معرفی و دانلود کتاب ارزش منصفانه

عکس جلد کتاب ارزش منصفانه
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارزش منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارزش منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارزش منصفانه

کتاب ارزش منصفانه به مباحثی چون نقش اندازه‌گیری در علوم و حسابداری، حسابداری و حسابرسی ارزش منصفانه می‌پردازد که توسط اسماعیل علی نیا و آرمین وجودی نوبخت گردآوری و تدوین شده است.

اندازه‌گیری مهم‌ترین بخش هر تلاش علمی محسوب می‌شود. پژوهشگران هر رشته علمی بیشترین تلاش خود را صرف طراحی سنجه‌های مربوط و تولید ابزارهایی جهت بیان اندازه هر پدیده می‌نمایند تا از این طریق بر اعتبار رشته علمی خود بیافزایند. هر چند حسابداری از منظر صاحب‌نظران، حرفه و علم محسوب نمی‌شود اما چون ریشه در علم اقتصاد دارد و بسیاری از موضوعات آن علمی است پس باید تلاش نمود از این رقابت علمی عقب نماند و تأییدی قابل اتکا از استفاده‌کنندگان دریافت نمود.

در حسابداری، اندازه‌گیری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌توان ادعا کرد که ستون فقرات حسابداری را تشکیل می‌دهد. نظام اندازه‌گیری مبتنی بر بهای تمام شده تاریخی و نظام اندازه‌گیری مبتنی بر ارزش‌های جاری، دو نظام اندازه‌گیری است که حسابداری در اختیار دارد. هر کدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارند که در کتاب ارزش منصفانه (Interpretation And Application of International Financial Reporting Standards & Auditing) به طور کامل شرح داده شده است.

فصل اول این اثر به اهمیت اندازه‌گیری در علم و حسابداری پرداخته و بیان شده که ارزش منصفانه مربوط‌ترین اطلاعات را در اختیار تصمیم‌گیرندگان قرار می‌دهد. وضع استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی ارزش منصفانه نشانی از تلاش حرفه جهت کسب مقبولیت و پایداری دانش حسابداری در مجامع علمی است. در فصل دوم استاندارد حسابداری ارزش منصفانه (استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی شماره 13) را تفسیر نموده و نحوه بکارگیری آن را تشریح کرده است و فصل سوم تفسیر و بکارگیری استاندارد بین‌المللی حسابرسی ارزش منصفانه را دربردارد.

کتاب ارزش منصفانه در پایان هر فصل واژگان، پرسش‌ها و سوالات چهار گزینه‌ای را ضمیمه دارد که به شما در درک بیشتر مطالب کمک می‌کند.

در بخشی از کتاب ارزش منصفانه می‌خوانیم:

اندازه‌گیری یک جنبه مهم در گزارشگری مالی است. اگر اطلاعات مربوط به واحدهای اقتصادی قابل اندازه‌گیری نباشد نمی‌توان آن‌ها را در صورتهای مالی ارائه کرد. تخصیص اعداد و ارقام به پدیده‌ها اندازه‌گیری نامیده می‌شود. اندازه‌گیری در حسابداری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌توان ادعا کرد که ستون فقرات حسابداری را تشکیل می‌دهد. اگر چه حسابداری بسیاری از پدیده‌های کیفی نظیر مسائل تشکیلاتی، ساختارهای سازمانی و پردازش اطلاعات کیفی را در بر می‌گیرد اما در حال حاضر، وظیفه اصلی حسابداری گردآوری و پردازش اطلاعات کمی است. بنابراین مطالعه سیستم اندازه‌گیری حسابداری و همچنین وظایف و فواید آن بسیار مهم است.

نگرش به حسابداری در سی سال اخیر تغییرات اساسی کرده است، این تغییر در تعاریف جدید حسابداری نیز مشهود است. برای مثال در بیانیه تئوری اساسی حسابداری (کمیته تئوری اساسی حسابداری انجمن حسابداران آمریکا سال 1961)، حسابداری به عنوان «فرآیند شناسایی، اندازه‌گیری و انتقال اطلاعات اقتصادی به منظور فراهم ساختن امکان قضاوت و تصمیم‌گیری آگاهانه برای استفاده‌کنندگان این اطلاعات»، تعریف شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نقش اندازه‌گیری در علوم و حسابداری
فصل دوم: حسابداری ارزش منصفانه (بر اساس استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی شماره 13)
فصل سوم: حسابداری ارزش منصفانه (بر اساس استانداردهای حسابرسی بین المللی شماره 540 و 545)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارزش منصفانه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات فکر سبز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-5749-13-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارزش منصفانه

برای دریافت کتاب ارزش منصفانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.