معرفی و دانلود کتاب اصلاح پاسچر

عکس جلد کتاب اصلاح پاسچر
قیمت:
۱۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح پاسچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصلاح پاسچر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصلاح پاسچر

کتاب اصلاح پاسچر با تمرکز بر تکنیک‌های عملی و مداخلات درمانی، دانش و راهنمایی زیادی را به متخصصان حوزه‌ی فیزیوتراپی و ستون فقرات ارائه می‌دهد. جین جانسون در این اثر سعی می‌کند یک نمای کلی را از اهمیت وضعیت بدنی سالم نشان داده و توضیح دهد که چگونه شرایط نامناسب می‌تواند به طیف گسترده‌ای از مشکلات اسکلتی عضلانی، درد و کاهش ظرفیت عملکردی منجر شود.

درباره‌ی کتاب اصلاح پاسچر

روزانه می‌توانید افراد زیادی را ببینید که با انواع دردها، مانند زانو درد، کمر درد، درد در قسمت شانه‌ها و سرشانه‌ها، گردن و... درگیر هستند. این دردها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند که یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها وضعیت نابه‌سامان اسکلتی عضلانی بدن و عادات نادرست روزمره است. سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا راهی برای رفع این دردها وجود دارد؟!

جین جانسون (Jane Johnson) فیزیوتراپیست و ماساژ درمانگر باتجربه، در کتاب اصلاح پاسچر (Postural Correction) تلاش می‌کند که به‌صورت جامع به این موضوع بپردازد و یک جعبه‌ابزار کامل و راهنمای علمی را برای رفع مشکلات و دردها در اختیار مخاطبان قرار دهد. او در تلاش است که پیچیدگی‌های اختلال عملکرد وضعیت بدن را معرفی کرده و آن‌ها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کند تا برای خوانندگان قابل فهم باشد. پیش از آنکه به مباحث مطرح‌شده در کتاب بپردازیم بهتر است کمی درباره‌ی پاسچر و معنای آن توضیح دهیم. پاسچر درواقع به شکل کلی بدن انسان و وضعیت اسکلتی و عضلانی آن گفته می‌شود. پاسچر بدن انسان به‌طور طبیعی نرمال و سالم است، اما زمانی که تغییراتی در مفاصل و عضلات بافت‌های بدن به‌وجود می‌آید، بدن از حالت طبیعی خارج می‌شود که در اصطلاح به آن پاسچر بد می‌گویند.

کتاب اصلاح پاسچر اطلاعات مفیدی را درباره‌ی چگونگی تشخیص و شناسایی وضعیت بدن بیمار ارائه و به‌خوبی نشان می‌دهد که وضعیت بدن چه چیزی را در مورد فرد و عادات او نشان می‌دهد. به اعتقاد نویسنده، وضعیت بدنی ضعیف فقط یک ناهماهنگی فیزیکی نیست و می‌تواند ناشی از مسائلی مانند استرس، فشارهای زیاد کاری و مواردی از این دست باشد.

جین جانسون با استفاده از عکس‌های تمام‌رنگی و نمودارهای ارزیابی وضعیت بدن سعی دارد بستر مناسبی را برای شناخت و فهم وضعیت بدن فراهم کند. کتاب اصلاح پاسچر علاوه‌بر معرفی تکنیک‌های اصلاح وضعیت بدن، به علم و هنر پاسچر درمانی می‌پردازد. این کتاب همچنین ملاحظات اخلاقی و حرفه‌ای برای درمان و اصلاح پاسچر را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت رضایت آگاهانه و رعایت استانداردهای اخلاقی هنگام کار با مشتریان تأکید می‌کند.

به طور خلاصه، کتاب اصلاح پاسچر اثر مهمی است که ابزارهای عملی و دیدگاه‌های روشنگری را در زمینه‌ی اصلاح وضعیت بدن معرفی می‌کند. مطالعه‌ی این کتاب به درمانگران کمک می‌کندکه به دانش روز و مهارت‌های خاص مجهز شوند، بتوانند بیماران و مراجعان خود را بهتر و با شیوه‌های اصولی درمان کرده و به سمت یک زندگی سالم هدایت کنند. این کتاب با تلاش هیمن محمدی، محمد فلاح محمدی و ابراهیم محمدعلی نسب راوی به فارسی برگردانده شده و انتشارات حتمی آن را ذیل مجموعه آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب اصلاح پاسچر

  • توصیه می‌شود کتاب اصلاح پاسچر در کتابخانه‌های دانشگاهی و در قفسه‌‌ی کتاب‌های مرجع با موضوعات سلامت و پزشکی قرار بگیرد. این کتاب برای دانشجویان، درمانگران و خوانندگان غیرمتخصص که به مسائل مرتبط با اصلاح وضعیت بدن علاقه‌ دارند، یک مرجع آموزشی عالی است. (بررسی کتاب غرب میانه)
  • کتاب اصلاح پاسچر به درمانگران کمک می‌کند اگر یکی از تکنیک‌ها برای اصلاح وضعیت بدن بیمار کارآمد نبود، با روش دیگری به مراجعان کمک کنند. این کتاب در پی آن است که درمانگران را به چالش بکشد و آن‌ها را مجبور کند تا از تکنیک‌های درمانی که آموخته‌اند، به روش متفاوتی استفاده کنند. (نقد و بررسی کتاب Doody)

کتاب اصلاح پاسچر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان ورزشی، ماساژ درمانگران، فیزیوتراپیست‌ها و پزشکان ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب اصلاح پاسچر می‌خوانیم

آیا تاکنون تصویری دیده‌اید که نمایانگر یک راستای پاسچرال استاندارد یا ایده‌آل باشد؛ فردی که به‌صورت قائم با تقارن بی‌عیب‌ونقص ایستاده باشد؟ از چنین تصاویری معمولاً به‌منظور توضیح پاسچرهایی که در آن‌ها، بخش‌های بدن تحت حداقل فشار قرار می‌گیرند استفاده می‌شود؛ آنان اغلب به عنوان پاسچری که ما باید به دلایل زیبایی‌شناسانه به دنبال آن باشیم به کار می‌روند. بااین‌حال، اهمیت پاسچر ممکن است از 200 سال گذشته، دستخوش تغییر و تحول شده باشد. یک پاسچر مطلوب به لحاظ زیبایی شناختی می‌تواند در فعالیت‌هایی نظیر درساژ در اسب‌دوانی یا باله دیده شود، اما امروزه افراد قلیلی برای داشتن پاسچر خوب تلاش می‌کنند. اکنون سلامتی کودکان همچون همیشه مهم است، اما معلمان کم‌تر از شاگردان خود می‌خواهند که صاف بنشینند؛ و اگر معلمان به شاگردان خود بگویند صاف بنشین، ممکن است این سخن بیشتر جنبه تذکر برای توجه کردن به درس داشته باشد تا تلاش برای بهبود پاسچر. بااین‌وجود، از نقطه نظر آناتومیک، دلایل خوبی برای تغییر پاسچرهایی وجود دارد که به طور قابل توجهی از این ایده‌آل فاصله دارند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آغاز به کار اصلاح پاسچر
فصل 1: مقدمه‌ ای بر اصلاح پاسچرال
فصل 2: تغییر پاسچر
بخش دوم: اصلاح ستون فقرات
فصل 3: ستون فقرات گردنی
فصل 4: ستون فقرات سینه ‌ای (پشتی)
فصل 5: ستون فقرات کمری
فصل 6: اسکولیوز
بخش سوم: اصلاح لگن و اندام تحتانی
فصل 7: اصلاح لگن
فصل 8: اندام تحتانی
بخش چهارم: اقدامات اصلاحی شانه و اندام فوقانی
فصل 9: اقدامات اصلاحی شانه
فصل 10: اقدامات اصلاحی آرنج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصلاح پاسچر
نویسنده
مترجمهیمن محمدی، محمد فلاح محمدی، ابراهیم محمدعلی نسب
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-600-355-231-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصلاح پاسچر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصلاح پاسچر

برای دریافت کتاب اصلاح پاسچر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.