معرفی و دانلود کتاب حسابداری صنعتی 1

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری صنعتی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حسابداری صنعتی 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حسابداری صنعتی 1

کتاب حسابداری صنعتی 1 با نگاه کاربردی و دقیق، تکنیک‌های بهایابی و ابزارهای برنامه‌ریزی و کنترل را به شما آموزش می‌دهد.

فهم منطقی از ساختار هزینه شرکت می‌تواند راهی به سوی تحقق مدیریت رقابتی پایدار باشد. این است آنچه که به عنوان تحلیل استراتژیک هزینه اشاره می‌شود. حسابداری بهای تمام شده صنعتی، یک ویژگی شناخته شده در زندگی تجاری مدرن است. اما در برخی شرایط قدمت آن به قدمت معاملات تجاری اولیه بر می‌گردد. یکی از کاربردهای اولیه روش‌های بهایایی توسط کشاورز یا صنعتگری بود که تمایل به تعیین قیمتی برای محصولات مطالبه شده‌اش داشت.

توسعه بیشتر روش‌های بهایابی با اختراعات در طی قرن‌های هجدهم و نوزدهم آغاز شد. هنگامی که مدیریت علمی فردریک تیلور از 1900 اهمیت یافت، تقاضا برای افزایش اطلاعات بها پیدا شد. تولیدکنندگان به شدت نگران ردیابی و کنترل هزینه‌های (بهای ساخت) محصولات شده‌اند. حسابداری صنعتی تاریخی توجه زیادی را از صنایع مستند ادی و تولیدی دریافت نمود. هجوم کامپیوترها در دهه 1950، سپس مراحل تولید به کمک کامپیوترهای مجتمع (CIM) و رقابت جهانی، نقشی را که حسابداری صنعتی بازی می‌کرد به شدت توسعه داد. در این محیط متغیر، یک جامعه یا یک شرکت تنها با تقویت کیفیت و کاهش قیمت می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

مدیریت کیفیت جامع (TQM) اکنون الگویی از زندگی است که مدیریت در آن بهایابی را به عنوان ابزار سودمندی جهت سودآوری و کارایی می‌نگرد. طی سال‌ها، حسابداری صنعتی (بهای تمام شده) به عنوان مجموعه‌ای اصلی به سیستم‌های مدیریت صنعتی با تمرکز بر رضایتمندی مشتری و حفظ موقعیت رقابتی ارتقا یافت.

حسابداری بهای تمام شده (صنعتی) برای تعیین بها است و بیانگر سیستمی از اندازه‌گیری هزینه‌های انجام دادن چیزی است. چیزی که مورد بهایابی (هزینه یابی) قرار می‌گیرد، موضوع هزینه است. هزینه‌ها منابع قربانی شده یا کنار گذاشته شده برای رسیدن به یک هدف خاص هستند. این‌ها منابعی هستند که برای دستیابی کالا و خدمات صرف می‌شوند.

کتاب حسابداری صنعتی 1 (Cost Accounting 1) هفت فصل دارد و در پایان هر فصل نکات خلاصه شده، واژه‌نامه، سوالات نظری، عینی،چندگزینه‌ای و مسائل را دربردارد که به فهم بیشتر مطالب و آموزه‌‌های کتاب کمک شایانی می‌کند.

در بخشی از کتاب حسابداری صنعتی 1 می‌خوانیم:

مقداری که تحلیل‌ها باید انجام گیرد به ماهیت مؤسسه تجاری و درجه دقت خواسته شده بستگی دارد. مخارج در نهایت به "واحد‌های هزینه" منظور خواهند شد. یک واحد بها بعنوان " یک واحد از مقدار محصول، خدمت (یا زمان با ترکیبی از این‌ها) در رابطه با هزینه‌هایی که ممکن است تعیین یا بیان شوند، تعریف شده است. "واحد بها نباید با مرکز بها اشتباه گرفته شود، اگر چه در برخی موارد، آن‌ها ممکن است یکی و مشابه باشند.) که معمولا یک مرحله میانی است که هزینه‌ها می‌توانند برای توزیع بعدی (اگر ضروری است) بین واحدهای بها منظور شوند.

بنابراین واحد بهای هر معیار مناسب از فعالیت است که درکی از آنچه شرکت در حال تولید کردن است را می‌دهد. در مورد محصولات انبوه، واحد سنجش معمولا بعنوان واحد هزینه نیز انتخاب می‌شود مثل یک تن زغال سنگ، یک لیتر گازوئیل، یک متر پارچه، یک بشکه رنگ، یک دسته پنبه و غیره. واحد بها ممکن است به شهر واحد محصول مربوط شود مثل یک اتومبیل، یک پیانو، یک ترانزیتور - رادیو، یک ساعت شمار، یک ماشین تحریر۔ در سایر موارد، واحد مناسب بهایابی براساس ماهیت کالا مثلا 1000 أجر، 1000 سیگار، انبوهی از مدادها ثابت است. واحدهای بها در مورد تعهدات خدمت طبیعتأ به ماهیت خدمت بستگی دارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: حسابداری بهای تمام شده: یک دید کلی
فصل دوم: مفاهیم و طبقه‌بندی‌های هزینه/بهاء
فصل سوم: مواد: تعیین بهای تمام شده، حسابداری و کنترل
فصل چهارم: دستمزد: تعیین بهای تمام شده، حسابداری و کنترل
فصل پنجم: سربار: تجزیه و تحلیل، تسهیم، حسابداری و کنترل
فصل ششم: سیستم‌های حسابداری بهای تمام شده
فصل هفتم: بهاء، بهایابی و سیستم‌های بهایابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حسابداری صنعتی 1
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات فکر سبز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-600-7449-05-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حسابداری صنعتی 1

محمد بهشتی
۱۴۰۲/۷/۶
عاالی بود ممنونم از نویسندگان و ناشران گرامی دم همگی گرم. خیلی کاربردی و رسا توضیح داده شده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حسابداری صنعتی 1

برای دریافت کتاب حسابداری صنعتی 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.