معرفی و دانلود کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی

عکس جلد کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی
قیمت:
۸۷,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی

کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی تألیف ناصر انزلی‌چی می‌کوشد مناقصات خارجی و طبقه‌بندی آن‌ها را توضیح دهد و شیوه‌ی حضور بنگاه‌های اقتصادی در آن‌ها را بیاموزد. کتاب پیش رو مراحل آمادگی عمومی و جمع‌آوری اطلاعات برای حضور در این نوع مناقصات را تشریح می‌کند، از مدیریت ریسک آن‌ها می‌گوید و نحوه‌ی تکمیل اسناد، پاکت‌بندی و تحویل آن‌ها را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین‌المللی

در سال‌های گذشته با وقوع بحران‌های پیاپی، وضعیت اقتصاد دنیا رو به وخامت گذاشت. شیوع ویروس کرونا، بحران اقتصادی غرب، رکود جهانی و دیگر مشکلات باعث شد بقای خیلی از بنگاه‌های اقتصادی به خطر بیفتد. به نظر بسیاری از اقتصاددان‌ها، بنگاه برای نجات از این شرایط و بقا باید به بازارهای جایگزین وارد شود و تلاش کند شانس خود را در محیطی جدید بیازماید. بازارهای بین‌المللی و خارجی از جمله همین فرصت‌ها به شمار می‌روند. جاهایی که پتانسیل زیادی دارند و می‌توانند سود سرشاری به‌حساب بنگاه واریز نمایند. اما مسأله اینجاست که ورود به مارکت بین‌المللی اصلاً ساده نیست و شرایط و مقررات خاص خود را دارد. برای مثال رقابت در این بازارها بسیاری شدید و فشرده است، هزینه‌ی زیادی به شرکت و سازمان وارد خواهد کرد و از همه مهم‌تر این‌که هر محصولی امکان صادرات خارجی ندارد و شرایط برایش مهیا نیست. این محدودیت‌ها باعث می‌شود تا بسیاری از سازمان‌ها بااحتیاط به حوزه‌های بین‌المللی نگاه کنند و دیدگاهی محافظه‌کارانه داشته باشند. بااین‌وجود، اگر بتوان امکان‌سنجی درستی داشت و مقررات را رعایت کرد، این بازارها باعث منفعت زیادی خواهند شد. کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین‌المللی تألیف ناصر انزلی‌چی، اثری است که می‌کوشد شیوه‌ی شرکت در مناقصات خارجی را توضیح دهد و الزامات آن را بیاموزد. این راهنما مناقصه‌ی بین‌المللی را تعریف می‌کند، به انواع و دسته‌های مختلف آن می‌پردازد و شیوه‌ی شرکت در آن‌ها را تشریح می‌کند.

ایران تولیدکننده‌ی محصولات زیادی است و بسیاری از نیازهای داخلی را خود تأمین می‌کند، اما بحران‌ها و رکودهای شدید چندساله بر روی بازار داخلی تأثیر گذاشته و آن را کوچک‌تر کرده. این امر خیلی از شرکت‌ها را وسوسه کرده تا به سمت مارکت خارجی بروند. ایران از نظر جغرافیایی موقعیتی به نسبت مناسب دارد؛ به اروپا نزدیک است و بیشتر همسایگانش را کشورهایی مصرف‌گرا تشکیل می‌دهند که عموماً تولیدکننده نیستند. اما این بدان معنا نیست که سهم ایران در بازار این کشورها تضمین‌ شده است. خیلی از محصولات تولیدی این کشور برندهایی قوی نیستند، در دنیا ناآشنا هستند یا در قیاس با نمونه‌های مشابه کیفیت پایین‌تری دارند. همین باعث شده تا امکان صادرات خیلی از کالاها و خدمات ایرانی وجود نداشته باشد. ولی محصولاتی مثل لبنیات و خوراکی، این شانس را خواهند داشت. اگر تحلیل مناسبی در مورد آن‌ها انجام بگیرد و به‌خوبی عرضه شوند، احتمالاً شرکت‌های تولیدکننده‌ی این کالاها می‌توانند در مارکت کشورهای همسایه سهم قابل‌توجهی به دست بیاورند.

اولین گام برای حضور در بازار این کشورها، شرکت در مناقصه است. ناصر انزلی‌چی در کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین‌المللی، پس‌ از این‌که مفاهیم اولیه‌ی این نوع مناقصه‌ها را توضیح داد، مراحل آمادگی عمومی، ارزیابی ریسک و جمع‌آوری اطلاعات را تشریح می‌کند. او در این مراحل می‌گوید که چطور باید مناقصه‌های مختلف را بررسی و در نهایت، انتخاب کرد و با آمادگی وارد آن‌ها شد. پس‌ از آن نشان می‌دهد که چطور باید اسناد مناقصه را مطالعه کرد، تکمیل نمود و پاکت‌بندی کرد و تحویل داد.

کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین‌المللی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین‌المللی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به بازرگانان، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و صادرکنندگان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی می‌خوانیم

برای حضور موفق در هر عرصه‌ی اقتصادی، ابتدا باید پیش‌نیازهای لازم در ساختار بنگاه اقتصادی ایجاد شده و مستندات لازم تدوین شده باشد. برای حضور موفق بنگاه در مناقصات بین‌المللی نیز احراز این پیش‌نیازها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. از سوی دیگر تجارب نزدیک دو دهه فعالیت در این زمینه حاکی از این است که یکی از دلایل اصلی شکست بنگاه‌های ایرانی در مناقصات بین‌المللی، ضعف پیش‌نیازهای معرفی «ساختار بنگاه» و «محصول» است. به بیان ساده‌تر، بنگاه‌های ایرانی علی‌رغم سوابق کاری خوب، فن‌آوری روز و ساختار نسبتاً مناسب و تعریف شده‌ی سازمانی، شیوه‌ی مناسبی برای معرفی و ارائه‌ی این امتیازات و سوابق به مخاطب خارجی به طور اعم، و «مناقصه‌گذار» به طور اخص ندارند. درواقع مقصود از این مقدمه این است که شرکت‌ها قرار نیست در آستانه‌ی شرکت در مناقصه متوجه شوند که حداقل‌های خواسته‌های یک مناقصه چیست و تازه شروع به جمع‌آوری و تدوین آن‌ها بکنند. سیستم اداری و آرشیوهای عمومی و فنی شرکتی که می‌خواهد در تراز بین‌المللی فعالیت کند، می‌باید چنان ساخت‌یافته باشد که در هر زمانی که ضرورت ایجاب کند حداقلی از اطلاعات مربوط به شرکت را «به زبان درخواست شده در مناقصه» بلافاصله آماده‌ی ارسال کند.

از این‌رو، آمادگی برای شرکت در مناقصات بین‌المللی، در فعالیت دفعتی و شتاب‌ناک چندروزه، بدون ساختار معین، بدون زیرساخت معین، بدون سیاست معین، و بدون اطلاع از بایسته‌های مربوط به چارچوب و ادبیات استاندارد مناقصات خلاصه نمی‌شود. در نگاه استراتژیک به بازار، «آمادگی مداوم» برای شرکت در مناقصه یکی از ویژگی‌های هر «بنگاه چابک» است. ارائه‌ی اطلاعات دقیق، صحیح، و به‌موقع می‌باید به عنوان توانمندی سازمانی در بنگاه نهادینه شده باشد. در گذر از دومین دهه‌ی هزاره‌ی سوم و در اختیار بودن انبوهی از سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با قیمت بسیار مناسب، شرکت‌ها نمی‌توانند هیچ بهانه‌ای برای اصرار برای ابقای سیستم اطلاعاتی سنتی خود داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مناقصات بین‌المللی
فصل دوم: سازمان‌های بین‌المللی
1-2- کلیات
2-2- طبقه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی دخیل در مناقصات
فصل سوم: طبقه‌بندی مناقصات بین‌المللی
1-3- کلیات
2-3- طبقه‌بندی مناقصات بر اساس نوع فراخوان
3-3- طبقه‌بندی مناقصات بر اساس نوع ارزیابی
4-3- طبقه‌بندی بر اساس خدمات الکترونیکی
5-3- طبقه‌بندی مناقصه بر اساس محصول
6-3- طبقه‌بندی بر اساس تعداد بسته‌ها و مراحل بازگشایی اسناد
فصل چهارم: آمادگی عمومی برای حضور در مناقصات بین‌المللی
1-4- کلیات
2-4- آمادگی برای ورود به بازارهای بین‌المللی
3-4- ارزیابی آمادگی صادراتی
4-4- ایجاد ساختارهای مستندسازی
5-4- توانمندسازی
6-4- یکپارچه‌سازی کسب‌وکار و نقش آن در مناقصات
فصل پنجم: مدیریت ریسک شرکت در مناقصات
1-5- کلیات
2-5- چارچوب کلی مدیریت ریسک
3-5- شیوه‌های دیگر مدیریت ریسک
فصل ششم: شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات مناقصات
1-6- کلیات
2-6- غربال کردن مناقصات
3-6 پایش مناقصات خارجی
فصل هفتم: مطالعه اسناد مناقصه
1-7- کلیات
فصل هشتم: جمع‌آوری و تکمیل اسناد
1-8- کلیات
2-8- تضامین شرکت در مناقصه
3-8- سوابق
4-8- پیشنهاد فنی
5-8- پیشنهاد مالی
6-8- مکاتبات حین تکمیل اسناد
فصل نهم: پاکت‌بندی و تحویل اسناد
1-9- کلیات
فصل دهم: سازمان‌های داخلیِ حمایتی
1-10- کلیات
2-10- طبقه‌بندی حمایت‌ها
3-10- سازمان‌های حمایتی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-964-468-891-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی

برای دریافت کتاب بایسته‌های شرکت در مناقصات بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.