معرفی و دانلود کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان: دستیابی به بهترین عملکرد

عکس جلد کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان: دستیابی به بهترین عملکرد
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان: دستیابی به بهترین عملکرد

ثریا جلالی در کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان، به رابطه‌ی متقابل انگیزه و عملکرد در محیط‌های کاری می‌پردازد. او معتقد است در صورتی که کارمندان از انگیزه‌ی کافی برخوردار باشند، می‌توانند بیشترین و خلاق‌ترین عملکرد ممکن را از خود بروز بدهند. او در این کتاب نحوه‌ی تأثیرگذاری انگیزه بر عملکرد، چگونگی ایجاد انگیزه و روش‌های دستیابی به سازمانی موفق را با شرح نظریات مختلف در این حوزه، توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان

مدیریت فضاهای کار، مسئولیت بسیار دشواری است. یک سازمان، از تعداد زیادی کارمند تشکیل می‌شود، که هر کدام موقعیت، خصوصیات و رفتارهای مخصوص به خود را دارند. ثریا جلالی، در کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان، به سراغ همین موضوع رفته است. به عقیده‌ی او، نباید از رابطه‌ی میان انگیزه و عملکرد کارمندان غافل شد. به همین خاطر، پس از ارائه‌ی تعاریفی از این دو مفهوم، ارتباط آن‌ها با یکدیگر و عوامل تأثیرگذار بر هر کدام را شرح می‌دهد.

بر اساس مباحث این کتاب، نمی‌توان از کارمندان یک شرکت توقع بهترین بازدهی را داشت، در حالی که فرد از موقعیت شغلی، میزان درآمد و محیط کار خود ناراضی است. نویسنده، خطاب به مدیران سازمان‌ها توضیح می‌دهد که احساس امنیت و رضایت در کارمندان، در وهله‌ی اول قرار دارد. اگر کارمندی از ثبات شغلی، مشارکت و روابط کاری خود خشنود باشد، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در چنین موقعیتی، هم مدیران سازمان و هم کارمندان آن، نتیجه‌ی مطلوب را به‌دست می‌آورند.

اهمیت و دقت بالا در انتخاب کارمندان، از دیگر مواردی است که ثریا جلالی در کتاب حاضر، به آن اشاره می‌کند. او معتقد است سازمان موفق، سازمانی است که تمام کارمندان آن در حوزه‌ی مهارت‌های تخصصی خود مشغول به کار باشند و از مزایایی هم که دریافت می‌کنند رضایت تام داشته باشند. در غیر این صورت، کارها به‌درستی پیش نمی‌رود و هر چقدر هم که کارمند به کار خود علاقمند باشد، در چنین شرایطی صرفاً از روی اجبار، به انجام وظیفه مشغول می‌شود.

این کاملاً طبیعی است که مدیر یک سازمان، درخواست بالاترین میزان بازدهی را از کارمندان خود داشته باشد؛ اما مسئله اینجاست، که در ازای این خواسته، لازم است شرایط مساعدی را برای آن‌ها فراهم کند. شرایطی که بیش از هر چیز، موجب تقویت انگیزه در کارکنان شود.

باید بپذیریم که در روابط سازمانی، هر کدام از طرفین (مدیران و کارمندان)، منافع شخصی خود را در نظر می‌گیرند و دیگری را نقطه‌ی مقابل اهداف خود می‌شمارند. این کتاب، توضیح می‌دهد که این حالت، تنها رویکرد موجود نیست و دیدگاه بهتری هم وجود دارد که طبق آن هر دو طرف به سود برسند و بتوانند محیط کاری دوستانه، صمیمی و در‌عین‌حال مطابق با قانون را تجربه کنند؛ اما از آن‌جا که بیشتر افراد از چگونگی ایجاد چنین شرایطی آگاهی ندارند، کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان، با نگاهی به تاریخچه‌ی انگیزه و نظریه‌های مبتنی بر آن، این مسئله را برای مدیران سازمان‌ها موشکافی می‌کند.

اثر پیش‌رو، سه فصل را دربرمی‌گیرد و توسط نشر زرین اندیشمند منتشر شده است.

کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان به تمامی مدیرانی که مشتاق‌ هستند سازمانی با بالاترین میزان بازدهی را داشته باشند و رضایت کارمندان خود را هم به‌دست بیاورند، پیشنهاد می‌شود.

با ثریا جلالی بیشتر آشنا شویم

ثریا جلالی، نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1364 است. او که فارغ‌التحصیل رشته‌ی مدیریت منابع انسانی است، تاکنون چندین همایش در این حوزه برگزار کرده. آثار او در زمینه‌ی مدیریت کسب‌وکار و رفتارهای سازمانی قرار می‌گیرند. کتاب «استعدادیابی و جانشین‌پروری کارکنان» نوشته‌ی دیگری از ثریا جلالی، در همین زمینه است.

در بخشی از کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان می‌خوانیم

نکته اصلی در مدیریت انگیزش این است که بدانیم کارکنان به وسیله چیزی انگیخته می‌شوند که تحقق آن را باور دارند و این تحقق نه به وسیله وعده و وعید مدیران، بلکه به وسیله در جریان آوردن سه شرط لازم برای انگیزش یعنی اعتماد به نفس، اطمینان و رضایت به وسیله ایجاد محیطی که در آن سه شرط تقویت می‌شوند، مدیران می‌توانند در کارکنان خود انگیزش ایجاد کنند.

انگیزش نیرویی است درونی که رفتار افراد را در جهت دستیابی به اهداف هدایت می‌کند. انگیزش به عملکرد منجر شده و کارکنان را کارآمدتر می‌کند. بقای سازمان به برآورده شدن اهداف فرد و سازمان بستگی دارد و انگیزش یک عامل مهم و تعیین‌کننده در رضایت افراد و عملکرد سازمان است.

مدیرانی که در تلاش برای ارتقاء انگیزش کارکنان می‌باشند، می‌توانند از تئوری‌های انگیزشی استفاده نمایند. مکانیسم اساسی ساختاری که از طریق آن سازمان در تلاش برای انگیزش کارکنان می‌باشد، سیستم پاداش است که شامل مکانیسم‌های رسمی و غیررسمی است. به‌وسیله‌ی این مکانیسم‌ها عملکرد کارمند تعریف، ارزیابی و پاداش داده می‌شود.

حقوق و مزایا، ارتقاء و مقام از جمله پاداش‌هایی است که سازمان‌ها از آن استفاده می‌کنند. هدف اساسی از دادن پاداش تأثیر در رفتار کارکنان است. تحقیقات نشان می‌دهد که پاداش‌های درونی بر رضایت کارکنان تأثیر گذاشته و نقش اصلی را در تعیین اینکه کارمند در سازمان می‌ماند یا نه، ایفا می‌نمایند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: انگیزه در کارکنان
بخش اول: تعاریف و مبانی
تاریخچه انگیزش
انگیزش و رفتار
تأثیر انگیزه
نیاز و انگیزش
ابعاد انگیزش
انگیزه و عملکرد
کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان
نقش انگیزش در سازمان‌ها
چگونگی استفاده از مفاهیم انگیزش در سازمان‌ها
استفاده از انگیزنده‌ها
عوامل مؤثر بر افزایش انگیزه کارکنان در یک سازمان
مدیریت انگیزش
نقش مدیران در ایجاد انگیزه در کارکنان
راهکارها و روش‌های ایجاد انگیزه در کارکنان
اهمیت انگیزش در سازمان
راه‌های ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان
سیستم‌های مشارکت در سود و ایجاد انگیزه در کارکنان سازمان
بخش دوم: تئوری‌های انگیزش
سلسله مراتب نیازهای مازلو
نظریهERG آلدرفر
نظریه‌ دو عاملی هرزبرگ
نظریه نیازهای سه‌گانه
ترکیب دیدگاه‌های مختلف نیاز
نظریه‌ انتظار و احتمال
نظریه برابری
نظریهX و نظریه Y
نظریه هدف‌گذاری
نظریه اسناد
تئوریz اوچی
نظریه تقویت
بخش سوم: نگرشی اسلامی به بحث انگیزش
رابطه‌ی انگیزش و خیر و شر
راه‌های ایجاد انگیزه در کارکنان از دیدگاه اسلام
فصل دوم: عملکرد کارکنان
بخش اول: تعاریف و مبانی
دیدگاه تاریخی در مورد عملکرد
عملکرد با رویکرد جدید
ارزیابی عملکرد کارکنان
اهمیت ارزیابی عملکرد
دلایل استفاده از ارزیابی عملکرد
فواصل زمانی ارزیابی عملکرد کارکنان
اهداف ارزشیابی عملکرد
نقش مدیران و سرپرستان در ارزیابی کارکنان
روش‌های ارزیابی عملکرد کارکنان
خطاهای ارزیابی عملکرد
مزایای ارزشیابی عملکرد
هدف نهایی از ارزیابی عملکرد
انواع ارزیابی عملکرد
مشکلات ارزیابی عملکرد
بخش دوم: مدل‌ها و دیدگاه‌های عملکرد کارکنان
مدل میوری اینسورث و نیویل اسمیت
مدل هرسی و گلد اسمیت
دیدگاه‌های مختلف در مورد عملکرد مدیران
ابعاد ارزیابی عملکرد از نظر متیو هال53
بخش سوم: مدیریت عملکرد کارکنان
مدیریت عملکرد چیست؟
ارزیابی عملکرد
مدل گام‌به‌گام مدیریت عملکرد
ارزیابی‌کننده
ده روش ارزیابی عملکرد کارکنان در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک
مدیریت عملکرد کارکنان مبتنی بر مدلTTM
جایگاه مدیریت عملکرد در سازمان
مدیریت عملکرد در برابر ارزیابی عملکرد
تعیین اهداف و استانداردهای عملکرد
بازنگری عملکرد
فصل سوم: انگیزش بالا عملکرد بهتر
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان: دستیابی به بهترین عملکرد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-7591-13-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان

برای دریافت کتاب ایجاد انگیزه برای کارکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.