معرفی و دانلود کتاب اساطیر جهان لاروس

عکس جلد کتاب اساطیر جهان لاروس
قیمت:
۳۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اساطیر جهان لاروس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اساطیر جهان لاروس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اساطیر جهان لاروس

کتاب اساطیر جهان لاروس، خواننده را به دنیای باشکوه اسطوره‌های جهان می‌برد. اطلاعات این کتاب را چندین پژوهشگر، زیر نظر پی یر گریمال، اسطوره‌شناس سرشناس، گردآوری کرده‌اند. کتاب پیش رو، تصویری واضح از اسطوره‌های تمدن‌های مختلف در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای علاقه‌مندان دنیای شگفت‌انگیز اسطوره‌ها رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب اساطیر جهان لاروس

کتاب اساطیر جهان لاروس (Larousse World Mythology)، اثری ارزشمند در حوزه‌ی اسطوره‌شناسی به‌حساب می‌آید. برای توصیف دقیق این کتاب کافی است به این نکته اشاره کنیم که پی یر گریمال (Pierre Grimal) که مسئولیت تدوین کتاب را بر عهده داشته، یکی از چهره‌های برجسته در حیطه‌ی تاریخ و اسطوره‌شناسی است. این اسطوره‌شناس برجسته، کتاب‌های متنوعی تألیف کرده که اساطیر جهان لاروس، از جمله مهم‌ترینِ آن‌هاست. نویسنده، مطالب کتاب را با این توضیح آغاز می‌کند که ملت‌های مختلف، اسطوره‌های گوناگونی دارند. بعضی از این اسطوره‌ها اکنون رنگ باخته‌اند و بعضی از آن‌ها هنوز هم در بین بعضی از ملت‌ها جایگاه دارند. به گفته‌ی نویسنده، آشنایی با اسطوره‌های ملل، کمک شایانی به درک بهتر ادبیات، هنر و موسیقی مردمان آن ملت‌ها می‌کند. می‌دانیم که اسطوره‌ها ریشه‌هایی جذاب دارند که آشنایی با آن‌‌ها ابداً خالی از لطف نیست. اسطوره‌هایی که این کتاب از آن‌ها بحث شده، رازهایی از باورهای مردمان دنیای کهن درباره‌ی مرگ، عشق، زندگی، نبرد و اخلاق را برای ما برملا می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب اساطیر جهان لاروس

کتاب اساطیر جهان لاروس، اثری سترگ است که اسطوره‌ها و روایت‌های اساطیری بی‌شماری از سرتاسر دنیا را پوشش داده است. پی یر گریمال، سرپرست گروه نویسندگان این کتاب، اهمیت ویژه‌ای برای انتقال دقیق مفاهیم به مخاطب قائل بوده است. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که در کنار متن، تصاویر زیادی را در خود جای داده است. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، بیشتر از 600 عکس در این کتاب وجود دارد.

با مطالعه‌ای این اثر با اساطیر روم باستان، مصر، ایران، هند، آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، اقیانوسیه و آفریقا آشنا خواهید شد.

جالب است بدانید اطلاعات این کتاب با توضیحات بسیاری مطرح شده تا خواننده‌ای که آشنایی چندانی با اسطوره‌ها ندارد، به‌راحتی وارد دنیای باستانی اسطوره‌های کهن شود. این کتاب را انتشارات چرخ روانه‌ی بازار نشر کرده است. مانی صالحی علامه وظیفه‌ی ترجمه‌ی کتاب اساطیر جهان لاروس به زبان فارسی را بر عهده داشته است.

کتاب اساطیر جهان لاروس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اساطیر جهان لاروس، منبعی ارزشمند برای تمامی علاقه‌مندان دنیای پررمزوراز و جذاب اسطوره‌هاست.

در بخشی از کتاب اساطیر جهان لاروس می‌خوانیم

جایگاه اسطوره در عمق ریشه‌ی اندیشه، هنگامی که اندیشه هنوز فقط طرح اولیه‌ی عمل است، توضیح می‌دهد که چرا همه‌ی اقوام و نژادها، بدون استثنا، دارای مجموعه‌ی اساطیری بوده‌اند زیرا عمل کردن بدون اسطوره غیرممکن می‌شد. همچنین توضیح می‌دهد که چرا حتی پیشرفته‌ترین مردم امروزی و روشن‌فکرترین‌ها هم بدون اسطوره نیستند. در زمان ما، همچون گذشته، اسطوره‌هایی سیاسی وجود دارند که فقط ارتباط سستی با واقعیت تاریخی راستین و عینی دارند؛ کدام مورخ فرانسوی معاصر به ارزیابی تأثیرات (هنوز محسوس) اسطوره‌ای همچون واقعه‌ی باستیل نپرداخته است؟ [نقاشی‌های تبلیغاتی در انقلاب فرانسه موسوم به] تصویر اپینال، نوعی اسطوره است. [سوگند همبستگی انقلابیون فرانسه موسوم به] «سوگند زمین تنیس» و «توده‌ی هیزم هرکول» دو اسطوره است که برای مؤثر بودن چندان تکیه‌ای بر واقعیت ندارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه: انسان و اسطوره
1: مسئله‌ی ادیان ماقبل تاریخ
2: مصر: هم‌سان‌سازی یا انطباق دینی و دین حکومتی
3: امپراتوری‌های شرق نزدیک باستان: سرودهای آفرینش
4: سرزمین‌های سامی غربی: اعتقاد به خدای متعال
5: یونان: اسطوره و منطق
6: رم: خدایان با کشورگشایی
7: ایران: ثنویت کیهانی
8: هند: چرخه‌ی ابدی
9: چین: جنگ قدرت
10: ژاپن: فرقه‌ها و شعایر آیینی
11: سرزمین‌های سلتی: اسطوره در تاریخ
12: سرزمین‌های ژرمنی: ایزدان فانی و میرنده
13: سرزمین‌های اسلاو: افسانه‌های عامیانه‌ی جنگل‌ها
14: سرزمین‌های بالتیک: پرستش طبیعت
15: فنلاند-اوگریا: حیوانات جادویی
16: سیبری: دنیاهای سه‌گانه
17: سرزمین‌های اسکیمو: انسان در تقابل با طبیعت
18: آمریکای شمالی: ارواح خیر و شر
19: آمریکای مرکزی: خدایان آیین قربانی
20: آمریکای جنوبی: آفرینش و نابودی
21: اقیانوسیه: جامعه و سنت
22: آفریقا: جادو و نمادپردازی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اساطیر جهان لاروس
نویسنده
مترجممانی صالحی علامه
ناشر چاپیانتشارات چرخ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات848
زبانفارسی
شابک978-622-5250-21-5
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اساطیر جهان لاروس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اساطیر جهان لاروس

برای دریافت کتاب اساطیر جهان لاروس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.