معرفی و دانلود کتاب اصول هیدرولوژی برف

برای دانلود قانونی کتاب اصول هیدرولوژی برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول هیدرولوژی برف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول هیدرولوژی برف

کتاب حاضر شامل اصول هیدرولوژی برف و اطلاعات بروز شده درباره‌ی سنجش از دور، کولاک برف، یخبندان خاک، پیش‌بینی ذوب، تغییر اقلیم، بهمن‌ها و مدلسازی توزیعی رواناب حاصل از ذوب برف، به خصوص با در نظر گرفتن اثر توپوگرافی و جنگل بر آن است.
برف به عنوان یکی از انواع بارش‌های مطرح در مناطق سردسیر بوده که بارش آن دارای فواید زیادی برای جوامع می‌باشد. تغذیه منابع آب، سدها، آب‌های سطحی و زیرزمینی، تعدیل آب و هوا، حمل و نقل، کشاورزی، توریسم و اکوتوریسم از مهمترین عواملی هستند که به طور مستقیم از برف تأثیر می‌پذیرند.
شناخت خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و هیدرولوژی برف ما را در درک هر چه بهتر برف یاری می‌دهد. کشور ایران دارای اقلیم‌های مختلفی بوده و در مناطق بسیاری از آن برف بارش غالب می‌باشد. از طرف دیگر، تغذیه منابع آب اکثر سدهای کشور از جمله سدهای کارون 4، لتیان، دِز و بسیاری دیگر از آن‌ها از مناطق و حوضه‌هایی تامین می‌شود که برف‌گیر بوده و بارش غالب آن‌ها برف می‌باشد.
یک فصل مجزا به مدل رواناب ذوب برف (SRM) که رانگو به توسعه آن کمک کرده اختصاص داده شده، که شامل استفاده از داده‌های ماهواره‌ای مربوط به پوشش برف نیز می‌گردد.
همچنین ما یک فصل دیگر در مورد مدیریت برف در مراتع، مزارع، جنگل‌ها، کوهپایه‌ها و مناطق شهری افزودیم. از موضوعات مرتبط با یخچال‌شناسی و هیدرولوژی یخچال‌ها تا حد زیادی اجتناب شده است.
فصول کتاب به صورتی چیده شده که دانشجویان با داشتن اطلاعاتی پایه از هیدرولوژی و فیزیک به طور پیشرونده مبانی هیدرولوژی برف را در یک نیم سال فرا بگیرند. این کتاب می‌تواند به عنوان یک کتاب درسی در سطوح بالای مقطع کارشناسی یا مقاطع تحصیلات تکمیلی، مورد استفاده قرار گیرد
برای درک بهتر مطالب، نمونه‌ای از محاسبات نیز در بعضی فصول ارائه شده است. یک سایت پایگاه اینترنتی‌ نیز همراه با مسائل نمونه و سوالات بحثی مرتبط با فصل‌های خاص ساخته شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مولفین
پیشگفتار مترجمین
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: اقلیم شناسی و پراکنش برف
فصل سوم: وضعیت و موقعیت توده برف
فصل چهارم: برف و اندازه گیری توده برف
فصل پنجم: کاربرد تکنیک های سنجش از دور در بررسی توده برف
فصل ششم: تبادل انرژی در توده برف (تئوری پایه)
فصل هفتم: تبادل گرمایی توده برف، تأثیرات توپوگرافی و جنگل
فصل هشتم: شیمی برف، توده برف و ذوب برف
فصل نهم: فرآیند رواناب حاصل از ذوب برف
فصل دهم: مدلسازی رواناب حاصل از ذوب برف
فصل یازدهم: مدل رواناب ذوب برف (SRM)
فصل دوازدهم: مدیریت توده برف و اصلاحات مربوط به آن
پیوستها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول هیدرولوژی برف
نویسنده،
مترجممهدی پناهی، جلیل هلالی، سید علی موسوی، شیما کبیری
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول هیدرولوژی برف

آرمین آزاد
۱۴۰۰/۳/۱
با سلام،
متاسفانه این کتاب بدون ویراستاری زبان فارسی چاپ شده و این موضوع دنبال کردن متن را برای خواننده سخت کرده است. برای ترجمه کتاب زحمت زیادی کشیده شده ولی با قدری وقت گذاشتن بیشتر و شاید هزینه ویراستار دادن کیفیت متن بسیار افزایش میافت.
جواد کوه پیما
۱۳۹۹/۳/۱۹
ترجمه ضعیف و غیرعلمی. کاملا مشخص هست که مترجم انگلیسی بلده ولی متن را متوجه نشده است.
اصولا مترجم باید مطلب را درک کرده و سپس اقدام به ترجمه کند وگرنه چه نیازی هست که من خواننده یک کتاب فارسی را بخوانم که متوجه منظور اصلی نویسنده نشوم.
فرهاد جلیدانی
۱۴۰۰/۱۲/۹
این کتاب اولین کتابیست که برف وهیدرولوژی آنرا مفصل و زیبا توصیف و بسیاری از تحقیق دانشجوئی را مرتفع میکند قیمتش هم مناسبه وهم انتشار کمبریجه
علی اکبر عرب سلغار
۱۳۹۶/۵/۱۶
با سلام کتاب بسیار پر بار و مفیدی است با تشکر از شما
ali motamedi
۱۳۹۵/۱۲/۱۷
کتاب بسیار مفیدی است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب اصول هیدرولوژی برف

برای دریافت کتاب اصول هیدرولوژی برف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.