معرفی و دانلود کتاب ارتداد

عکس جلد کتاب ارتداد
قیمت:
74000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارتداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتداد

کتاب ارتداد رمانی شگفت‌آور به قلم وحید یامین پور است که در ژانر تاریخ متناوب نوشته شده و شما را به 22 بهمن سال 1359 می‌برد؛ روزی که انقلاب به جای پیروزی با شکست مواجه می‌شود! یک مغلوبیت تمام عیار... داستان از طریق مردی عاشق روایت می‌شود که داستان زندگی‌اش در این دوران تیره از تاریخ رقم می‌خورد. روایتی به‌موقع، هوشمندانه و بیدارکننده.

درباره کتاب ارتداد:

همه چیز ممکن بود به طرز متفاوتی رقم بخورد و ما می‌توانستیم در جای دیگری از تاریخ ایستاده باشیم؛ جایی که اکنون برایمان بسیار دور به نظر می‌رسد. هر چیزی که امروز داریم، و یا نداریم، ممکن بود برعکس باشد. این همان چیزی‌ست که وحید یامین‌پور (Vahid Yaminpour) در رمان عاشقانه و سیاسی خود با استفاده از ژانر تاریخ جایگزین قصد دارد به ما بگوید.

او در همان صفحات ابتدایی ما را غافلگیر می‌سازد. به شیوه‌ای که شروع رمان به قدری جذاب است که دست کشیدن از آن به دشوارترین کار ممکن تبدیل می‌شود. 22 بهمن سال 59 است ولی نه از شور و حال انقلابی خبری است و نه از آن خوشحالی و حس پیروزی. چرا که انقلاب شکست خورده و این احتمالا سیاه‌‌ترین ماهی‌ست که تاریخ به خودش دیده است... چنین روایتی‌ست که شما را در بهت فرو می‌برد. گویی در طول این قصه، مدام بر شما نهیب زده می‌شود و با خود تکرار می‌کنید که ممکن بود امروز بر جایی قرار بگیرید که شخصیت اصلی این داستان قرار گرفته است.

ماجرا از زبان یک مرد روایت می‌شود؛ مردی عاشق که گویی روزگار تمام زندگی‌اش را به بازی گرفته است. رمان به قدری خوش‌خوان و روان است که احساس همدلی با راوی لحظه به لحظه در شما برانگیخته می‌شود. یامین‌پور ارتداد را در سه بخش روایت می‌کند: حیرت، ارتداد و رجعت. او خود ترجیح داده که به جای صحبت و توضیح بیش از اندازه درباره‌ی کتابش، این فرصت را در اختیار مخاطبان قرار دهد که هرکس برداشت شخصی خود را از این اثر داشته باشد و به نوعی، هر فردی خودش به هدف این اثر پی ببرد.

این کتاب را می‌توان نوعی «تاریخ جایگزین» دانست. نوعی شرطی خلاف واقع و روایت اتفاقی تاریخی،‌ به شیوه‌ای که در واقعیت رخ نداده است. ارتداد اولین بار در سال 1398 منتشر و از همان سال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. مطالعه‌ی این داستان شما را به خیابان‌های تهران می‌برد. به جایی که فقط ده روز از ورود امام به میهن گذشته و مردم میان امید و امیدواری در رفت و برگشت هستند.

کتاب ارتداد مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های اجتماعی و سیاسی علاقه‌مند هستید و قصد دارید رمانی با این مضمون که کمی چاشنی عشق به آن اضافه شده مطالعه کنید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

با وحید یامین‌پور بیشتر آشنا شویم:

او را با عناوین نویسنده، مجری، استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای می‌شناسیم. مهر 1400 بود که وحید یامین‌پور به عنوان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان منصوب شد. اولین رمان او با عنوان نخل و نارنج طی یک سال به چاپ سی و هشتم رسید. از دیگر آثار وی می‌توان به هجوم پنهان، ماجرای فکر آوینی، اینجا فتنه‌ای رخ داده ‌است و کاهن معبد جینجا اشاره کرد. یامین‌پور در سال 1399 به عنوان چهره‌‌ی هنر انقلاب برگزیده شد.

در بخشی از کتاب ارتداد می‌خوانیم:

شعار، فقط شعار نبود. آن‌ها که شعار می‌دادند گویا رفتن امام را مرگ خود می‌دانستند؛ ‌چنان که گویی امروز آخرین فرصت برای نگه داشتن تمام چیزهایی است که در سال‌های مبارزه به دست آمده بود. همۀ آن‌ها که اینجا هستند مثل من اخباری مبهم از یک حادثۀ تکان‌دهندۀ باورنکردنی شنیده‌اند. نهضت نباید این‌گونه به پایان برسد؛ شکست در متن پیروزی، فروافتادن از قله‌ای که به‌دشواری فتح شده بود، فروریختن برجی که آجربه‌آجر چیده شده بود، و شوک که گروهی را به افسردگی و گروهی را به جنون کشانده بود.

چنارها جان‌پناه من و بسیاری دیگر شده‌اند. مردی میان‌سال دست‌هایش را به خون آغشته کرده و بالا گرفته و با سرِ افراشته به سمت گاردی‌ها می‌رود و شعار می‌دهد: «یا مرگ یا خمینی»

چند قدم جلوتر تکانی می‌خورد و موجی از خون تازه‌ و گرم به طرف من پاشیده می‌شود. مرد با صورت به زمین می‌افتد و به خود می‌پیچد. جویباری از خون سرخ تازه‌اش به نهر خون کنار خیابان می‌پیوندد.

گلوله‌ها، زوزه‌کشان و داغ، فضا را می‌درند و صدایی را خفه می‌کنند. دو سرباز دست‌ها را بالا می‌گیرند و شتابان به سمت مردم می‌دوند. به دستور افسر میدان از پشت آن‌ها را به رگبار می‌بندند. یکی از آن‌ها با سرِ متلاشی روی زمین می‌افتد. دیگری کشان‌کشان به کوچه‌ای پناه می‌برد. مرد جوانی سینه‌خیز زنی را با چادر مشکی می‌پوشاند و روی زمین به کنج خیابان می‌کشاند. صحنه به‌مراتب از کشتار هفده شهریور خونین‌تر است. مزدورهای آدم‌کُشی که پیش از این کسی را در هیبت آن‌ها ندیده‌ام به مجروح‌ها تیر خلاص می‌زنند. گویی لشکری از شیاطین خیابان‌های تهران را تصرف کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

1. حیرت
2. ارتداد
3. رجعت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتداد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-03-3407-9
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
74000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارتداد

کورش کرباسیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
نثر و داستان پردازی خوبی دارد ولی به شدت تحت تاثیر اعتقادات، و نه واقعیات نوشته شده است. حوادث دردناک پس از کودتای خیالی در کتاب، در عالم حقیقی تنها با سرنوشت نظام‌های ایدئولوژیک منطبق بوده است و سنخیتی با ماهیت عصر پهلوی ندارد. ‌ای کاش نویسنده درکی واقع بینانه از سیر تحولات جامعه ایران، پیش و پس از انقلاب می‌داشت.
ساحل رحمانی
۱۴۰۱/۴/۱۷
خیلی عالیه توصیه میکنم حتما بخونید تامل برانگیزه
اصغر هاشمپور
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
بخونید بدردتون میخوره
بحرانی
۱۴۰۱/۹/۷
خیلی زیبا بود. توصیه میکنم حتما بخونید
مهدی مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بسیار عالی و جذاب، ایده نو
علیرضا
۱۴۰۲/۹/۲۳
پایانی نامعلوم داشت
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب ارتداد

برای دریافت کتاب ارتداد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.