معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی ناب: چگونه استارت‌آپ‌های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی ناب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی ناب: چگونه استارت‌آپ‌های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند

تابه‌حال فناوری‌های جدید زیادی ظهور کرده‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها پس از مدت کوتاهی از بین رفته‌اند. کتاب هوش مصنوعی ناب نوشته‌ی لومیت پاتل راجع به فناوری نوظهوری است که قرار نیست به سرنوشت آن‌گونه فناوری‌ها دچار شود. هوش مصنوعی از جمله موضوعات علمی جدید است که می‌تواند آن‌قدر پیشرفت کند تا تمام زندگی ما و کسب‌و‌کارها را در خود جای دهد. این فناوری تا به امروز باعث تحول عظیمی در بازار دیجیتال شده است.

درباره کتاب هوش مصنوعی ناب

کتاب هوش مصنوعی ناب (Lean AI) نوشته‌ی لومیت پاتل (Lomit Patel) به بررسی هوش مصنوعی در کسب‌و‌کار پرداخته است. هوش مصنوعی حوزه‌ای است که علوم و شاخه‌های علمی مختلفی را در بر می‌گیرد؛ این فناوری امروزه بر تمامی علوم چیرگی یافته است و به‌زودی تمام آن‌ها را متحول می‌کند. در این میان، کتاب هوش مصنوعی ناب به کمک کارآفرینان و مدیران استارتاپی می‌آید تا بتوانند آینده‌ای روشن برای کسب‌وکارشان داشته باشند.

اقتصاددان‌ها از هوش مصنوعی به‌عنوان انقلاب صنعتی چهارم یاد می‌کنند. ابتدای کار بین همه فناوری‌هایی که کسب‌و‌کارها را به هم پیوند می‌دهند سردرگمی‌هایی به وجود می‌آید و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز از این قضیه مستثنی نیستند، اما در نگاهی ساده باید بدانید که هرچه کاربرانتان بیشتر شود داده‌های شما نیز بیشتر می‌شود و این کمک می‌کند اطلاعات بیشتر و جامع‌تری راجع به مشتری‌هایتان به دست آورید که خود این موضوع شما را به سوی موفقیت سوق می‌دهد.

کتاب هوش مصنوعی ناب در شش بخش تألیف شده است:

- بخش اول روی چالش‌های استارتاپی درباره‌ی جذب مشتری تمرکز دارد. این بخش نمای کلی اجزای هوش مصنوعی را ارائه می‌کند. علاوه‌ بر آن به روند همه‌گیرشدن هوش مصنوعی در بازاریابی نگاهی می‌اندازد.

- بخش دوم بر مشتری تمرکز دارد. این بخش به نحوه‌ی مؤثر بهره‌گیری از داده‌ها در قبال مشتری با استفاده از ماشین‌های هوشمند هوش مصنوعی می‌پردازد. در این بخش به خودکارسازی و نمای کلی چهارچوب ماشین هوشمند و اطلاعات مربوط به تصمیم‌گیری درباره ساخت یا خرید آن را باتوجه به محدودیت منابع نشان می‌دهد.

- بخش سوم به راهنمایی درباره نحوه‌ی انتخاب معیارهای درست و هم‌سو با رشد بلندمدت استارتاپ اشاره می‌کند.

- بخش چهارم به بررسی پنج عنصر کلیدی جذب کاربر و نحوه‌ی انتخاب استراتژی مناسب می‌پردازد؛ این بخش ابزار رشد را بررسی می‌کند.

- بخش پنجم کتاب به نحوه‌ی عملکرد مناسب هوش مصنوعی با مدیریت داده‌های موردنیاز می‌پردازد. علاوه‌ برآن نحوه‌ی هم‌زیستی انسان و ماشین را بررسی می‌کند.

- بخش ششم به نحوه‌ی همکاری هم‌زیستی انسان و ماشین برای ارائه بهترین نتیجه می‌پردازد.

شرکت‌هایی که سریع‌تر با هوش مصنوعی آشنا شوند و آن‌ها را به کار گیرند می‌توانند سود بیشتری به دست آورند؛ بنابراین برای موفقیت در کسب‌وکارتان و آشنایی با اجزای مختلف هوش مصنوعی این کتاب را تا انتها بخوانید.

نکوداشت‌های کتاب هوش مصنوعی ناب

  • لومیت راهنمای بسیار عالی‌ای برای رشد استارتاپ‌های جدید در حوزه‌ی بازاریابی آنلاین نوشته است. (دن آلسون نویسنده‌ی کتاب استارتاپ ناب)

  • یادگیری هوش مصنوعی در عصر یادگیری ماشین‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند با نقشه راه درستی پیشرفت کنند. (جیم کلهون مدیرعامل نکتار 9)

  • یادگیری هوش مصنوعی برای هر مدیری که می‌خواهد بازارش در عصر اطلاعات و هوش مصنوعی رشد داشته باشد ضروری است. (اریک کلمن نویسنده‌ی کتاب رتبه‌ی یک پرفروش‌ها در اقتصاد اجتماعی)

  • شک ندارم هوش مصنوعی باعث تحول عظیمی در بازاریابی دیجیتال خواهد شد. شرکت‌ها به کمک هوش مصنوعی ناب می‌توانند این تغییرات اساسی را به‌عنوان فرصت‌های مهم و واقعی خود ببینند. (اورن کانیل مدیرعامل شرکت اپزفلایز)

کتاب هوش مصنوعی ناب مناسب چه کسانی است؟

کتاب هوش مصنوعی ناب راهنمای خوبی برای کارآفرینان، مدیران و رهبران استارتاپی است که می‌خواهند برای کسب‌وکارشان از هوش مصنوعی استفاده کنند.

با لومیت پاتل بیشتر آشنا شویم

لومیت پاتل، نویسنده‌ی کتاب هوش مصنوعی ناب است. وی به مدت بیش از بیست سال به کسب‌وکارهای مختلف کمک کرده است تا رشدشان به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد. او همچنین به سخنرانی و مشاوره اشتغال دارد.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی ناب: چگونه استارت‌آپ‌های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند می‌خوانیم

هنگام تدوین استراتژی توجه به این عوامل بسیار مهم است. من همیشه توصیه می‌کنم برای جذب مشتری از ترکیب گسترده و متنوعی از پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید ریسک وابستگی بیش‌ازحد به هرکدام از منابع مانند دوقطبی گوگل و فیس‌بوک را کاهش دهید. استارت‌آپ‌های زیادی کل بودجۀ خود را صرف جعبه‌های سیاه گوگل و فیس‌بوک می‌کنند که دید بسیار محدود و درک ضعیفی از نحوۀ عملکرد الگوریتم‌ها یا نحوۀ تغییرشان دارند. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر تمام بودجۀ خود را صرف فیس‌بوک یا گوگل کنید و سپس الگوریتم‌های آن‌ها بدون هیچ هشداری به‌نحوی تغییر کنند که قابلیت شما در جذب مشتریان جدید را تحت‌تأثیر قرار دهد؟

همیشه سعی کنید هر ماه پنج تا ده درصد از بودجۀ ماهانۀ جذب کاربر را به آزمایش کانال‌های جدید اختصاص دهید. با داشتن سبدی از پلتفرم‌های جذب کاربران بالقوه می‌توانید ترکیب متنوعی از کاربران را به سیستم وارد کنید که سپس هوش مصنوعی از آن‌ها برای هدف‌گیری استفاده کند. به‌این‌ترتیب، قیف مشتری شما با تلاش کمتر توسط پلتفرم‌های مختلف پر می‌شود.

همچنین باید توجه کنید که در شبکه‌های مختلف، حتی طی کمپین‌های یک‌ماهه، تفاوت و تغییر در مبالغ پیشنهادی وجود خواهد داشت (البته همۀ آن‌ها دستخوش نوسانات فصلی هستند). بهره‌گیری از مزیت‌های این تغییرات در شرایط فشار در سراسر سفر کاربر، از جست‌وجوی کاربر بالقوه تا هدف‌گیری مجدد، بسیار دشوار است. خصوصاً اگر بدون استفاده از ماشین هوشمند کاملاً سفارشیِ خودتان انجام شود. ماشینی که می‌تواند جهت اداره و خودکارسازی فرایند هماهنگی بودجۀ مربوط به لایۀ بالاتر از هر کانال مجزا، با هدف بهینه‌سازی کانال‌های متقاطع پویا آموزش ببیند.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب هوش مصنوعی ناب
مقدمۀ مترجمان
پیشگفتار نویسنده
سخن آغازین
بخش اول: هوش مصنوعی + بازاریابی رشد = بازاریابی هوشمند
فصل 1. آشنایی با بازاریابی رشد
فصل 2. چرا هوش مصنوعی ناب؟
بخش دوم: جذب مشتری 3/0
فصل 3. جذب مشتری 3/0 چیست؟
فصل 4. روش دستی در برابر خودکارسازی
فصل 5. چهارچوب ماشین هوشمند
فصل 6. ساخت ماشین هوشمند در برابر خرید آن
بخش سوم: معیارهای مهم کدام‌اند؟
فصل 7. معیارهای کلیدی رشد استارت‌آپ
فصل 8. عملکرد خلاق
فصل 9. انتساب کانال‌های متقاطع
بخش چهارم: انتخاب رویکرد مناسب برای جذب کاربر
فصل 10. استراتژی‌های مختلف جذب کاربر
فصل 11. ابزار رشد
بخش پنجم: مدیریت پیچیدگی و ریسک
فصل 12. نحوۀ مدیریت پیچیدگی
فصل 13. نحوۀ کاهش ریسک
فصل 14. انسان در برابر ماشین
بخش ششم: مرز بعدی
فصل 15. برنامه‌ریزی برای موفقیت
فصل 16. چالش‌های مستمر
فصل 17. نحوۀ دستیابی به موفقیت با کمک هوش مصنوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی ناب: چگونه استارت‌آپ‌های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند
نویسنده
مترجممحمدصادق مسچی، علی نیک سرشت، محمدحسین رئیسی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-220-666-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی ناب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی ناب

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی ناب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.