معرفی و دانلود کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی

عکس جلد کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی
قیمت:
5300 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی

کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی اثر سیدمحمدباقر رکنی سعی در معرفی رویکرد مشترک اشرار یهود و فرهنگ و تمدّن غربی دارد. رویکردی که تمامیت شیطنت، حرص، ولع، دنیاطلبی و بررسی ویژگی‌های بیان شده در قرآن کریم برای یهودیان و تطبیق آن با آنان در عصر حاضر را به نمایش گذاشته است.

در حالی که شرق در هوای تجربهٔ مدرنیته و رسیدن به قافلهٔ تمدن از همه چیز خود می‌گذرد و بی‌پرسش و جست‌وجو جملهٔ سنت‌های فرهنگی و مقدس خود را به فراموشی می‌سپارد، پایه‌های مدرنیته به لرزه درآمده است. پرسش و انکار جای ولع و حرص دستیابی به مدرنیزاسیون را گرفته است. چنانچه شرق اسلامی در آغازین روزهای تجربهٔ غرب هوشمندانه و متفکرانه از بنیادهای تفکر و فرهنگ غرب و مدرنیته پرسش می‌کرد، به وضع فلاکت بار امروزین نمی‌رسید؛ وضعی که او را در میان آسمان و زمین معلق و بحران را قرین روزان و شبانش ساخته است.

مدرنیته یا همان روح و فلسفهٔ ایجاد مدرنیسم را می‌توان تحولات گستردهٔ دنیای غرب تلقی کرد که پس از دوران طولانی جمود و رکود علم و الهیات منسوخ شدهٔ مسیحی یهودی (قرون وسطا) و تحولات دورهٔ رنسانس، فصل جدید و متفاوتی را نسبت به تفکرات گذشته (سنت) مغرب زمین ایجاد کرد. تغییرات همه جانبه‌ای در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و روابط اجتماعی آدمیان نیم‌کرهٔ غربی که به سرعت همهٔ مرزهای جهانی را در نوردید. به عنوان مثال: شاید بتوان جهانی‌سازی را از متأخرترین نتایج این گردونهٔ بی‌مهار یا همان مدرنیسم در نظر بگیریم که از نیمهٔ قرن بیستم تاکنون مورد بحث و جدل متفکران است. راجع به وضعیت کنونی یا فرجام مدرنیسم هم، در حالی که برخی مدعی هستند ما هنوز وارد دنیای فرامدرن نشده‌ایم، بلکه در مرحلهٔ تشدید مدرنیست قرار داریم، برخی دیگر از مدرنیسم به عنوان پروژهٔ ناتمام یاد می‌کنند و در این میان برخی نیز در جهت گسترش تفکرات پست‌مدرن به مثابهٔ دنیای پس از مدرنیته، مدرنیسم را شکست خورده و تمام شده، تلقی می‌نمایند.

صرف‌نظر از پیامدهای مثبت مدرنیسم مانند پیشرفت علم و تکنولوژی یا پیامدهای منفی آن، مانند تهی شدن جوامع انسانی از فضائل اخلاقی و دینی، به نظر می‌رسد، نقش بسیار حیاتی، اما نه چندان آشکار یهود در ایجاد و توسعهٔ دنیای جدید مدرنیسم چندان مورد تدقیق و کاوش قرار نگرفته است. در این نوشتار سعی شده است به اجمال زمینه‌های تاریخی شکل‌گیری مدرنیته در دنیای غرب (یونان و روم باستان) و وابستگی (نه صرفاً تعامل دو طرفه) آن با اصول تحریف شدهٔ مسیحیت یهودی یا به عبارت بهتر یهودی‌گری و در پایان صهیونیسم، بررسی و مطالعه شود.

این کتاب شامل دو بخش و یک قسمت بحث و نتیجه‌گیری است: بخش اول به معرفی اجمالی یهودیت و بررسی متون دینی آن‌ها اختصاص یافته؛ و بخش دوم شامل تاریخچهٔ شکل‌گیری تمدن غرب مدرن و بیان مبانی و نمادهای مدرنیسم است. در ادامه، تحلیلی تطبیقی بین ویژگی‌های یهود و مدرنیسم ارائه شده است و در پایان در قسمت بحث و نتیجه‌گیری، پاسخ به سؤال یا فرضیهٔ تحقیق را نقد و بررسی کرده‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: آشنایی با یهودیت
الف) منابع دینی یهود
ب) برخی ویژگی‌های قوم یهود
بخش دوم: تاریخچه‌ی شکل‌گیری تمدن
غرب مدرن
بحث و نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی
نویسنده
ناشر چاپینشر موعود عصر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-6938-73-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی

Mahdi Ch
۱۳۹۶/۹/۳
من این کتاب را خواندم. این کتاب حقایقی در مورد ریشه‌های یهودی تاریخ غرب بیان می‌کند.
Persian Hero
۱۴۰۲/۴/۲۳
عالی و جذاب و پر از آموزه‌های لازم که هرکی قبل از مرگش حیفه ندونه
aron Asf
۱۳۹۷/۴/۲
فعلا که خوبه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی

برای دریافت کتاب اخلاق یهودی و تمدن غربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.