معرفی و دانلود کتاب ماری کوری چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب ماری کوری چه کسی بود؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماری کوری چه کسی بود؟

مگان استاین در کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ سرنوشت اولین زن برنده‌ی جایزه نوبل و از تاثیرگذارترین دانشمندان را به تصویر می‌کشد. این اثر شما را با جزییات زندگی مشهورترین زن دانشمند تاریخ از کودکی تا مرگ آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب ماری کوری چه کسی بود؟

ماری کوری کاشف رادیوم، تنها زن برنده‌ی دو جایزه‌ی نوبل در دورانی قله‌های علم و موفقیت را فتح کرد که تقریباً زنان در عرصه‌ی علم و اکتشاف جایگاه خاصی نداشتند. اکنون مگان استاین (Megan Stine) فراز و نشیب‌های زندگی این بانوی موفق و دستاوردهای بزرگ علمی‌اش را در کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ (Who Was Marie Curie) برای شما بازگو کرده است.

با ماری کوری بیشتر آشنا شویم:

در نوامبر 1903، ماری کوری و همسرش نامه‌ای از طریق پست دریافت کردند. در این نامه از آن‌ها دعوت شده بود تا از پاریس به سوئد برای ملاقات شاه و ملکه سفر کنند! ماری در آستانه دریافت مدال طلا، ضیافت شام و مبلغ هنگفتی به عنوان جایزه بود؛ او در شرف مشهور شدن در سراسر جهان بود؛ او در آستانه برنده شدن جایزۀ نوبل فیزیک بود!

اما او چه کرده است که لیاقت این همه افتخار را دارد؟ ماری کوری در زمانی دانشمند بود که تقریباً هیچ دانشمند زنی وجود نداشت. در حقیقت، بیشتر خانم‌ها آن موقع حتی به دانشگاه هم نمی‌رفتند! اما ماری مثل بیشتر خانم‌ها نبود. او به پنج زبان صحبت می‌کرد. او آنقدر عاشق مسائل ریاضی بود که پدرش آن‌ها را در نامه‌هایش برای او می‌فرستاد. او حتی با آلبرت انیشتین، مشهورترین دانشمند جهان، هم ملاقات کرد! او زنی بسیار موفق و ستاره‌ای درخشان در آسمان علم و دانش است.

به خاطر موفقیت و تحقیقات عالی، به ماری جایزۀ نوبل داده شد. او توانسته بود که یک عنصر جدید را کشف کند! او نام این عنصر را رادیوم نامید. در ابتدا، ماری حتی نمی‌دانست این عنصر جدید چیست. تنها چیزی که او می‌دانست این بود که به طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند است. این عنصر منبعی از انرژی بود! در تاریکی می‌درخشید و نور سبز ضعیفی از خود متصاعد می‌کرد. آنقدر که انگار نور جادویی است. وقتی کار او تمام شد، کشف ماری در جهان در زمینه‌های خوب و بد زیادی مورد استفاده قرار گرفت. ماری کوری مشهورترین زن دانشمند تاریخ علم است.

کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانانی که به مطالعه سرگذشت افراد مشهور و موفق علاقمند هستند، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

ماری در آن زمان نمی‌دانست، اما کار با رادیوم ایده خوبی نبود؛ زیرا اشعه‌های موجود در آن خطرناک هستند. لمس آن به پوست او آسیب می‌رساند، (اگرچه به آرامی). هانری بکرل یک لوله شیشه‌ای از بلورهای رادیوم را در کت خود گذاشته بود. چند هفته بعد، پوست او در نقطه‌ای که رادیوم وجود داشت سوخته بود! پیر تازه فهمید که همین اتفاق برای او هم افتاده است.

قرار گرفتن در اطراف رادیوم به قسمتهای داخلی بدن آن‌ها نیز آسیب می‌رساند. این باعث مریض شدن آن‌ها شده بود؛ اما هنوز ماری به کار خود ادامه می‌داد و گزارش‌هایی تحقیقاتی، درباره اکتشافات خود را می‌نوشت. گاهی اوقات او و پیر آن‌ها را با هم می‌نوشتند. ماری و پیر هنوز کاملاً مورد احترام جامعۀ علمی نبودند. غالباً به بکرل توجه و احترام بیشتری می‌گذاشتند. کار در کنار هم با بکرل بسیار سخت بوده است، خصوصاً وقتی پیر فهمید که بکرل مخفیانه می‌خواهد او را از آکادمی علوم دور نگه دارد.

سرانجام در ژوئیه سال 1902، پس از نزدیک به چهار سال، ماری چند دانه رادیوم خالص داشت! که برای اثبات وجود واقعی آن کافی بود. دانشمندان دیگر این فلز را آزمایش کردند و به توافق رسیدند که حق با او است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: عاشق یادگیری
فصل 2: مدرسه مخفی
فصل 3: گرسنه اما خوشحال
فصل 4: دو عشق
فصل 5: کشف ماری
فصل 6: درخشندگی!
فصل 7: شهرت و ثروت
فصل 8: بدبختی
فصل 9: خانواده‌ای از دانشمندان
جدول زمانی زندگی ماری کوری
جدول زمانی جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماری کوری چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-284068-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماری کوری چه کسی بود؟

فاطمه
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتاب خوبی بود، در نیم ساعت آن را مطالعه کردم، ماری کوری شخصیت علمی بسیار مهم و ارزشمندی است، زندگی او پر از فراز و نشیب بود که در این کتاب به بخشی از آن اشاره شد، ای کاش که نویسنده جزئیات بیشتری از زندگی خانم کوری ارائه میداد، با این حال مطالعه زندگی این خانواده بسیار لذت بخش بود
امیرمحمد قدیمی
۱۴۰۱/۳/۳۰
کتابی با جملات ساده و کوتاه.
بسیار ساده و روان و جذاب.
ارزش امتحان کردن دارد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ماری کوری چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب ماری کوری چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.