معرفی و دانلود کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری: پیش از آن‌که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند

عکس جلد کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری: پیش از آن‌که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری: پیش از آن‌که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند

نایجل لاتا بعد از بیست سال تجربه‌ی کار با کودکانی با خلقیات متفاوت، اقدام به نوشتن کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری کرده است. این کتاب برعکس بسیاری از کتاب‌های این حوزه نگاهی از بالا به پایین به مخاطب ندارد و خواندن آن مثل این است که پای صحبت دوستی بنشینید که تجربه‌هایش را درباره‌ی تربیت فرزند، با شما در میان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

اگر در گوگل جست‌وجو کنید «چگونه والدین خوبی باشیم؟» احتمالاً صدها مقاله و ده‌ها کتاب برایتان ردیف می‌شود که شما را از قبل هم سردرگم‌تر می‌کنند. تلویزیون هم پر شده از کارشناسانی که خودشان را متخصص تربیت کودکان می‌دانند و به پدر و مادرها راهکارهایی پیشنهاد می‌دهند که شاید ساده به نظر برسد؛ اما عمل به آن‌ها سخت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. دشوار است بدانید به چه کسی یا چه منبعی اعتماد کنید. وقتی دو فصل ابتدایی کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری (Politically Incorrect Parenting Book) را بخوانید، متوجه می‌شوید که منبع درست را پیدا کرده‌اید.

معرفی و دانلود کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

نایجل لاتا (Nigel Latta)، نویسنده‌ی پرفروش کتاب‌های تربیت کودکان و روانشناسی بالینی است که دو فرزند دارد و به‌خوبی با چالش‌های بزرگ کردن بچه‌ها آشناست. اگر فکر می‌کنید او از همان پدر و مادرهایی است که هیچ‌وقت با فرزندانش مشکل ندارد و در خانه‌ای آرام زندگی می‌کند، احتمالاً هیچ تصوری از بزرگ کردن بچه‌ها ندارید. او نیز که سال‌ها تجربه‌ی سر و کله زدن با بچه‌های مختلف با هر اخلاقی را داشته، بعضی اوقات دوست داشته که فقط به فرودگاه برود و با یک هواپیما به کشوری بدون معاهده‌ی استرداد مجرمان فرار کند!

او عقیده دارد که امروزه والدین خیلی نگران تربیت فرزندانشان هستند و همیشه اضطراب این را دارند که فرزندشان دچار کمبود عاطفی شود. لاتا توصیه می‌کند که در اولین مرحله، عاقل باشید و با آرامش رفتار کنید. این آرامش، تعیین می‌کند که در آینده چه رابطه‌ای با فرزندتان داشته باشید. اگر از آن والدینی هستید که فکر می‌کنید بچه‌هایتان باید از شما بترسند، در آینده حال و روز خوبی نخواهید داشت و خانواده‌تان روزبه‌روز ناشادتر از قبل خواهد شد.

نویسنده در فصل اول کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری، شما را با ده اصل اساسی تربیت فرزند آشنا می‌کند. نایجل لاتا اعتراف می‌کند که در زمان دانشجویی وقتی در اتاق مشاوره پای حرف والدین مستأصل می‌نشست، با خود فکر می‌کرد که تربیت فرزند خیلی ساده است و خانواده‌ها باید خیلی راحت مشکل را تشخیص دهند. اما بعد از بیست سال تجربه‌ی روان‌شناسی و حدود یک دهه والدگری، به این نتیجه رسیده است که اگر بچه‌هایش را از پنجره به بیرون پرتاب نکند،‌ کار خیلی بزرگی انجام داده! ده اصلی که لاتا بعد از سال‌ها تجربه و کار با کودکان ناسازگار به آن‌ها رسیده، بدون شک شما را چند قدم به تصویر یک والد خوب نزدیک می‌کند، والدی که فقط قرار است بچه‌ای باهوش، بااعتماد‌به‌نفس، متعادل و شاد تربیت کند نه یک نابغه!

نایجل لاتا در این کتاب به هر چیزی که فکرش را بکنید می‌پردازد. خواب، غذا خوردن، دستشویی رفتن، آموزش نظم و انضباط و... شما می‌توانید کودکان زیر ده سال را با این کتاب بزرگ کنید و از همراهی با آن‌ها نهایت لذت را ببرید. کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروی شوخ‌طبعانه نوشته شده تا بیشتر با موقعیت‌های کتاب احساس نزدیکی کنید.

برخی از فصل‌های کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری با مثال شروع می‌شوند. نایجل لاتا در طول همان فصل راهکارهایی را که برای حل مشکل استفاده کرده، توضیح می‌دهد. در پایان کتاب به خانه‌ی هری و سالی شنگول می‌روید تا خودتان آن‌ها را به‌تنهایی و با استفاده از همان ده اصلی که در طول کتاب یاد گرفته‌اید اصلاح کنید.

در پایان نایجل لاتا تأکید می‌کند که هر پدر و مادری فرزند خود را بهتر می‌شناسد و تصمیم نهایی با اوست. او امیدوار است که ترفندهای کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری به درد شما بخورد و نجاتتان دهد. این ترفندها را بدون هیچ تمرینی می‌توانید به کار بگیرید و از نتایجش لذت ببرید.

انتشارات ققنوس این کتاب مرتبط با تربیت فرزندان را با ترجمه‌ی میترا ملکی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌ کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

  • کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری پر از راهکارهای جذاب و عاقلانه است. من عاشق این کتابم! (کریستوفر گرین، نویسنده‌ی کتاب «تربیت و نگهداری کودک نوپا»)
  • راهنمایی الهام‌بخش برای تربیت فرزندان. (ساندی تلگراف استرالیا)
  • قطعاً با این کتاب نایجل لاتا بلندبلند خواهید خندید! (مجله‌ی مادر و نوزاد)

کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری برای والدینی است که فرزند کوچک‌تر از ده سال دارند و می‌خواهند از زندگی خانوادگی‌شان لذت بیشتری ببرند.

در بخشی از کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری: پیش از آن‌که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند می‌خوانیم

تعریف کردن براى بچه‌ها حیاتى است؛ هدف نهایى و غایى دوران کودکى است. وقتى این را بدانید، آن‌وقت تقریباً هر مشکلى را که پیش بیاید مى‌توانید حل کنید. یک مسئله در مورد تعریف کردن این است که در جامعه مدرن امروز از تعریف مثل نقل و نبات استفاده مى‌کنیم. براى هر کار پیش‌پاافتاده‌اى بچه را تعریف‌باران مى‌کنیم. بین یک کار واقعا تحسین‌برانگیز و یک کار معمولى چندان تفاوتى قایل نمى‌شویم.

تحقیقات جالبى هست که توصیه مى‌کند در تعریف کردن از بچه‌ها کمى هوشمندانه‌تر عمل کنیم. گویا وقتى مى‌گوییم «تو خیلى باهوشى» آن وقت بچه‌ها دوست دارند بیشتر روى باهوش دیده شدنشان تمرکز کنند تا پشتکار داشتنشان. بچه‌ها این‌طورى ترجیح مى‌دهند ریسک نکنند و کار راحت‌تر را انجام دهند تا لقب «باهوش» را همچنان حفظ کنند، تا این‌که خودشان را تحت فشار قرار دهند و کار سخت‌تر را انجام دهند. از سوى دیگر، بچه‌هایى که به آن‌ها گفته شده «شما خیلى سختکوش بوده‌اید» تمایل داشته‌اند تلاش کنند تا عملکردشان را بهتر کنند. براى این بچه‌ها مهم این نبوده که باهوش به نظر بیایند؛ بلکه تلاش و پشتکارشان است که تحسین مى‌شود. پس نتیجه مى‌گیریم: تلاش را تحسین کنید نه آن جلوه‌ی ظاهرى را. به جاى این‌که بگویید «تو پسر خوبى هستى» یک چیزى در این مایه‌ها بگویید: «تو واقعا سعى‌ات را کردى. آفرین.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
چه...؟
پیشگفتار: نگران بچه‌ها نباشید ...، خودتان را نجات دهید!
مقدمه: فوت و فن کار
اصول
1: ده اصل ساده براى تربیت بچه
2: اگر قرار است فقط یک فصل این کتاب را بخوانید، این فصل را بخوانید
داخل سرِ کوچولوها
3: مغزِ «کوچولوها»
4: صحبت کردن با مغزهاى کوچولو
5: سیم‌کشى دوباره مغز بچه‌ها
خواب
6: بچه‌اى که طى ده‌هزار کیلومتر خوابید
7: برنامه خواب ناز و آرام: نه در تختخواب، نه در اتاق من، نه با آبمیوه، نه با قاشق
8: برنامه خواب اس‌اِى‌اس: دوقلوها دردسرسازند
9: تخت‌دزد
غذا خوردن
10: پسرکوچولویى که سبزیجاتش را نمى‌خورَد
11: بچه‌هایى از جنس چیپس و بستنى پوره نخودفرنگى
12: آینه تمام‌نماى مادر و زباله‌دان پدر
شماره یک و شماره دو
13: وینى بدون پو
14: جیمىِ شلوار کثیف‌کن و سبد عواقب
دختر و پسرهاى کوچولوى شیطون
15: توجه هدفمند: داستان بچه‌اسب‌آبى
16: چه‌کار کنیم گوشه‌نشانى و جدول برچسب‌ها مؤثر واقع شود، و چرا نباید هرگز با یک تروریست مذاکره کنید
17: نردبان عقوبت محتوم
کشوى سوم
18: «بروید بیرون و بازى کنید»
19: دروغ‌هایى که به بچه‌هایمان مى‌گوییم
20: چطور از آن والدینى باشیم که معلم‌ها دوست دارند
21: امنیت بچه‌ها
22: چه کنیم سرمان نترکد؟
همه این‌ها را کنار هم بچینیم
23: راهنماى استفاده از جعبه‌ابزار
24: پرواز به‌تنهایى: خانواده شنگول‌ها
25: ده قدم تا سعادت شنگول‌ها
یک شب در راه خانه...
26: آخر داستان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری: پیش از آن‌که بچه‌ها دیوانه‌ات کنند
نویسنده
مترجممیترا ملکی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-04-0375-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

یوسف رضا عابدی
۱۴۰۳/۲/۸
مختصر و مفید نه کامل اما کاربردی و البته با رویکرد رفتاری
خیلی خوب نشون میده برای حل یک مشکل در تربیت نیاز به دونستن همه زوایای اون نیست و اگه مثل فرمول عمل کنیم احتمال جواب بالاست.
اگر بخوام در زمینه تربیت به کسی کتاب معرفی کنم قطعا جزء گزینه هام خواهد بود.
مصطفا جلالی
۱۴۰۲/۷/۱۸
تاثیرگذار و شیوا با قلمی طنز آلود! مسایل روانشناختی، تربیتی. کودکان رو بیان کرده روی من تاثیر گذاشت و کاربردی بود ممنون از کتابراه
مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۲/۶
روش‌های تربیتی خوبی دارد با سبک فرزند پروری قاطعیت راهکار نشان میدهد
الهام صابری فرد
۱۴۰۳/۱/۲۱
بهترین کتاب تربیت کودک بدون شعار و با راهکار عملی
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری

برای دریافت کتاب اصلاح شیوه‌های نادرست فرزندپروری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.