معرفی و دانلود کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی

عکس جلد کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی
قیمت:
130000 تومان - 13.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی

کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی نوشته‌ی ابراهیم زارعی و ابراهیم قهرودی، در 10 فصل به بررسی اسناد بازرگانی، واردات کالا، حمل، بانکی، بین‌المللی و الکترونیکی گمرکی و اسناد پستی به صورت جامع و کامل می‌پردازد.

اسنادی مانند اسناد بانکی، بیمه، حمل، گمرکی، خرید، بازرگانی و... تنوع بسیار زیادی دارند و نقش بسیار مهمی در تجارت بین‌المللی و بازرگانی خارجی، ترانزیت کالا و حمل و نقل، به اجرا درآوردن تشریفات گمرکی، ثبت سفارش و خرید و فروش، واردات و صادرات کالا و گشایش اعتبار اسنادی دارند. هر کدام از این اسناد با توجه به قوانین ملی هر کشور و قراردادهای بین‌المللی گمرکی، حمل و نقل و... در جریان واردات و صادرات و حمل و نقل توسط مراجعی مانند موسسات حمل و نقل، بانک‌ها، گمرک، شرکت پست و... صادر می‌شوند که نقش به سزایی را دارا می‌باشند.

بعضی از این اسناد مانند بارنامه‌ها، در حکم مالکیت و راهنمایی از قرارداد حمل و نقل هستند. بعضی دیگر مانند جواز و پروانه‌های گمرکی به عنوان مجوز یا سند ترخیص کالا از گمرک به شمار می‌روند و حکایت از به اجرا درآمدن تشریفات گمرکی اطراف هر یک از رویه‌های گمرکی داشته و در مراجع قانونی و قضائی سند مثبته گمرکی برای رفع شک قاچاق بودن کالا محسوب می‌شود.

از اسناد دیگری هم در فرآیند واردات و صادرات بهره گرفته می‌شود و در کلیه مراحل آن، مانند ثبت سفارش در وزارت بازرگانی، خرید کالا، گشایش اعتباری اسنادی در بانک و... برای مشخص کردن قیمت، آگاهی از مبدأ ساخت کالا، نوع و کیفیت بار صادر می‌شوند. برخی از اسناد نیز بین‌المللی هستند و به استناد کنوانسیون‌های بین‌المللی که گمرک یا دیگر سازمان‌های مرتبط به آن پیوسته‌اند صادر می‌شوند اسنادی مانند کارنه‌ تیر، دفترچه A. T. A، کارنه دوپاساژ و...، جزء این دسته می‌باشند و کاربرد اصلی آن تضمین بار درون محفظه‌ها، عبور موقت کالا و وسایل نقلیه، ترانزیت کالا است.

کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی (Customs documents & shipping insurance purchase) به عنوان بانک اطلاعات جامع، پیرامون اسناد و مدارک مورد استفاده در تجارت بین‌المللی، بازرگانی، واردات و صادرات، حمل و نقل و ترانزیت می‌باشد.

در بخشی از کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی می‌خوانیم:

پیش فاکتورسندی است که در آن صادر کننده، مجموعه شرایط پیشنهادی خود را جهت صدور کالا یا کالاهایی معین به وارد کننده اعلام می‌دارد. فروشنده (صادرکننده) معمولاً‌ پیش‌ فاکتور را به نام سفارش دهنده خارجی یا نمایندگی‌های فروش خود در خارج صادر می‌کند. غالباً خریدار (وارد کننده) به چنین سندی نیاز دارد تا علاوه بر ارزیابی شرایط پیشنهادی فروشنده، بتواند برای اخذ مجوزهای لازم جهت وارد کردن آن کالا یا احتمالاً خریدار اقدام کند. اما گاه این سند می‌تواند به صورت دعوتنامه‌ای از خریدار برای سفارش کالا باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: اسناد بازرگانی
فصل دوم: اسناد واردات کالا
فصل سوم : اسناد صادرات کالا
فصل چهارم: اسناد حمل
فصل پنجم: اسناد بیمه
فصل ششم: اسناد بانکی
فصل هفتم: اسناد ملی گمرکی
فصل هشتم: اسناد بین‌المللی گمرکی
فصل نهم: اسناد الکترونیکی گمرکی
فصل دهم: اسناد پستی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات415
زبانفارسی
شابک978-964-468-168-4
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی

hossein
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب خیلی خوبیه برای کسانی که علاقه به امور گمرکی و بازرگانی دارند
مهدی حموله
۱۴۰۲/۱۰/۵
کتاب خوبیه برای کسانی که با این مسائل سر و کار دارن مفید هست
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
بدک نیست اما قدیمیه ده دوازه سال از تألیفش گذشته
یاسین حیدری
۱۴۰۱/۱/۸
فوق العاده جامع و کامل
کیومرث خمار
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
میتونست بهتر باشه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی

برای دریافت کتاب اسناد گمرکی و اسناد حمل، خرید، بیمه و پستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.