معرفی و دانلود کتاب اصول فلسفه‌ی آینده

عکس جلد کتاب اصول فلسفه‌ی آینده
قیمت:
۲۱۰۰۰ 10500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول فلسفه‌ی آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول فلسفه‌ی آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول فلسفه‌ی آینده

کتابی کم‌حجم و تاثیرگذار که مطالعه‌ی آن بر تمام افرادی که دغدغه‌ی الهیات و خداشناسی دارند، امری ضروری است. کتاب اصول فلسفه‌ی آینده اثری مهم به قلم فیلسوف بزرگ آلمانی، لودویگ فویرباخ است که در آن شرحی درباره‌‌ی گذر از خداشناسی سنتی به سمت فلسفه‌ی ماتریالیستی عصر جدید بیان می‌کند.

درباره کتاب اصول فلسفه‌ی آینده:

اولین چیزی که فیلسوف را به آنچه که باید باشد تبدیل می‌کند، روحیه‌ی پرسشگری و شجاعت کنار گذاشتن مفروضات پیشین است. لودویگ فویرباخ (Ludwig Feuerbach) که خود از شاگردان هگل - یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان عصر روشنگری - بود، در کتاب اصول فلسفه‌ی آینده (Principles of the philosophy of the future) از نظریات او دور می‌شود و با خالی ساختن ذهن خود از مفروضات قبلی، به نقد استادش می‌پردازد. شاید مهم‌ترین چیزی که می‌توان از او یاد گرفت، شیوه‌ی اندیشیدن و رهاسازی خود از زنجیرهایی فکری‌ است که حاصل مواجهه با اندیشه‌های پیشین و قرار داشتن در دل تاریخ است.

لودویگ فویرباخ در این کتاب کوچک سفر خود را از خداشناسی به سمت فلسفه با لنز انسان‌شناسی ادامه می‌دهد. روش او در تقابل با روش‌شناسی هگل و وضع فکری زمانه‌ی خود قرار می‌گیرد. به این ترتیب که خود او نیز فلسفه‌ی تاملی را به نوعی خداشناسی بازگردانده است. او نوع جدیدی از فلسفه را ارائه می‌دهد که در برابر انتزاع سکوت می‌کند. همچنین به تحلیلی جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه‌ از دین می‌پردازد. آنچه در فلسفه‌ی او یافت می‌شود، بعدتر بر استادان شک‌گرایی از جمله فروید، مارکس، نیچه و فیلسوفان اگزیستانسیالیست اروپای غربی (هایدگر، یاسپرس، بوبر، سارتر) تاثیر زیادی می‌گذارد.

این کتاب اولین بار در سال 1986 منتشر شد و مترجمان گوناگونی به ترجمه‌ی آن به زبان‌های مختلف پرداخته‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر شیوه‌ی بیان فویرباخ است که برخلاف بسیاری از فیلسوفان دیگر دچار پیچیدگی‌های زبانی نیست. کتاب از سه بخش تشکیل شده و نویسنده در بخش اول به روایت تاریخ مدرن، فروپاشی یزدان‌شناسی به انسان‌شناسی و عینیت‌بخشی به خدا می‌پردازد. در بخش دوم نقدهایی را به هگل وارد می‌کند و فصل آخر نیز مولفه‌ها و اصول فلسفه‌ی جدید بیان می‌شود.

کتاب اصول فلسفه‌ی آینده برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به استادان، دانشجویان و تمامی دوست‌داران فلسفه، به ویژه فلسفه‌ی مدرن، پیشنهاد می‌شود. الهیات‌دان‌ها و روشنفکران از آشنایی با اندیشه‌های این فیلسوف بزرگ بهره‌ی فراوانی ‌خواهند برد. همچنین، به دلیل تاثیرات‌پذیری افرادی همچون مارکس و فریدریش انگلس از فویرباخ، آشنایی با اندیشه‌های او تاثیر بسیاری در فهم نظریات این دو خواهد داشت.

با لودویگ فویرباخ بیشتر آشنا شویم:

این فاتح راستین فلسفه قدیم یکی از هگلیان چپ‌ و فیلسوفی مادی‌گرا است. او از جمله فیلسوفانی‌ست که دین و الهیات سنتی را نقد کرده و درباره‌ی ماهیت آن به بحث پرداخته است. فویرباخ به همراه ماکس یکی از اعضای جنبش هگلی‌های جوان بود. او کمی بعد با اندیشه‌های استاد خود، هگل، به مخالفت برخاست. کتاب او با نام جوهر مسیحیت در زمره‌ی مهم‌ترین آثار تاریخ فلسفه قرار دارد. تئوری ازخودبیگانگی - که بعدها مورد توجه مارکس قرار گرفت - در همین اثر منتشر شده است.

در بخشی از کتاب اصول فلسفه‌ی آینده می‌خوانیم:

خداپرست نزد خویش خدا را همچون موجودی شخصی عرضه می‌کند که در بیرون از خرد و انسان وجود دارد؛ خداپرست، به منزله‌ی یک سوژه، به خدا همچون یک ابژه می‌اندیشد. خداپرست با ملاحظه به ایده‌ای که از خدا دارد او را موجودی نامحسوس و خردمند تصور می‌کند، اما با ملاحظه به موجودیت واقعی یا حقیقت خدا، او را موجودی محسوس تصور می‌کند؛ چرا که مشخصه‌ی ذاتی یک موجود ابژکتیو و خارج از ادراک یا تفکر انسان، محسوس بودن است.

او به همان صورتی که ابژه‌ها و موجودات محسوس را از خود تمیز می‌دهد، خدا را نیز از خود متمایز می‌سازد. خلاصه او به خدا از منظر حسیات می‌اندیشد. خداشناس یا فیلسوف تأملی در مقایسه، از نقطه نگاه اندیشه به خدا می‌اندیشد؛ به‌همین دلیل است که ایده‌ی پریشان کننده‌ی وجود محسوس بین او و خدا مداخله نمی‌کند، بنابراین بدون هیچ مانعی موجود متصور و ابژکتیو را با موجودی اندیشمند و سوبژکتیو یکسان می‌انگارد. آن ضرورت درونی را که به‌وسیله‌ی آن خدا از ابژه‌ی انسان به سوژه‌ی انسان، به اِگو اندیشمند او، مبدل می‌شود می‌توان به روش زیر به‌شیوه‌ای دقیق‌تر اثبات کرد: خدا فقط و فقط ابژه‌ی انسان است و نه حیوان. اما چیستی یک موجود را تنها به‌وسیله‌ی ابژه‌اش می‌توان شناخت. ابژه‌ای که یک موجود به ضرورت به آن مربوط می‌شود چیزی جز نمود و ظاهر آن موجود نیست. ابژه‌ی حیوان گیاه‌خوار، گیاه است. اما دقیقاً با همین ابژه (گیاه) می‌توان حیوان گیاه‌خوار را از دیگر حیوانات مانند گوشت‌خواران متمایز نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یک تا هجده تاریخ فلسفه‌ی مدرن
فصل دوم: نوزده تا سی نقد هگل 
فصل سوم: سی و یک تا شصت و پنج اصول فلسفه‌ی جدید
یادداشت
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول فلسفه‌ی آینده
نویسنده
مترجمامین قضایی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات94
زبانفارسی
شابک978-964-362-479-8
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۲۱۰۰۰ 10500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول فلسفه‌ی آینده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول فلسفه‌ی آینده

برای دریافت کتاب اصول فلسفه‌ی آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.