معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول: مبانی، اهداف و تکنیک‌های توانبخشی آسیب‌های ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول: مبانی، اهداف و تکنیک‌های توانبخشی آسیب‌های ورزشی

ویلیام ای پرنتیس در کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول، مبانی توانبخشی آسیب‌های ورزشی را بیان و اهداف مهم و کلی این فرآیند را مرور می‌کند. دکتر پرنتیس که فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه است، با ترکیب کردن تجربیات علمی و نظریات آکادمیک، به تکنیک‌ها و تمرینات مؤثری دست ‌یافته که فرآیند بازتوانی را به‌مراتب کاراتر می‌سازند و کمک می‌کنند ورزشکاران سریع‌تر آمادگی‌شان را به دست آورند. این اثر ذیل مجموعه‌ی «آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی» نشر حتمی به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول

توانبخشی به فرآیند بازیابی و بهبود آسیب‌های جسمانی اطلاق می‌شود. این شیوه کمک می‌کند تا فرد دوباره توان بدنی‌اش را به دست آورد، کیفیت زندگی‌اش را بالاتر ببرد و بتواند فعالیت‌هایش را از سر گیرد. توانبخشی انواع مختلفی دارد و هم می‌تواند به مشکلات فیزیکی و هم به آسیب‌ها و شکست‌های روحی و روانی بپردازد. اما یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین انواع آن که تقریباً همه با آن آشنا هستند، توانبخشی فیزیکی است. زمانی که فرد دچار مصدومیت می‌شود و قدرت حرکتی‌اش محدود می‌گردد، فیزیولوژیست راهکارهایی برای درمان او طراحی و تجویز می‌کند که بخشی از همین فرآیند توانبخشی محسوب می‌شوند؛ راهکارهایی همچون تمرین، ورزش‌های مخصوص و ماساژ، استفاده از ابزارهای درمانی، فیزیوتراپی و... .

یکی از فعالیت‌هایی که ارتباط تنگاتنگی با این فرآیندِ درمانی دارد و به‌نوعی با آن آمیخته شده، ورزش است. ورزشکاران به‌خاطر نوع فعالیت‌های‌شان همیشه در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار دارند و هرآن ممکن است مصدوم شوند. در این وضعیت توانبخشی است که کمک‌شان می‌کند سریع‌تر سلامتی‌شان را به دست آورند و از آن مهم‌تر، توان بدنی‌شان را به سطح قبل بازگردانند. گاهی از تمرینات توانبخشی برای جلوگیری از آسیب‌های آتی هم استفاده می‌شود؛ یعنی در مراحل ابتدایی و با اولین نشانه‌های ضعف عضلانی، پزشک توانبخشی را برای ورزشکار تجویز می‌کند تا مانع از آسیب‌های جدی‌تر شود.

معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول

کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول (Rehabilitation Techniques for Sports Medicine and Athletic Training – Vol 1) نوشته‌ی ویلیام ای پرنتیس (William E Prentice)، از معدود منابعی است هم از نظر تئوریک و هم عملی به مبحث توانبخشی پرداخته و آن را تشریح کرده است. پرنتیس که هم استاد دانشگاه و هم پزشک فیزیولوژیست است، از تجربه‌ی کاری و دانش آکادمیک خود بهره برده و این کتاب کاربردی و مؤثر را نوشته است.

ویلیام ای پرنتیس کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی را در دو جلد نوشته است. در جلد نخست، او به مبانی این رشته و نکات ضروری و اصلی آن می‌پردازد. همین‌طور بحث‌های روان‌شناختی و مدیریتی را پیش می‌کشد و به درمانگر می‌آموزد که چطور مصدوم را از نظر روانی آماده سازد و فرآیند درمان‌اش را مدیریت کند. پرنتیس در بخش دیگر مجلد حاضر، اهداف این فرآیند درمانی را مرور و به درمانگران گوشزد می‌کند. او بر موارد همچون بازیابی کنترل عصبی عضلانی، تعادل و ثبات، قدرت و استقامت عضلانی و حفظ آمادگی قلبی تنفسی تأکید می‌کند. بخش پایانی کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول، به تمرینات و تکنیک‌های توانبخشی اختصاص دارد و شیوه‌ی اجرای آن‌ها را آموزش می‌دهد؛ تمریناتی همچون پلیومتریک، آب‌درمانی، جنبش‌پذیری و کشش مفصل، یا تسهیل‌سازی عصبی-عضلانی از طریق حس عمقی.

کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول را حسن دانشمندی، هیمن محمدی، حامد محمودی، بهنام ابراهیمی و فریبا احمدعلیدخت ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی منتشر ساخته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی

تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی (Rehabilitation Techniques in Sports Medicine) مجموعه‌ای دوجلدی است که می‌کوشد راهکارهای توانبخشی را در پزشکی ورزشی مرور کند و نگاهی همه‌جانبه و عمیق‌تر به آن بیاندازد. ویلیام ای پرنتیس در این کتاب‌ها، تئوری‌ها و تمرینات عملی و کاربردی بازیابی ورزشی را آموزش می‌دهد.

در نکوداشت کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول

  • این کتاب به‌خوبی نوشته شده و به خواننده دیدگاهی سرراست و متمرکز می‌دهد تا با این رشته بیشتر آشنا شود. این اثر یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه‌ی توانبخشی ورزشی است. (ارنست یوجین، Doody’s Review Service)

کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و متخصصین رشته‌های پزشکی ورزشی، علوم توانبخشی، آسیب‌شناسی ورزشی و فیزیوتراپیست‌ها از مخاطبان این کتاب هستند و می‌توانند آن را مطالعه نمایند.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول: مبانی، اهداف و تکنیک‌های توانبخشی آسیب‌های ورزشی می‌خوانیم

پذیرش و پیروی از توان‌بخشی

پذیرش برنامه‌های توان‌بخشی آسیب ورزشی برای دست‌یابی به اهداف توان‌بخشی، امر بسیار مهمی است. هدف توان‌بخشی ورزشی بازگرداندن ورزشکار مصدوم به سطح عملکرد قبل از آسیب است. اولین و بالاترین درمان، تمرین دادن عضلاتی است که به خاطر آسیب صدمه دیده‌اند. عواقب روانشناختی توان‌بخشی ناموفق این است که ورزشکار مصدوم بر روی آسیب تمرکز می‌کند و این امر موجب گاردینگ و یا تنش عضلانی و یا فقدان تمرکز توجهی شده که باعث ایجاد شرایط وقوع آسیب مجدد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مبانی توان‌بخشی آسیب
فصل 1: نکات ضروری در طراحی برنامه توان‌بخشی ورزشکار مصدوم
فصل 2: شناخت و مدیریت روند ترمیم در طی توان‌بخشی
فصل 3: فرایند ارزیابی در توان‌بخشی
فصل 4: نکات روان‌شناختی در توان‌بخشی ورزشکار مصدوم
بخش 2: دستیابی به اهداف توان‌بخشی
فصل 5: ایجاد ثبات مرکزی در توان‌بخشی
فصل 6: بازیابی کنترل عصبی عضلانی
فصل 7: بازیابی تعادل و ثبات پاسچرال
فصل 8: بازیابی دامنه حرکتی و بهبود انعطاف‌پذیری
فصل 9: بازیابی قدرت و استقامت عضلانی
فصل 10: حفظ آمادگی قلبی تنفسی در طی توان‌بخشی
بخش 3: ابزارهای توان‌بخشی
فصل 11: تمرینات پلیومتریک در توان‌بخشی
فصل 12: تمرینات زنجیره حرکتی باز و بسته در توان‌بخشی
فصل 13: تکنیک‌های جنبش‌پذیری و کشش مفصل در توان‌بخشی
فصل 14: تکنیک‌های تسهیل عصبی عضلانی حسی عمقی در توان‌بخشی
فصل 15: آب‌درمانی در توان‌بخشی
فصل 16: پیشرفت‌های عملکردی و آزمون‌های عملکردی در توان‌بخشی
فصل 17: توان‌بخشی آسیب‌های شانه
فصل 18: توان‌بخشی آسیب‌های آرنج
فصل 19: توان‌بخشی آسیب‌های مچ دست، دست و انگشتان
فصل 20: توان‌بخشی آسیب‌های ران، کشاله و هیپ
فصل 21: توان‌بخشی آسیب‌های زانو
فصل 22: توان‌بخشی آسیب‌های ساق
فصل 23: توان‌بخشی آسیب‌های مج پا و پا
فصل 24: توان‌بخشی آسیب‌های ستون فقرات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول: مبانی، اهداف و تکنیک‌های توانبخشی آسیب‌های ورزشی
نویسنده
مترجمحسن دانشمندی، هیمن محمدی، حامد محمودی، بهنام ابراهیمی، فریبا احمد علیدخت
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات331
زبانفارسی
شابک978-600-355-225-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول

برای دریافت کتاب تکنیک‌های توانبخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.