معرفی و دانلود کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

عکس جلد کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان
قیمت:
۱۶۸۰۰۰ ۱۱۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

شرح مفصل سفر پرماجرای ادوارد براون به ایران را در کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان می‌شنوید. این شرق‌شناس پرآوازه‌ی بریتانیایی در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار راهی سفری پژوهشی به ایران شد و اکنون نسخه‌ی صوتی شرح روایت این سفر، رویاروی شما قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

اگر گذرتان به مرکز شهر تهران افتاده باشد، در نزدیکی راسته‌ی کتاب‌فروشی‌های انقلاب، شاید تابلوی خیابان ادوارد براون را دیده باشید و در آن قدم زده باشید. اما تا به حال پرس‌وجو کرده‌اید که این شخصیت که بود و چرا باید نام او را روی خیابانی در تهران بگذارند؟ ادوارد براون، نویسنده‌ی کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان (A Year Amongst the Persians) پزشک و شرق‌شناس نامدار بریتانیایی بود که به زبان و فرهنگ و ادبیات فارسی علاقه‌ای فراوان داشت. او پس از تکمیل تحصیلات خود در رشته‌‌ی پزشکی، در سال 1888 و زمانی که تنها 26 سال داشت، از طریق دانشگاه کمبریج راهی سفری مطالعاتی به ایران شد. سفری یک ساله که ماحصل آن کتابی است که اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شما قرار دارد.

ادوارد براون که پیش‌تر و از سنین نوجوانی زبان فارسی و ترکی را آموخته بود، در سراسر سفر پرماجرای خود به ایران کوشید تنها نظاره‌گر آداب و رسوم ایرانیان نباشد؛ بلکه خود نیز جامه‌ی آنان را بر تن کند تا بتواند به تصویر دقیقی از فرهنگ جامعه‌ی ایران دست پیدا کند. او بر سر سفره‌ی آن‌ها می‌نشست، به مناسک مذهبی آنان سرک می‌کشید و حتی مواد مخدر آن‌ها را آزمایش می‌کرد. براون همچنین مجذوب مذهب تازه‌تأسیس آن زمان در ایران شد که اکنون پیروان آن را با نام بهایی می‌شناسند. او با زرتشتیان و فرقه‌های مختلف مسلمانان به دیدار و معاشرت می‌پرداخت و پیوسته با هرکس که ملاقات می‌کرد، با او به زبان فارسی درمورد فلسفه و دین به گفت‌وگو می‌نشست.

سفر یک‌ساله‌ی ادوارد براون به ایران از تبریز آغاز شد. سپس به تهران رسید و پس از آنجا در شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کرمان ادامه پیدا کرد. براون از خلال این گشت‌وگذارها با زرتشتیان، بهائیان و مسلمانان بسیاری به گفت‌وگو پرداخت و کوشید تصویری بی‌طرف و پر از جزئیات را از زندگی و منش آنان به رشته‌ی تحریر درآورد. پس از بازگشت به کمبریج، تدریس در کرسی آموزش فارسی به او پیشنهاد شد و بدین ترتیب، ادوارد براون نگارش کتابی را درباره‌ی تجربه‌ی سفر خود به ایران آغاز کرد.

کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان مملو از نقل قول‌هایی از اشعار فارسی و پرتره‌ی مکتوب شخصیت‌های جالبی است که براون با آنان ملاقات کرده است. یک سال در میان ایرانیان شرح مفصلی از طبیعت متنوع ایران و مردمان آن است. اثری که نه‌تنها اطلاعات دقیق و جالب توجهی از جامعه‌ی ایران در سال‌های حکومت ناصرالدین شاه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد، بلکه شرحی دقیق و مفصل بر احوالات ایرانیان آن زمان و آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ، آداب و رسوم و مذهب آنان است.

کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان را با ترجمه‌ی مانی صالحی علامه و با صدای امید تقوی می‌شنوید. این اثر ارزشمند به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات اختران تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های سفرنامه و همچنین مطالعات مردم‌شناسانه با محوریت جامعه‌ی ایران علاقه‌‌مند هستید، شنیدن کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ادوارد براون بیشتر آشنا شویم

ادوارد گرانویل براون (Edward Granville Browne) شرق‌شناس، مورخ و ادیبِ برجسته‌ی بریتانیایی بود. او به سال 1862 دیده به جهان گشود و در سال 1926 روی در نقاب خاک کشید. براون به خانواده‌ای سرشناس و ثروتمند تعلق داشت. پدر او، سِر بنجامین براون، صاحب یک شرکت کشتی‌سازی بزرگ بود. ادوارد براون اما چندان علاقه‌ای به قدم نهادن در مسیر پدر نداشت. نزد او، تحصیل علم بر نیل به ثروت و سرمایه اولویت داشت. از همین رو، براون نهایت تلاش خود را به کار بست تا موفق به تحصیل در رشته‌ی پزشکی دانشگاه کمبریج شود.

علاقه‌ی ادوارد براون به شناخت تاریخ و فرهنگ سرزمین‌های آسیایی در دوران نوجوانی در او شکل گرفت. همین علاقه بود که در نهایت براون را عازم سرزمین ایران ساخت و شوق یادگیری زبان پارسی را در سر او انداخت.

امروزه از ادوارد براون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ایران‌شناسان غربی یاد می‌کنند؛ دانشمندی که به باور بسیاری از صاحب‌نظران، زبان و ادبیات فارسی را بسی بیشتر از متکلمان اصلی این زبان می‌شناخت.

شهرت براون نزد ایرانیان، بیش از همه مرهون نگارش کتابی مفصل با عنوان «تاریخ ادبیات ایران» است. اثری عالمانه که کماکان یکی از متون معتبر درسی در دانشکده‌های ادبیات فارسی به شمار می‌رود. آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین برخی از دیگر آثار ادوارد براون است: «تاریخ طب اسلامی»، «نامه‌هایی از تبریز»، «ترجمه‌ی چهار مقاله‌ی نظامی عروضی»، «ترجمه‌ی تاریخ گزیده‌ی حمدالله مستوفی».

در بخشی از کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان می‌شنویم

با این که روح نمی‌تواند از عالمی که به‌واسطه‌ی نحوه‌ی زندگی خود استحقاق آن را پیدا کرده بالاتر برود، ولی ممکن است به دلایلی در سر راه خود به عوالم بالاتر، مدتی در عالم برزخ متوقف شود. عادت‌های مذموم و یا عملی ناهنجار و بد، وقتی انقدر نباشد که مانع صعود روح به عوالم بالاتر شود، باعث چنین توقفی می‌شود و صعود روح به عوالم بالاتر را مدتی به تأخیر می‌اندازد. بنابراین چنین استنباط می‌شود که ساکنان عالم برزخ سه گروهند. دو گروه ساکنان دائمی هستند که تا ابد در حالت خوشی یا عذاب خیالی که خود استحقاق آن را یافته‌اند باقی می‌مانند. گروه سوم ارواحی هستند که موقتاً در عالم برزخ مانده‌اند تا جزای بعضی گناهان خود را ببینند، سپس به عوالم بالاتر روند.

در یک مورد این سؤال را از میرزا اسدالله مطرح کردم: دو نفر «الف» و «ب» در تمام طول مدت زندگی با یکدیگر دوست بوده‌اند. اولی طوری زندگی کرده است که مستحق سعادت شده و دومی مستحق عذاب. هردو پس از مرگ وارد عالم برزخ می‌شوند. در آنجا سزای اعمال خود را می‌بینند. یکی خوشبخت می‌شود و دیگری بدبخت. آیا «الف» تحت تأثیر بدبختی «ب» قرار نخواهد گرفت؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول - مقدمه - بخش اول
17 دقیقه
فصل اول - مقدمه - بخش دوم
28 دقیقه
فصل دوم: از انگلستان به سرحد ایران - بخش اول
34 دقیقه
فصل دوم: از انگلستان به سرحد ایران - بخش دوم
29 دقیقه
فصل دوم: از انگلستان به سرحد ایران - بخش سوم
29 دقیقه
فصل سوم: از سرحد ایران به تبریز - بخش اول
24 دقیقه
فصل سوم: از سرحد ایران به تبریز - بخش دوم
27 دقیقه
فصل چهارم: از تبریز به تهران - بخش اول
26 دقیقه
فصل چهارم: از تبریز به تهران - بخش دوم
35 دقیقه
فصل پنجم: تهران - بخش اول
33 دقیقه
فصل پنجم: تهران - بخش دوم
22 دقیقه
فصل پنجم: تهران - بخش سوم
24 دقیقه
فصل پنجم: تهران - بخش چهارم
28 دقیقه
فصل ششم: تصوف، ماوراءالطبیعه و سحر و جادو - بخش اول
29 دقیقه
فصل ششم: تصوف، ماوراءالطبیعه و سحر و جادو - بخش دوم
24 دقیقه
فصل ششم: تصوف، ماوراءالطبیعه و سحر و جادو - بخش سوم
14 دقیقه
فصل ششم: تصوف، ماوراءالطبیعه و سحر و جادو - بخش چهارم
34 دقیقه
فصل هفتم: از تهران به اصفهان - بخش اول
30 دقیقه
فصل هفتم: از تهران به اصفهان - بخش دوم
35 دقیقه
فصل هفتم: از تهران به اصفهان - بخش سوم
32 دقیقه
فصل هفتم: از تهران به اصفهان - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل هشتم: اصفهان - بخش اول
24 دقیقه
فصل هشتم: اصفهان - بخش دوم
32 دقیقه
فصل نهم: از اصفهان به شیراز - بخش اول
30 دقیقه
فصل نهم: از اصفهان به شیراز - بخش دوم
31 دقیقه
فصل نهم: از اصفهان به شیراز - بخش سوم
31 دقیقه
فصل نهم: از اصفهان به شیراز - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل دهم: شیراز - بخش اول
29 دقیقه
فصل دهم: شیراز - بخش دوم
33 دقیقه
فصل دهم: شیراز - بخش سوم
52 دقیقه
فصل یازدهم: شیراز [دنباله] - بخش اول
24 دقیقه
فصل یازدهم: شیراز [دنباله] - بخش دوم
27 دقیقه
فصل یازدهم: شیراز [دنباله] - بخش سوم
14 دقیقه
فصل یازدهم: شیراز [دنباله] - بخش چهارم
29 دقیقه
فصل دوازدهم: از شیراز به یزد - بخش اول
34 دقیقه
فصل دوازدهم: از شیراز به یزد - بخش دوم
11 دقیقه
فصل دوازدهم: از شیراز به یزد - بخش سوم
28 دقیقه
فصل سیزدهم: یزد - بخش اول
30 دقیقه
فصل سیزدهم: یزد - بخش دوم
28 دقیقه
فصل سیزدهم: یزد - بخش سوم
30 دقیقه
فصل چهاردهم: یزد [دنباله] - بخش اول
34 دقیقه
فصل چهاردهم: یزد [دنباله] - بخش دوم
28 دقیقه
فصل پانزدهم: از یزد به کرمان - بخش اول
17 دقیقه
فصل پانزدهم: از یزد به کرمان - بخش دوم
31 دقیقه
فصل شانزدهم: جامعه‌ی کرمان - بخش اول
35 دقیقه
فصل شانزدهم: جامعه‌ی کرمان - بخش دوم
30 دقیقه
فصل شانزدهم: جامعه‌ی کرمان - بخش سوم
26 دقیقه
فصل شانزدهم: جامعه‌ی کرمان - بخش چهارم
29 دقیقه
فصل شانزدهم: جامعه‌ی کرمان - بخش پنجم
32 دقیقه
فصل هفدهم: در میان قلندران - بخش اول
29 دقیقه
فصل هفدهم: در میان قلندران - بخش دوم
28 دقیقه
فصل هفدهم: در میان قلندران - بخش سوم
33 دقیقه
فصل هفدهم: در میان قلندران - بخش چهارم
33 دقیقه
فصل هفدهم: در میان قلندران - بخش پنجم
34 دقیقه
فصل هجدهم: از کرمان به انگلستان - بخش اول
33 دقیقه
فصل هجدهم: از کرمان به انگلستان - بخش دوم
29 دقیقه
فصل هجدهم: از کرمان به انگلستان - بخش سوم
39 دقیقه
فصل هجدهم: از کرمان به انگلستان - بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان
نویسنده
مترجممانی صالحی علامه
راویامید تقوی
ناشر چاپیانتشارات اختران
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
۱۶۸۰۰۰ ۱۱۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

مهدی حمیدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
یک سال در میان ایرانیان کتابی است که خواننده را با خود به حدود ۱۵۰ سال قبل می‌برد و در عین سادگی و روانی از حقایقی پرده بر می‌دارد که شاید تا کنون به آن‌ها توجهی نشده باشد. اینکه یک شرق شناس انگلیسی با ذوق و اشتیاق وافر سعی در شناخت مردم ایران دارد و دانشگاه محل تحصیلش تمام مخارج این سفر اکتشافی را می‌پردازد و از نتایج این سفر بهره می‌برد. کتابهایی که در آن دانشگاه نایاب یا کمیاب می‌باشد را بعنوان سوغات با خود به آن جا می‌برد و بر روی آن‌ها تحقیق و تفحص می‌نماید در زمانیکه ایرانیان عموما بی سواد یا معدودی باسواد هستند به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، ترکی، عربی و فارسی مسلط است و اشعار غامض فارسی را با اشتیاقی وافر از بر می‌کند و از ضرب المثلهای فارسی کاملا بجا استفاده می‌نماید و با خلق و خوی ایرانیان کاملا مانوس شده و به آن عشق می‌ورزد.
خوانش روان و صدای متناسب و ترجمه روان اثر نیز لطف آنرا صدچندان می‌نماید.
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۳/۲
دلیل ستاره‌های من نکات قابل تاملی بود که در این سفرنامه خسته کننده وجود داشت اول اینکه ایران جای خوبی برای فرنگی‌ها بوده چون آزادانه به هر جا دلشان می‌خواسته می‌رفتند وبدلیل مهماننوازی فوقالعاده ایرانیان که بگویم غریب پسندی آن‌ها با افرد برجسته شهر‌ها معاشرت داشتند وخوب پذیرایی شده واطلاعات خوبی در بدست می‌آوردند عصری که فاصله زیادی تا عصر اطلاعات داشته می‌آمدند برای تحقیق و پژوهش که بخودی خود بسیار خوب است و ورود به لایه‌های زیرین جامعه کشف‌های شگرفی اتفاق می‌افتد و در مناسبات اقتصادی خود با کشورهای شرقی دست برتر را داشته‌اند هرچقدر هم محقق مستقل باشد نمی‌تواند سفر نامه‌اش مورد استفاده واقع نشود آنهم یک محقق دانشگاهی و با سابقه که به چند زبان مسلط است وعلاقه وی به اقلیت‌های جامعه خود بیانگر مطامع سیاسی می‌توانسته باشه چنان که تاریخ نشان داده است. اگرچه که از نطر آتها حسن است وبه آن مباهات می‌کنند دوم اینکه چقدر مردم در فقر بسر می‌بردند نه فقط مالی که فرهنگی و حتی افراد وابسته حکومتی چقدر از سطح اخلاق پایینی برخوردار بودند سوم افراد مسلمان واقعی وبا اخلاق در دسترس محقق نبود کسانی به او نزدیک می‌شدند که معمولا از شناخت واخلاق کمی بهره مند بودند که این هم اشکال دیگریست وهنوز هم هست با اینحال محقق به این بسنده نکرد وکتاب‌های زیادی تهیه نمود چهارم اینکه ما شرقیان هنوز هم در عصر اطلاعات اینگونه منسجم تحقیق نمی‌کنیم این سفر نامه طولانی که بقول محقق خیلی چیزها را بیان نکرده وحتما ملاحظاتی داشته فقط در مدت یکسال است و...
ب.ز
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
سفر نامه‌ی بسیار جالب و لذت بخش و هیجان انگیز هست. ضمن این که دیدگاه‌های فلسفی در دوره قاجار بررسی بابی‌ها و بهائی‌ها و وقایع و دیدگاه آن‌ها همچنین بررسی زرتشتی‌ها و رفتار منش مردمان آن زمان را در خود دارد. اجرای گوینده بسیار عالی است و خواننده را هم سفر این سفرنامه می‌کند
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۷/۵
بسیار کتاب زیبا با یک خوانشگری خوب. واقعا اطلاعات زیبایی از ایران عهد ناصری میده هرچند خیلی به فرقه ظاله بهاییت بها میده
سید محمود قماشی
۱۴۰۲/۶/۱۹
واقعا قشنگ بود اموزنده با نکته‌هایی از تاریخ ایران که کمتر نوشته شده
masoud ebrahimi
۱۴۰۲/۹/۲۳
خوانش قوی و بدون غلط
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان

برای دریافت کتاب صوتی یک سال در میان ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.