معرفی و دانلود کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها

برای دانلود قانونی کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها

کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها راهنمای کاربردی و عملیاتی مقررات تجارت بین‌الملل همراه با مثال‌های به‌روز برای بازرگانان است که توسط سازمان بانک‌های سوئیس تهیه شده و با ترجمه‌ی حبیب‌اله محمدی و سید محمد میلانی به دست تاجران ایرانی می‌رسد.

درباره‌ی کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها

یکی از موانع مهم در مراودات اقتصادی در سطح جهان، نبود مراجع و مقررات مشترک برای طرفین معامله بوده است. در دهه‌های اخیر بارها سازمان‌های جهانی جهت تعیین مقررات و قوانین مشترک برای تسهیل تجارت بین‌الملل تلاش‌هایی انجام داده‌اند. حاصل یکی از همین اقدامات، مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی است که در سال 2002 توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی پاریس (ICC) تنظیم شده است. اما این قوانین برای بسیاری از بازرگانان و بانک‌دارها بیش از حد پیچیده بودند و به‌کارگیری آن‌ها در سطح عملیاتی و کاربردی چندان آسان نبود و معمولا با خطاهای متعددی انجام می‌گرفت. برای حل این مشکل، سازمان بانک‌های سوئیس (Swiss Bank Corporation) همان قوانین را گردآوری و با کمک بیان روان و به شکل مصور، نوعی راهنمای تجارت بین‌الملل تهیه کرد. خطاهای معمول بازرگانان برای مراوده در سطح جهانی، برای بازرگانان ایرانی پیچیدگی‌های دیگری هم پیدا می‌کند؛ نداشتن مراجع و قوانین مشترک برای طرفین یک معامله‌ی بین‌المللی در کنار سیاست‌گذاری‌های داخلی، منجر به انحصار برای برخی و ضررهای کلان برای بازرگانان دیگر می‌شود.

همین مسائل در نهایت انگیزه‌ای برای ترجمه‌ی چندین سند مهم تجاری از جمله همان راهنمای مذکور سازمان بانک‌های سوئیس شده‌اند که اولین بار در سال 1382 با عنوان «مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی یوسی پی 500» توسط کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی منتشر شد. کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها (ICC uniform customs and practices for documentary credits and supplement to UCP 500) با ترجمه‌ی حبیب‌اله محمدی و سید محمد میلانی جدیدترین ترجمه از این اسناد است که توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی در سال 1397 منتشر شده است. این کتاب شامل توضیحات مفصلی از مقررات اعتبار اسنادی، پرداخت، مستندسازی و ضمانت است که با مثال‌های کاربردی از تجارت جهانی امروز همراه شده‌اند. ترجمه‌ی متن UCPDC-600 به نقل از محمدصالح ذوقی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز به این کتاب ضمیمه شده است.

کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی فعالان، مختصصان و پژوهشگران بازرگانی و بانک‌داری و حوزه‌های مرتبط پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها می‌خوانیم

به علت عدم آشنایی تجار ایرانی به اصول و معاریف تجارت بین‌الملل به ویژه در بعد عملیاتی و کاربردی -که از سال 1920 در صحنه بین‌المللی در حال شکل‌گیری بوده و تحت چارچوب مقرراتی به نام اینکو ترمز در بعد «حمل و تحویل» کالا و ‌UCP‌ در بعد «پرداخت و مستندسازی» قراردادها منتشر می‌شد. متأسفانه در بعد صادرات کشور ما عملاً نقشی را ایفا نمی‌کرد۔ در صورتی که در امر واردات از این مقررات بین المللی به دلیل خواست و اصرار صادرکنندگان خارجی تبعیت می‌نمودیم و به اصطلاح از ابزار پرداخت بین المللی در واردات استفاده کامل می‌کردیم ولی شگفتا در صادرات کالاهای سنتی ایرانی از اینگونه اسناد مثلاً اعتبار اسنادی ‌ (L/C) ‌خبری نبود۔

به عبارت دیگر بازرگانی خارجی کشور در ارتباطات تجاری بیمارگونه عمل می‌کرد و تجارت بیشتر تو سط عده‌ای معدود انجام می‌شد و ناخواسته انحصاری شده بود و لذا پیله‌وران، واسطه‌ها و سفته‌بازان میدان‌دار اینگونه تجارت فاقد اسناد بانکی ‌ (L/C) ‌شده بودند۔ از طرف دیگر در روش پیمان‌سپاری به دلیل فقدان سد بانکی متبادله بین طرفین قرارداد طرح دعوا و مطالبه وجه اسناد (بارنامه) در مواردی که اختلاف بین خریدار و فروشنده پیش می‌آمد تقریباً امکان‌ناپذیر بوده و حتی مرجع حکمیت و داوری نیز مورد قبول طرفین واقع نمی‌شد. چراکه صادرکننده مراجع صالحه ایران را پیشنهاد می‌کرد و واردکننده خارجی هم مراکز حقوقی خود را تعیین می‌نمود.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌درآمد
مقدمه مترجمین
فهرست کنترل مندرجات پیش‌فاکتور (P/I)
L/C ریالی داخل کشور
فصل اول: فهرست کنترل‌کننده اعتبارات اسنادی
فصل دوم: هنگامی که اعتبار توسط بانک فروشنده دریافت می‌شود چه نکات مهمی را باید در نظر گرفت
فصل سوم: فهرست کنترل برای تسلیم اسناد به بانک فروشنده
فصل چهارم: ضمانت‌نامه حسن انجام کار
فصل پنجم: واژه‌نامه فنی
فصل ششم: مقررات متحدالشکل اعتبارات اسنادی UCP 600

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها
مترجمحبیب الله محمدی، سید محمد میلانی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-964-468-034-2
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها

برای دریافت کتاب اصول اعتبارات اسنادی (L/C) UCPDC-600 و راهنمای تکمیل فرم‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.