معرفی و دانلود کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی

عکس جلد کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی
قیمت:
36500 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی

پیمان احمدی در کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی، در تلاش است تا با بررسی همه‌ی آزمون ‌و خطاهای تاریخیِ علمِ مدیریت جمعی، بهترین راهکارها و مناسب‌ترین عملکردها را جهت مدیریت در موقعیت‌های متفاوت در اختیار شما قرار دهد.

دستیابی به روش‌هایی عملی برای مدیریتی کار آمد، دغدغه‌ای است که ذهن اکثر انسان‌ها را جایی از زندگی به خودش مشغول کرده است. رسیدن به فهم صحیحی از ساز و کار اداره‌ی درست سازمان‌ها و شرکت‌ها کاری است که غالبا با رنج و مرارت بسیاری حاصل می‌شود.

کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی (from a good manager to a great one) با طرح ایده‌هایی انقلابی و سرفصل‌های کارآمدش شما را از خواندن بسیاری از متن‌های مشابه بی‌نیاز می‌کند. فصول کتاب دربرگیرنده‌ی مطالبی است که هر مدیری برای موفقیت بیشتر باید اشراف کاملی به آن‌ها داشته باشد.

پیمان احمدی کوشیده است تا با برقراری اتحادی معقول میان زبان دانشگاهی و دغدغه‌های حقیقی مدیران، متن مفیدی برای همه‌ی سطوح مدیریتی فراهم کند. شما در پایان این کتاب قادر خواهید بود با مرور و تمرین تکنیک‌ها و پیشنهادهایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، سبب تحول مفید و مؤثری در عملکرد خود و شرکت‌تان شوید.

عموماً کتاب‌هایی که به مقوله‌ی مدیریت سازمانی می‌پردازند جامعیت ندارند و روی مباحث تخصصی دقت می‌کنند. در چنین وضعیتی یک مدیر یا رهبر نمونه برای دریافت تجربه‌های پیشینیانش لاجرم می‌بایست ده‌ها و شاید صدها جلد کتاب را بارها مرور کند تا شاید بتواند ایده‌ها و نکات مفیدی به دست آورد. ولی این کتاب تلاش کرده با اهتمام به همه‌ی آزمون‌ و خطاهای تاریخی علم مدیریت جمعی، بهترین راهکارها و مناسب‌ترین عمل‌کردها را در موقعیت‌های متفاوت در نظر بگیرد.

سعی نویسنده بر این بوده که مفاهیم پیچیده‌ی مدیریتی را به زبانی ساده و کاربردی به شما منتقل کند و با در نظر گرفتن همه‌ی موقعیت‌های خطیری که یک مدیر ممکن است با آن مواجه شود، راهکارهای آزموده شده‌ی مفیدی را به شما پیشنهاد کند.

جامعیت این کتاب به شما کمک می‌کند از خرید فهرست‌های بلند و بالای کتاب‌های مدیریتی، مدیریت بحران، کنترل منابع انسانی و مواردی این‌چنینی بی‌نیاز شوید و می‌تواند دوست و مشاور خوبی در لحظات سخت و پیچیده‌ی مدیریتی شما باشد.

در بخشی از کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی می‌خوانیم:

تغییرات جمعیتی در برخی کشورها، به ویژه ایالات متحده، حفظ کارمندان را با مشکلات خاصی رو به‌ رو کرده. از دیگر عوامل مؤثر در این امر می‌توان به شرایط جدید اقتصادی، انتظارات فرهنگی و تحولات دنیای کسب‌وکار، گرایش به‌ سمت شکل‌گیری مشاغل آزاد، منسوخ‌ شدن قراردادهای سنتی میان کارفرما و کارگر، رشد استخدام اینترنتی و نحوه‌ی غلبه‌ی شرکت بر چالش‌ها اشاره کرد.

پیشنهاد حقوق بالاتر زمانی که کارمند قصد ترک شرکت را دارد چون دلیل واقعی ترک کار از سوی افراد را نادیده می‌گیرد، به‌ هیچ عنوان چاره‌ساز نیست. معمولاً در طول مصاحبه‌های ترک کار شرکت‌ها همیشه دلیل ترک شغل را از کارمندان جویا می‌شوند، اما در در نظر بگیرید اگر فقط به ظاهر مسئله پرداخته شود به‌ هیچ‌ وجه کارساز نیست.

البته مهم‌ترین استراتژی حفظ کارکنان همان استخدام صحیح آن‌هاست. فرایند استخدام فرصتی ارزشمند در اختیار شما قرار می‌دهد که از همان ابتدا حفظ کارکنان ارزشمند سازمان را پایه‌ریزی کنید. مثلاً موقع جست‌ و جوی کارمند برای یک سمت خالی، به‌ دنبال متقاضی‌هایی باشید که عمیقاً نسبت به نوع فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مرتبط با شغل مد نظر علاقه نشان دهند.

برای استخدام بر پایه‌ی لحاظ‌ کردن خرده‌ فرهنگ، شیوه‌ی کلی انجام امور، ارزش‌های عمومی، شیوه‌ی‌ رفتار و ارتباط افراد با یکدیگر و مواردی از این دست در نظر گرفته می‌شود. همچنین باید گفت سازمان‌ها خرده فرهنگ‌هایی متعددی دارند که توصیف کننده‌ی فضای درونی واحدها، بخش‌ها و تیم‌های سازمان است.

بسیاری از تصمیمات استخدامی در مسیر غلطی گرفته می‌شوند، چرا که انتظارات شرکت از کارمند جدید هنوز مشخص نیست. برای اجتناب از گرفتار شدن در دام خطاهای رایج باید سعی مضاعفی کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعاریف کلی
فصل دوم: آشنایی با شیوه‌های مختلف مدیریتی
فصل سوم: روش‌هایی برای مدیریت کارآمد
فصل چهارم: ابزارهایی برای سنجش عملکرد
فصل پنجم: نکات طلایی مدیریتی
فصل ششم: بهینه‌سازی جلسات
فصل هفتم: غلبه بر تعارض‌ها و تنش‌ها
فصل هشتم: استخدام کارکنان
فصل نهم: حفظ کارکنان
فصل دهم: تفکر استراتژیک
فصل یازدهم: مدیریت اخلاق در سازمان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از مدیر خوب به مدیر عالی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-251-082-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
36500 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی

Seyyede fereshte Najafi
۱۳۹۹/۵/۱۷
این کتاب مجموعه‌ی کاملیه حتی واسه کسانی که مدیر نیستن و شغل دیگه‌ای دارن هم خیلی خوبه
امیرحسن ابراهیم زاده
۱۴۰۰/۸/۱۲
کتاب برای کسانی که میخوان وارد عرصه مدیریت بشن بسیار مفید هست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی

برای دریافت کتاب از مدیر خوب به مدیر عالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.