معرفی و دانلود کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان

عکس جلد کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان

کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان، نوشته‌ی ثریا جلالی، به شرح جدالی می‌پردازد که در محیط‌های کاری میان استعدادهای برتر، رخ می‌دهد. کارمندان همیشه در تلاش‌ هستند تا جایگاه بالاتری را از آن خود کنند و در همین حین، مدیران نیز تمایل دارند توانمندترین و کوشاترین نیروها را برای سازمان خود برگزینند. شرح فرازونشیب‌هایی که این درگیری درون‌سازمانی به وجود می‌آورد و بهترین روش‌های مواجهه با آن، موضوع اصلی کتاب پیش‌رو است.

درباره‌ی کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان

درگیری‌ها و کشمکش‌هایی که در محیط‌های کار میان کارفرما و کارمند به‌وجود می‌آید، بی‌شمار است. به همین خاطر، ثریا جلالی در کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان، سراغ دو نمونه از این معضلات رفته و با تشریح هر کدام، به نتایج قابل‌توجهی دست پیدا کرده. انتشارات زرین اندیشمند چاپ این کتاب را به عهده داشته است.

نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که اشتیاق به جذب نیرویی که از استعداهای درخشانی برخوردار است و مهارت‌های کاربردی دارد، ذهن مدیر هر سازمانی را به خود مشغول می‌کند. او همواره در تلاش است تا افرادی را استخدام کند که حیات پایدار سازمان را تضمین کنند و با استفاده از مهارت‌های خود، سبب رشد و موفقیت بیشتر آن شوند.

نویسنده از دیدگاه و خواسته‌های جاه‌طلبانه‌ی کارمندان هم چشم‌پوشی نکرده. او توضیح می‌دهد که تمامی کارکنان، در طلب کسب جایگاهی والاتر و موقعیت شغلی بهتری هستند. حتی اگر شخص دیگری آن سمت را در اختیار داشته باشد، آن‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند به خواسته‌ی خود دست پیدا کنند.

کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان، بهترین راهکار مدیریتی را پرورش نیروهای انسانی مستعد، جهت قرارگیری در سمت‌های مدیریتی برتر می‌داند. این کتاب توضیح می‌دهد که مدیران سازمان‌ها پس از جذب کارمندان توانمند، باید آن‌ها را آماده‌ کنند که در زمان درست، جایگزین رهبران سازمان شوند. این روش کمک می‌کند که هر دو طرف، به آرزوها و اهداف خود دست یابند و در‌عین‌حال لطمه‌ای به پایه‌های حیاتی سازمان وارد نشود.

ثریا جلالی استعدادیابی و جانشین‌‌پروری را که موضوع اصلی این کتاب است، به تفصیل و در سه فصل توضیح می‌دهد. او تاثیر آموزش را در رشد و تشخیص استعدادها و جانشین‌پروری بررسی می‌کند و به ذکر مزایای آن می‌پردازد. در نتیجه با نگارش این کتاب، درحقیقت راهنمایی تهیه کرده تا به مدیران کمک کند پس از جذب نیروهای مستعد، ایشان را به‌نحوی مدیریت کنند که سازمان عملکرد روبه‌رشدی داشته باشد. او در ابتدا به توضیح و تفسیر مفاهیم به‌کاررفته در این مبحث می‌پردازد و سپس روابط میان این مفاهیم را بررسی می‌کند. در نهایت، نتیجه‌ای که این کتاب به همراه دارد، آموزش مدیریت کسب‌وکارها و منابع انسانی، به بهترین و کارآمدترین شکل ممکن است.

کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان، به تمامی رده‌های مدیریتی سازمان‌ها، شرکت‌ها و رهبران کسب‌وکارها، توصیه می‌شود.

با ثریا جلالی بیشتر آشنا شویم

ثریا جلالی، نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1364 است. او که فارغ‌التحصیل رشته‌ی مدیریت منابع انسانی است، تاکنون چندین همایش در این‌باره برگزار کرده. کتاب‌های او در حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار و رفتارهای سازمانی تألیف شده‌اند. کتاب «ایجاد انگیزه برای کارکنان» نوشته‌ی دیگری از ثریا جلالی، در همین زمینه است.

در بخشی از کتاب استعدادیابی و جانشین‌ پروری کارکنان می‌خوانیم

استعدادیابی سازمانی و مدیریت استعداد در سازمان‌ها از جمله عناصر کلیدی و بسیار مهم برای به موفقیت رساندن سازمان‌ها است. امروزه مدیریت استعداد در سازمان از جمله مباحث بسیار حیاتی برای مدیران است که می‌تواند همراه با کاهش هزینه‌ها، ‌ به افزایش خلاقیت و بازده کارمندان، و درنتیجه افزایش بازده سازمان منجر شود. امروزه مدیران می‌توانند با یادگیری این مباحث ویژه و پیگیری نکات لازم، استعداد کارمندان خود را به‌درستی مدیریت کرده و موفقیت را برای شرکت خود به ارمغان آورند. با خانه آموزش همراه شوید تا بیشتر درباره نحوه توسعه استعداد کارمندان بدانید.

مدیریت استعداد و منابع انسانی در سازمان‌ها به معنای شناخت و بررسی استعدادهای افراد مختلف در یک سازمان به‌منظور قرارگیری و انطباق هریک با شغل و جایگاه مورد نظر است. مدیریت استعداد معمولاً شامل مفاهیم مدیریت منابع انسانی و مدیریت امور است. استعدادیابی و مدیریت استعداد در سازمان را می‌توان کشف، برگزیدن، نگهداری، رشد و پرورش، استفاده، به‌کارگیری و بازسازی نیروی کار دانست. گاهی بهتر است به استعدادیابی سازمانی به‌منزله یک طرز تفکر و یا دیدگاه و نگرش ذهنی نگاه کرد.

با مدیریت استعدادها در سازمان، می‌توان موجب رشد و توسعه افراد بسیار ماهر و با استعداد در سازمان‌، متناسب با منابع، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های سازمانی شد. به‌طور کلی می‌توان استعدادیابی سازمانی و مدیریت سازمان را مجموعه‌ای از وظایف مانند استخدام، انتخاب، رشد و توسعه و به‌کارگیری مناسب افراد در سازمان‌ها دانست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: استعدادیابی
استعدادیابی در عصر دیجیتال
استعدادیابی متخصصان منابع انسانی
جذب استعدادها
ارزیابی و کشف استعدادها
توسعه و آموزش استعدادها
حفظ استعدادها
تست استعدادیابی به شیوه جانسون اوکانر
بخش اول: مدیریت استعداد
توجه ویژه به مبحث مدیریت استعداد
اهداف مدیریت استعداد
اجزاء فرآیند مدیریت استعداد
شرایط اجرای مدیریت استعداد
عناصر تحقق فرآیند مدیریت استعداد
مزایای مدیریت استعداد
بخش دوم: استعدادیابی سازمانی
اهمیت استعدادیابی سازمانی برای تحقق اهداف سازمان‌ها
اهداف و مزیت‌های استعدادیابی سازمانی
عناصر مورد توجه جهت تحقق روند استعدادیابی و مدیریت آن در سازمان
نقش استعدادیابی سازمانی در شکوفایی استعدادها
استعدادیابی سازمانی راهی برای افزایش خلاقیت حرفه‌ای
استعدادیابی در سازمان با رویکرد مبتنی بر تصمیم‌گیری
تأثیر ایجاد واحد استعدادیابی در سازمان
فصل دوم: جانشین‌پروری
شاخص‌های موفقیت سیستم‌های جانشین‌پروری
مؤلفه‌ها و الزامات جانشین‌پروری
رویکردهای جانشین‌پروری
ویژگی‌های کلی روش جانشین‌پروری
اجزا و مراحل نظام جانشین‌پروری
ابعاد اصلی یک سیستم جانشین‌پروری موفق
اصول جانشین‌پروری
جانشین‌پروری یا استخدام
پنج قاعده کلی برای موفقیت طرح جانشین‌پروری
مراحل جانشین‌پروری
طرح عملیاتی جانشین‌پروری
نقش آموزش در جانشین‌پروری
نقش جانشین‌پروری در ارزیابی نیازمندی‌های کاری
گام‌های نظام جانشین‌پروری
بخش اول: برنامه‌های جانشین‌پروری
تاریخچه برنامه‌ریزی جانشین‌پروری
ریسک‌های موجود در برنامه‌ریزی جانشین‌پروری
تفاوت برنامه‌ریزی جانشین‌پروری با برنامه‌ریزی جایگزینی
بخش دوم: مدیریت جانشین‌پروری
اهداف و مزایای مدیریت جانشین‌پروری
مدیریت فرآیند جانشین‌پروری
چالش‌های اساسی پیش‌روی مدیران در فرآیند جانشین‌پروری
روش مراکز ارزیابی در مدیریت جانشین‌پروری
تفاوت برنامه‌ریزی و مدیریت جانشین‌پروری
مدل‌های اصلی در برنامه‌ریزی و مدیریت جانشین‌پروری
فصل سوم: استعدادیابی مسیری برای جانشین‌پروری
جانشین‌پروری ابزاری مؤثر در مدیریت استعداد
نقش مؤثر سیستم آموزش عالی در فرآیند جانشین‌پروری و استعدادیابی
مدیریت استعداد و ارتباط آن با برنامه‌ریزی جانشین‌پروری
نتایج ارتباط برنامه‌ریزی جانشین‌پروری و مدیریت استعداد در سازمان‌ها
جانشین‌پروری؛ کلید نجات در بحران استعدادها
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات122
زبانفارسی
شابک978-622-704663-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان

برای دریافت کتاب استعدادیابی و جانشین پروری کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.