معرفی و دانلود کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته: با رویکرد پیاده سازی و اجرا

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته: با رویکرد پیاده سازی و اجرا

کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته نوشته‌ی پائول فیفیلد، خودآموزی برای بازاریابی است که قدم‌به‌قدم خواننده را برای رسیدن به مقصد همراهی می‌کند. نویسنده در این کتاب براساس یک نقشه‌ی نظام‌مند مسیری را برای فعالان بازاریابی طراحی کرده است و در هر قدم آنان را یاری می‌کند.

درباره‌ی کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته

کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته (Marketing Strategy Masterclass)، کتابی است کاربردی و خودآموز که تلاش می‌کند تا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مفید باشد. پائول فیفیلد (Paul Fifield)، پس از کتاب پیشینش، استراتژی بازاریابی، با استفاده از تجربیات خود و فعالان عرصه‌ی کسب و کار، برای کاربردی کردن بیشتر مطالب نظری، به نگارش این کتاب پرداخت. مطالب این کتاب علاوه بر اینکه ریشه‌های علمی و نظری دارند، براساس واقعیت‌های ملموس تدوین شده‌اند تا بهره‌وری آن‌ها بیشتر و بهتر باشد.

معرفی و دانلود کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته

نویسنده مطالب این کتاب را در قالب یک نمودار روندنما به خواننده عرضه کرده است. این نمودار روندنما چنین می‌نماید که کتاب حاضر، خود براساس یک نظام استراتژیک تدوین شده است. ایده‌ی اصلی نویسنده که در روندنمای او هم مشهود است، شامل 4 بخش است:

  • آماده‌سازی برای استراتژی بازاریابی
  • ایجاد استراتژی بازاریابی براساس مدل اسکورپیو (مدلی که ابداع پائول فیفیلد است)
  • هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی
  • اجرای استراتژی بازاریابی

کتاب حاضر نیز براساس همین چهار بخش به چهار فصل کلی تقسیم شده. پائول فیفیلد ضمن مباحث کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته 100 پرسش اصلی و عملی مطرح می‌کند. پرسش‌هایی که پرسیدنشان را ضروری می‌داند، اما برای پاسخ دادن به همه‌ی آن‌ها، لزومی نمی‌بیند. پاسخ این پرسش‌ها مسیر استراتژی کسب و کار را مشخص می‌کند و خواننده می‌تواند گام‌به‌گام با سوال‌ها و مطالب کتاب پیش برود و استراتژی خود را بسازد.

چنان‌که گفته شد این کتاب براساس وقایع دنیا تدوین شده و مطابق با ماهیت واقعی بازاریابی است. این موضوع باعث می‌شود که برای سازمان‌های کوچک نیز مناسب باشد. علاوه بر آن طوری نوشته شده که فعالان پرمشغله نیز بتوانند از آن استفاده کنند. خواننده می‌تواند بخش‌‌هایی از کتاب را بنا بر اولویت‌های سازمان مدنظرش، رها کند و بر بخش‌های دیگری تمرکز کند.

کتاب حاضر، می‌تواند علاوه بر مورد استفاده قرار گرفتن توسط شاغلان حیطه‌ی بازاریابی، به عنوان منبع سرفصل‌های استراتژی بازاریابی در دوره‌های MBA و DBA و دروس استراتژی بازاریابی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت بازاریابی و مدیریت استراتژیک و... استفاده شود.

کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته توسط بهمن حاجی‌پور، علی نیک‌سرشت و محمدحسین رئیسی ترجمه شده است و در شرکت چاپ و نشر بازرگانی به انتشار رسیده.

کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال منبعی کاربردی برای طراحی استراتژی بازاریابی کسب و کار خود هستید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته: با رویکرد پیاده سازی و اجرا می‌خوانیم

ما تنها درصورتی که با مشتریان بخش همچون انسان‌های هوشمند رفتار کنیم، به این بازده‌ها خواهیم رسید. ما باید بتوانیم پیشنهادی ارائه دهیم که واقعاً متفاوت از رقابت باشد و فقط به‌عنوان کالای دیگری که تحت مجموعۀ جدیدی از بسته‌بندی‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد، دیده نشود. مشتریان پیچیده هستند و هوشمندتر گشته‌اند و در حال حاضر، درگیر این قضیه شده‌اند. همچنین، با توجه به مزایای ویژه و ارزش افزوده مشتری در پیشنهاد، قیمت برتر و بیشتر باید به نظر مشتریان، مثل قیمت معقول و مناسب باشد. این بدان معناست که سازمان واقعاً مجبور خواهد بود که به ایجاد آمیخته بازاریابی منحصربه‌فردی بپردازد که پیشنهاد را اعتبار بیشتری ببخشد. برای هر بخش که می‌خواهید، هدف‌گذاری کنید. به‌هرحال، اگر اتفاقی بیفتد که پیشنهاد اشتباه را به بخش اشتباه ارائه دهید، می‌توانید هم‌زمان هر دو بخش را به‌راحتی و با موفقیت آزار و اذیت کنید! من فکر می‌کنم این همان چیزی است که آن‌ها «بدشانسی مضاعف» می‌نامند.

به‌طور طبیعی، این ایده که ما قصد داریم دو، سه یا چهار محدودۀ کاملاً متفاوت از محصولات، بسته‌بندی، انتخاب‌ها، ذخیره‌سازی در سطوح مختلف قیمتی، با تبلیغات مختلف و پشتیبانی از طریق کانال‌های مختلف را تحویل دهیم، با سؤال‌های جدی در داخل سازمان روبه‌رو خواهد شد. حتی برای ضعیف‌ترین مدیران روشن است که این رویکرد مساوی با افزایش جدی در هزینه‌ها خواهد بود و بدتر از همه، به‌نظرمی‌رسد از یکی از مقدس‌ترین و قوی‌ترین بت‌ها و جنبه‌های کسب‌وکار- بحث «صرفه‌جویی ناشی از تولید انبوه» - در حال تخطی‌کردن هستید. این واقعیت که صرفه‌جویی ناشی از تولید انبوه بحث و گفت‌وگویی است که به‌ندرت در ورای صفحات روزنامه‌ها صدق می‌کند، ظاهراً به‌هیچ‌وجه کسی را نگران نمی‌کند، به‌ویژه وقتی تغییری در مقاومت وجود دارد. شما با توجه به تقاضای ارائه و اجرای کوتاه‌مدت محصولات یا خدمات متفاوت، با دیواری از مخالفت‌ها و شکایت‌های مختلف روبه‌رو خواهید شد که می‌توانید اقتصاد صرفه‌جویی گرایانه ناشی از تولید انبوه آن‌ها که سالیان متمادی برایش سخت کار کرده‌اند را نابود کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
رویکرد این کتاب
بخش یکم: آماده‌سازی برای استراتژی بازاریابی
فصل یکم: محرک‌های داخلی کسب‌وکار
فصل دوم: محیط خارجی
فصل سوم: استراتژی کسب‌وکار
فصل چهارم: اهداف بازاریابی
بخش دوم: تهیه و آماده‌سازی استراتژی بازاریابی
فصل پنجم: صنعت یا بازار؟
فصل ششم: مشتری
فصل هفتم: بخش‌بندی و تعیین هدف (هدف‌گذاری)
فصل هشتم: جایگاه‌یابی و برندسازی (برندینگ)
فصل نهم: حفظ و نگهداشت مشتری
فصل دهم: سازمان: فرایندها و فرهنگ (با هَمیش مک‌کِی)
فصل یازدهم: پیشنهادها (عرضه کالا (محصول یا خدمت))
بخش سوم: هماهنگی مواضع استراتژی بازاریابی
فصل دوازدهم: هماهنگی و تعدیل استراتژی بازاریابی
بخش چهارم: پیاده‌سازی و اجرای استراتژی بازاریابی
فصل سیزدهم: عملیاتی‌سازی کردن و اجرای آن (استراتژی بازاریابی)
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته: با رویکرد پیاده سازی و اجرا
نویسنده
مترجمعلی نیک سرشت، محمدحسین رئیسی، بهمن حاجی پور
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات666
زبانفارسی
شابک978-964-468-945-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته

برای دریافت کتاب استراتژی بازاریابی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.