معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب شجاعت

عکس جلد کتاب صوتی در باب شجاعت
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب شجاعت

شجاعت چیست و چرا یکی از قدیمی‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فضایل جهان به شمار می‌رود؟ چگونه این مفهوم به جهان امروز مرتبط می‌شود و چه اشکال معاصری دارد؟ جفری اسکار در کتاب صوتی در باب شجاعت از خلال جستارهایی دقیق و عمیق به این مقوله می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی در باب شجاعت

تعریف جامع و مانع شجاعت چیست؟ آیا شجاعت یعنی عدم وجود ترس یا غلبه بر آن؟ چرا برخی اندیشمندان از شجاعت در شمار فضایل اخلاقی نام می‌برند؟ خط‌وربط مفهوم شجاعت با منطق چیست؟ آیا شجاعتی داریم که غیراخلاقی باشد؟ اندیشمندان نامدار و بزرگ تاریخ فلسفه دراین‌باره چه می‌گویند؟ فکرش را می‌کردید یک موضوع بدیهی که در طول زندگی هزاران بار به آن فکر کرده‌ایم و آن را انجام داده‌ایم، این‌چنین پرسش‌برانگیز و پیچیده باشد؟ جفری اسکار (Geoffrey Scarre) کتاب در باب شجاعت (On Courage) را با ارائه‌ی تعریفی از این پدیده شروع می‌کند و این سؤال را مطرح می‌کند که شجاعت چه تفاوتی با بی‌باکی، بی‌پروایی و سرسختی دارد. او همچنین به سراغ این سؤال می‌رود که چرا مردم اغلب تمایل دارند شجاعت را به دیگران نسبت دهند تا این‌که خودشان به آن عمل و اقرار کنند. جفری اسکار سپس به این مبحث می‌پردازد که آیا شجاعت می‌تواند در خدمت اهداف بد و یا خوب باشد؟ و آیا گاهی اوقات می‌تواند به تقابل بر سر سازش و گفتگو دامن بزند؟ او برای یکایک این سؤال‌ها و پرسش‌هایی دیگر از این دست، پاسخ‌هایی مفصل و فکرشده دارد.

کتاب صوتی در باب شجاعت ایده‌های ارسطو، آکوئیناس و بسیاری از فیلسوفان دیگر را درباره‌ی شجاعت بررسی می‌کند و همچنین از نمونه‌های کلاسیک و متأخر شجاعت در سیاست و ادبیات، از جمله جنبش ضدنازی «رز سفید» و آثاری همچون «نشان سرخ دلیری» اثر استیون کرین برای بیان بهتر منظور خود استفاده می‌کند.

این کتاب که در مجموعه‌ی دانش زندگی نشر بیدگل قرار دارد، دربرگیرنده‌ی شش فصل است و هر یک از فصل‌ها شامل بخش‌های متنوعی هستند. عناوین این شش فصل عبارتند از: «یافتن شجاعت»، «واقعیت شجاعت»، «فضیلت اصلی یا رذیلتی مردانه؟»، «استقامت»، «شجاعت و نیکی» و «شجاعت: فضیلتی منسوخ؟»

درباره‌ی مجموعه دانش زندگی بیدگل

هر یک از عناوین این مجموعه، به بررسی فلسفی یکی از مفاهیم مهم در زندگی عملی، از جمله «شجاعت»، «حسرت» و... اختصاص یافته است. به طور کلی، هدف از تدوین این مجموعه، فراهم آوردن متونی آموزنده در راستای ارتقای کیفیت زیست اخلاقی و فلسفی خواننده بوده است. از میان دیگر آثار متعلق به مجموعه‌ی دانش زندگی، می‌توان به عناوینی چون «در باب انتظار»، «در باب حسرت» و «جان‌های بیمار، ذهن‌های سرحال» اشاره نمود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی در باب شجاعت

- کتابی درخشان در باب یکی از پردامنه‌ترین مفاهیم بشری. هر مخاطبی که در باب موضوع شجاعت کنجکاو باشد، باید به‌جد مطالعه‌ی این اثر را در دستور کار خویش قرار دهد. (CHOICE)

- جفری اسکار برای تبیین مفهوم شجاعت، همان اندازه که به آرای فیلسوفان باستان توجه نشان داده، به عقاید متفکران معاصر نیز در این باب، نظر داشته است. (Amazon)

- پژوهش‌های اسکار در کتاب در باب شجاعت، بی‌شک برای تمام علاقه‌مندان به مباحث فلسفه‌ی اخلاق سودمند و بدیع خواهد بود. (Roger Crisp)

کتاب صوتی در باب شجاعت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های فلسفی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برای شما رضایت‌بخش خواهد بود.

با جفری اسکار بیشتر آشنا شویم

جفری اسکار، متفکر برجسته‌ی معاصر و صاحب کرسی فلسفه در دانشگاه دورهام است. پژوهش‌های فکری اسکار عمدتاً حول محور مسائل فلسفه‌ی اخلاق صورت گرفته‌اند. جان استوارت میل و ایمانوئل کانت از جمله مهم‌ترین متفکرینی‌اند که آرایشان بر اندیشه‌ی جفری اسکار اثرگذار بوده است. کتابی که اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، یکی از بهترین آثار ترجمه‌شده از اسکار به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب صوتی در باب شجاعت می‌شنویم

صفت لاتین fortis به معنی «قوی» یا «قدرتمند» است. اگر در پی این سرنخ ریشه شناسانه برویم و استقامت را نوعی قدرت بدانیم به بیراهه نرفته‌ایم. اما دقیقا چه نوع قدرتی؟ یک پاسخ جذاب می‌تواند این باشد که استقامت، که در اینجا به معنی «تحمل» در نظر گرفته می‌شود و با گونه «حمله‌محور» شجاعت متفاوت است، قدرتی است که برای حفظ نفس موردنیاز است.

به طور کلی، قدرت برای ادامه حیات یا حفظ شرایط موجود امری ضروری است. ضعف برابر است با شکنندگی، ناتوانی در تاب‌آوری تغییر و در معرض پوسیدگی بودن از آن جا که ما قدرت را تحسین می‌کنیم (به شرط آنکه از آن سوء استفاده نشود) و از ضعف تنفر داریم یا در بهترین حالت نسبت به آن ترحم می‌ورزیم، قدرت و صلابت اشیاء بی‌جان مانند درخت بلوط یا اهرام مصر را نیز ارج می‌نهیم (اگرچه آن‌ها را به عنوان موجود عامل تحسین نمی‌کنیم.) افراد ضعیف مانند درختانی که ممکن است بر اثر باد بشکنند متأثر از عناصر دیگرند. آن‌ها در شرایط طوفانی هزار تکه خواهند شد. کسانی که قدرتمند هستند ممکن است مجبور شوند همراه با بادها خم و راست شوند، اما متانت خود را حفظ می‌کنند و حتی ممکن است، از پس تجارب سختی که از سر می‌گذرانند، استحکام اخلاقی و روانی خود را بهبود ببخشند. آن‌ها، بر خلاف افراد ضعیف، به نیروهای خارجی اجازه نمی‌دهند که نفسشان را از آن خود کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
2 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
سپاسگزاری
35 دقیقه
یک: یافتن شجاعت - بخش اول
37 دقیقه
یک: یافتن شجاعت - بخش دوم
41 دقیقه
دو: واقعیت شجاعت - بخش اول
38 دقیقه
دو: واقعیت شجاعت - بخش دوم
49 دقیقه
سه: فضیلت اصلی یا رذیلتی مردانه؟
63 دقیقه
چهار: استقامت
27 دقیقه
پنج: شجاعت و نیکی - بخش اول
40 دقیقه
پنج: شجاعت و نیکی - بخش دوم
48 دقیقه
شش: شجاعت؛ فضیلتی منسوخ؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب شجاعت
نویسنده
مترجمرسول سعدونی
راویمهران نوروزی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب شجاعت

رضوانه سیفی
۱۴۰۱/۱۰/۳
واقعا تو تین ایام بسیار کاربردی بود گوش دادن به این کتاب، باید به عمق شجاعت از زاویه‌ی دیگه‌ای نگاه میکردم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب شجاعت

برای دریافت کتاب صوتی در باب شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.