معرفی و دانلود کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه

عکس جلد کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه

کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه، مجموعه‌ای از مقالات پژوهشی دانشجویان فرانسوی است که به تحقیق در خصوص ادبیات کودک می‌پردازند و موضوعات مهمی مانند شکل‌گیری هویت کودک، مرگ، تبعیض جنسیتی و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی کتاب ادبیات کودک:

تاریخ مشخصی را نمی‌توان برای ظهور ادبیات کودک در نظر گرفت. از وقتی مادر و فرزند وجود داشته‌اند، شکلی از ادبیات کودک نیز در پی این رابطه خلق شده است. در هر ایامی و روزگاری، مادران برای تربیت و آرام کردن فرزندان خود از واژگان استفاده کرده‌اند و این شیوه‌ای است که اکنون نیز ادامه دارد.

ادبیات، کودک را راهنمایی می‌کند و منجر به رشد و تربیت اندیشه‌ی وی می‌شود. در میان فواید ادبیات کودک می‌توان به مواردی مانند راهنمایی اخلاقی، شکل‌گیری شخصیت، ایجاد اعتماد به نفس، تشویق یا تنبیه، لذت و... اشاره کرد.

با توجه به ارزش و اهمیت ادبیات کودکان و لزوم پژوهش در این حیطه، بهاره بهداد در کتاب ادبیات کودک بخشی از پژوهش‌های دانشجویان فرانسوی در دانشگاه مشهور لیل را در اختیار شما قرار می‌دهد. امید است این مجموعه بتواند مورد استفاده علاقه‌مندان ادبیات کودک قرار گیرد.

مطالعه‌ی کتاب ادبیات کودک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

اگر به ادبیات کودک و آشنایی با مفاهیم نهفته در آن علاقه‌‌مند هستید، کتاب حاضر، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب ادبیات کودک می‌خوانیم:

کودکان می‌توانند و باید قبل از توانایی خواندن، با اصول کارکرد نوشتن آشنا شوند. این مهم، از طریق بازی با وسایل کمک آموزشی‌ِ متداول‌ِ این حوزه و با لوح‌های نشانه‌های زبانی (کلمات حروف) و کتاب‌های آموزشی تأمین می‌شود. علاوه بر این، توجه جدی به نشریات و دیگر رسانه‌های گروهی بسیار مؤثر است.

دنیای مدرسه اولین جایی است که در این امر به کودک کمک می‌کند. در اولویت‌های بعد نقش محله، فضای خانواده، کتابخانه‌ها و موزه‌های نزدیک محل زندگی، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

جست‌وجوگری کودک در امر یادگیری نوشتن زمانی آغاز می‌شود که بزرگ‌ترها کاربردهای روزانۀ نوشتن را به خوبی به او نشان دهند. تمرکز کودک بر نوشته‌ها زمانی بیشتر می‌شود که او در کارگاه‌های تخصصی آموزش ابتدایی نوشتن شرکت کند. این کارگاه‌ها فضایی مناسب را برای کودک ایجاد می‌کند تا بتواند با صدای بلند بپرسد که مثلاً فلان کلمه را چطور می‌نویسند.

همین گفت‌وگویی که کودک برقرار می‌کند، به او این امکان را می‌دهد تا فرضیه‌های مختلفی را در مورد شکل نوشتاری یک کلمه تجسم کند، موارد نامفهوم را برطرف کند و در اولین برخورد با مسئلۀ نوشتن، اثر خوبی در ذهن خود به جا بگذارد. نهایتاً در پایان هر کلاس، مربی، متنی را با صدای بلند می‌خواند.

در مورد کاربردهای مختلف نوشته‌های در دسترس کودکان برنامه‌ریزی مشخصی باید وجود داشته باشد، به نحوی که یادگیری پرباری را برای کودکان سه تا شش سال به ارمغان آورد. به این ترتیب کودک می‌تواند اصول نوشتن را فرا گیرد و حتی قادر به مقایسه و تفکیک آن‌ها هم باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یکم: خلاصه‌ای از برنامه‌های نوین آموزشی در مراکز پیش‌دبستانی
فصل دوم: رؤیا در ادبیات کودک
فصل سوم: تبعیض جنسی
فصل چهارم: عروسک در ادبیات کودک
فصل پنجم: بازآفرینی آثار کلاسیک: قصۀ زیبای خفته
فصل ششم: سیمای کودک معلول در ادبیات کودک
فصل هفتم: نمایش شب درکتاب‌های تصویری کودکان
فصل هشتم: دفتر خاطرات در ادبیات کودک
فصل نهم: درون‌مایۀ مرگ در ادبیات کودک فرانسه
فصل دهم: صدا، سرچشمۀ زندگی
فصل یازدهم: نقش ادبیات در تکوین هویت نوجوان
فصل دوازدهم: سیاست بین‌المللی در داستان‌های نوجوان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه
مترجمبهاره بهداد
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-964-506-191-1
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه

برای دریافت کتاب ادبیات کودک: نگاهی به ادبیات کودکان فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.