معرفی و دانلود کتاب اسرار دایناسورها

عکس جلد کتاب اسرار دایناسورها
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسرار دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسرار دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسرار دایناسورها

کتاب اسرار دایناسورها نوشته‌ی مگان استاین اثری برای نوآموزان و دانش‌آموزان ابتدایی است که در آن به شرح عصر دایناسورها و نسبت آن‌ها با دنیای امروز ما می‌پردازد. کتاب حاضر داستان این موجودات، بقایای کشف‌شده از آن‌ها و شگفتی‌های عصرشان را با لحنی طنازانه و جذاب بازگو می‌کند.

درباره‌ی کتاب اسرار دایناسورها

دانش انسان درباره‌ی قدیمی‌ترین ساکنان کره‌ی زمین هنوز هم در حال تحول است. دانشمندان به یاری توأمان علم و تخیل توانسته‌اند تاحدودی از اسرار زندگی و انقراض دایناسورها مطلع شوند، اما برای ادامه یافتن تحقیقات علمی‌ و دانشگاهی این حوزه، نیاز مبرم به تربیت نسلی احساس می‌شود که درباره‌ی این موجودات به اندازه‌ی کافی احساس کنجکاوی کنند و چه‌چیز بهتر از تقویت این حس در کودکان و نوآموزان با کتاب‌هایی که آموزنده و سرگرم‌کننده باشند! کتاب اسرار دایناسورها (What Was the Age of the Dinosaurs) کتابی است که به همین منظور تدوین شده: دادن اطلاعات اولیه به شکلی خلاقانه به دانش‌آموزان تا محرک آن‌ها به کسب اطلاعات بیشتر باشد. به نظر می‌رسد که این کتاب در نیل به هدف خود موفق عمل کرده و توانسته است مانند بهتر از کتاب‌های مشابه توجه کودکان، والدین و معلمان را به خود جلب کند.

معرفی و دانلود کتاب اسرار دایناسورها

کودکان معمولا در سال‌های ابتدایی دبستان علاقه‌ی زیادی به دایناسورها نشان می‌دهند. این اشتیاق بی‌پایان به یادگیری درباره‌ی این موجودات می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اولین دلیل این است که دایناسورها تخیل کودکان را فعال می‌کنند. تصور اینکه موجودی بزرگتر از یک خانه قبلاً روی زمین زندگی می‌کرده می‌تواند تخیل و قدرت قصه‌پردازی کودکان را فعال کند. رازآلوده بودن دنیای دایناسورها کودک را به وجد می‌آورد و حس کنجکاوی او را تحریک می‌کند. به‌علاوه، سفر در زمان امکانی است که دایناسورها برای کودکان فراهم می‌کنند؛ قوای شناختی کودک با فکر و تصور دنیای پیشاتاریخی تقویت می‌شود. از دیگر دلایلی که کودکان را به دایناسورها سخت علاقه‌مند نگه می‌دارد، تلفظ سخت اسامی آن‌هاست. کودک می‌تواند با یادگیری این اسامی، که چالش‌برانگیز و درعین حال جذاب هستند و بیانشان برای بزرگسالان حس اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کند. لمس حس ترس و هیجان هم محرک کودک برای پا گذاشتن به دنیای ناشناخته‌ی دایناسورها هستند. کودکان با شنیدن قصه‌های دایناسورها با ملغمه‌ای از احساسات ناشناخته روبرو می‌شوند و تکرار این مواجهه دلیل دیگری برای همراهی درازمدت آن‌ها با دایناسورهاست. البته کتاب‌های مرتبط با موضوعاتی از این دست برای کودکان باید در دادن اطلاعات محتاط باشند تا دنیا برای کودک همچنان امن باقی بماند.

مگان استاین (Megan Stine) نویسنده‌ی کتاب برای دانش‌آموزان است و جز درباره‌ی دایناسورها، درباره‌ی شخصیت‌های تاریخ، مانند میشل اوباما، فریدا کالو و ماری کوری هم کتاب‌هایی نوشته است. این کتاب‌ها معمولاً زبان ساده‌ای دارند، خوش‌خوانند و دانش‌آموزان مشتاق به‌راحتی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

کتاب اسرار دایناسورها در یازده فصل به شرح موضوع، از تاریخ کشف فسیل‌ها توسط گیدئون مانتل و همسرش، مری، تا اقتباس‌های سینمایی مانند «پارک ژوراسیک» می‌پردازد. این کتاب را انتشارات نبض دانش با ترجمه‌ی میلاد شیروانی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب اسرار دایناسورها

  • رتبه‌ی هفتم در پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک در موضوع فسیل در وب‌سایت آمازون
  • رتبه‌ی سیزدهم در پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک در موضوع پیشاتاریخ در وب‌سایت آمازون
  • از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

کتاب اسرار دایناسورها برای چه کسانی مناسب است؟

دبستانی‌ها و همه‌ی کودکانی که به علوم طبیعی علاقه‌مندند، مخاطبان این کتاب هستند

در بخشی از کتاب اسرار دایناسورها می‌خوانیم

دایناسورها معمولاً دارای اسم‌ها و نام‌های دو قسمتی هستند، مانند «تیرانوسوروس رکس» که بخش اول مربوط به جنسیت آ‌ن‌ها است و به شما می‌گوید که این دایناسور از چه نوعی است و بخش دوم نیز به گونه و نژاد آن‌ها اشاره دارد. درگذشته، دانشمندان سعی داشتند که برای نامگذاری دایناسورها از ویژگی‌های ظاهری آن‌ها استفاده کنند، مانند «برکیوسور» که به معنای مارمولک بزرگ است. البته این اسم به دلیل پیشانی بلند این گونه نیز بر روی او گذاشته شده است، اما غالباً با نام‌هایی که به این صورت در گذشته استفاده میشده‌اند اشتباه و نادرست هستند.

امروزه گونه‌های جدید را اغلب بر اساس مکانی که فسیل‌های آنها یافت شده‌اند و یا اینکه براساس نام باستان‌شناسی که آنها را کشف نموده است نامگذاری می‌نمایند و معمولاً نیز رسم شده است که این نام‌ها را بر اساس نام‌های یونانی یا لاتین در نظر بگیرند و به همین دلیل است که تلفظ این اسامی مقداری سخت و دشوار است.

فهرست مطالب کتاب

در عصر دایناسورها چه می‌گذشت؟
فسیل‌ها چگونه ایجاد می‌شوند؟
فصل اول: دنیای ماقبل تاریخ
فصل دوم: اولین دایناسورها
فصل سوم: دنیای ژوراسیک
فصل چهارم: حاکمان جهان
فصل پنجم: تی‌رکس وارد می‌شود!
فصل ششم: نوزادان دایناسورها
فصل هفتم: انقراض
فصل هشتم: پیداکردن استخوان‌ها
فصل نهم: جنگ استخوان‌ها
فصل دهم: رازهای استخوان‌ها
فصل یازدهم: آیا دایناسورها واقعاً منقرض شده‌اند؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسرار دایناسورها
نویسنده
مترجممیلاد شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-622-6926-27-0
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسرار دایناسورها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اسرار دایناسورها

برای دریافت کتاب اسرار دایناسورها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.