال، یا 60 سال زنده می‌ماند. تصویر کودکان در چنین دستگاه‌هایی در ذهن والدینی که فرزندانشان را از دریاچه و استخرهای شنا دور نگه داشته بودند، نقش می‌بست. در نهایت، دانشمندان کشف کردند ویروس فلج اطفال در ماده‌ی مدفوعی که در آب است، باعث این بیماری می‌شود. این ویروس از راه روده به سیستم عصبی مرکزی منتقل شده و سپس عضلات را ضعیف می‌کند. در سال 1938، تلاشی ملی برای کشف واکسن فلج اطفال آغاز شد. شهروندان با هدایایی به پژوهش جانس سالک، کسی که با موفقیت واکسنی ساخت که در اولین برنامه واکیناسیون در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفت، کمک مالی نمودند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
یادداشت‌هایی برای خواننده
فصل 1: اپیدمی‌های تاریخی
فصل 2: پاندمی‌های ویروسی جدید
فصل 3: ماهیت پزشکی سارس 2
فصل 4: سیاست‌های محدودسازی
فصل 5: چه کسی باید زنده بماند، درحالی که این برای همه امکان‌پذیر نیست؟
فصل 6: واکسن‌های در حال تولید
فصل 7: تخصیص واکسن‌ها
فصل 8: افعال و ترک افعال، مسأله‌ی تراموا و قیاس دو حدی زندانی
فصل 9: آزادی و حریم خصوصی
فصل 10: گواهی‌های وضعیت
فصل 11: بی‌عدالتی‌های ساختاری و گروه‌های آسیب‌پذیر
فصل 12: رهبری در دوران پاندمی
فصل 13: آینده
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق زیستی در پاندمی
نویسنده
مترجمزهره سادات ناجی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-600-238-969-5
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق زیستی در پاندمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق زیستی در پاندمی

برای دریافت کتاب اخلاق زیستی در پاندمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.