معرفی و دانلود کتاب تغییرات اقلیمی

عکس جلد کتاب تغییرات اقلیمی
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات اقلیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغییرات اقلیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمیْ جهان ما را تهدید می‌کند. شما چه واکنشی به این تهدید نشان می‌دهید؟ گروهی از نویسندگان مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد در کتاب تغییرات اقلیمی درباره‌ی تأثیر تغییرات زیست‌محیطی بر آینده‌ی جهان و کسب‌وکارها می‌گویند و ما را برای همگام شدن با این تحولات آماده می‌کنند.

درباره‌ی کتاب تغییرات اقلیمی:

موج‌های پیاپی گرما، سیل، طوفان‌های شدید، و زمستان‌های سخت. تغییرات اقلیمی در حال شدت گرفتن است. ما، در مقام یک سازمان، چگونه می‌توانیم مطمئن باشیم که گام‌های درستی برای کاهش این تهدید برمی‌داریم؟ و ما، به‌عنوان یک فرد، چطور می‌توانیم در کاهش این اثرات مخرب اثرگذار باشیم؟ در کتاب تغییرات اقلیمی (Climate Change) با این تغییرات و نقشمان در کاهش این تهدیدها بیشتر آشنا می‌شویم.

گروهی از کارشناسان و محققان مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد، در مجموعه‌مقالات کتاب حاضر، ما را آماده می‌کنند تا به بحث‌های جاری بپیوندیم و موضعمان را در قبال تغییرات پیش رو روشن کنیم. ما، در مقام یک سازمان، باید خطرات کوتاه‌مدت و بلندمدت این تغییرات را برای سازمانمان شناسایی کنیم و با پیش‌بینی درست تحولات، برای شرکت خود برنامه‌ریزی کنیم.

مجموعه‌ی بینش‌هایی از مجله‌ی کسب‌وکار هاروارد (The Insights You Need from Harvard Business Review) به ما کمک می‌کنند تا در موضوعاتی که آینده‌ی سازمان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند عمیق شویم و از مسائلی آگاه شویم که سازمانمان برای رقابت در دنیای امروز به آن‌ها نیاز دارد. کتاب حاضر نیز در 10 مقاله، که موضوعات متنوعی را در بر می‌گیرند، برای پاسخ‌گویی به این نیاز نوظهور اما حیاتی تألیف شده است.

با تحولات هرروزه‌ای که در محیط اطرافمان در حال رخ دادن است، ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم که چگونه این مسائل آینده‌ی اقتصاد و جامعه را متحول می‌کند. حال، باید تصمیم خود را بگیریم: آیا تطبیق پیدا می‌کنیم یا عقب می‌مانیم؟

کتاب تغییرات اقلیمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و می‌خواهید همگام با تحولات جهان حرکت کنید، کتاب تغییرات اقلیمی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب تغییرات اقلیمی می‌خوانیم:

اگر سؤال اصلی مدیران کسب‌وکارها هنوز این بود که «کدام کارها هم انتشار کربن را کاهش می‌دهند و هم ارزش کوتاه‌مدت ایجاد می‌کنند؟»، جواب را می‌دانستیم: کاهش میزان کربن در صنایع، عملیات، حمل‌ونقل، ساختمان‌هایی که کربن زیادی برای ساخت‌شان مصرف می‌شود، خرید انرژی‌های تجدیدپذیر، که از لحاظ استراتژیک هوشمندانه است زیرا سال‌ها در رقابت با سوخت فسیلی بوده است، کاهش ضایعات، به‌ویژه در بخش‌های حیاتی مانند غذا و کشاورزی، افزایش استفاده از مدل‌های کسب‌وکار دورانی که مصرف منابع را به حداقل می‌رسانند، استفاده از سنجه‌های تغییرات اقلیمی در سیستم‌های شرکتی و شاخص‌های عملکردی کلیدی و بسیاری موارد دیگر. بیشتر شرکت‌ها شروع کرده‌اند به استفاده از این فرصت‌های «اولیه» و با دیدن مزایای آن‌ها استفاده‌شان را گسترش می‌دهند. بنابراین بیایید فرض کنیم که این شرکت‌ها به این مسیر ادامه می‌دهند. پس از آن چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

با توجه به اینکه به‌سرعت بایستی جلوی تغییرات اقلیمی را بگیریم، ناچاریم پرسشی متفاوت و دشوارتر مطرح کنیم: «کارهایی که کسب‌وکارها می‌توانند با این منابع عظیم انجام دهند چیست؟» شرکت‌ها می‌توانند از کدام سرمایه‌ها (مالی، انسانی، برندی و سیاسی) استفاده کنند؟

بر اساس تجربه بیست سال مشاوره به شرکت‌های جهانی و کار در زمینه مسائل تغییرات اقلیمی، از نظر من، شرکت‌ها باید بر سه موضوع تمرکز کنند تا بتوانند تغییراتی عمیق‌تر ایجاد کنند: استفاده از نفوذ سیاسی برای درخواست تدوین سیاست‌های اقلیمی قدرتمندتر در کل جهان. توانمند کردن تأمین‌کنندگان، مشتریان و کارمندان برای ایجاد تغییر. بازنگری در سرمایه‌گذاری و مدل‌های کسب‌وکار برای از بین بردن ضایعات و کربن در کل اقتصاد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کنش اقلیمی: ضرورت جدید کسب‌وکارها
بخش اول: درک تغییرات اقلیمی
1. رهبری دوره‌ای جدید از کنش اقلیمی
2. وقتی مقررات اقلیمی در کشور سخت‌گیرانه است، شرکت‌ها در خارج از کشور کربن بیشتری تولید می‌کنند
3. وضعیت سرمایه‌گذاری با مسئولیت اجتماعی
4. ماده‌زدایی: پیامد آن برای اقتصاد و تغییرات اقلیمی
بخش دوم: اقدام
5. چرا مهار رشد نباید باعث وحشت کسب‌وکارها شود؟
6. آیا شرکت شما آمادگی آینده بدون کربن را دارد؟
7. افزایش پایداری محیط‌زیستی رمزارزها
8. تغییرات اقلیمی مکان و نحوه ساخت‌وساز را تغییر می‌دهد
9. کسب‌وکارها چگونه می‌توانند برای فاجعه مهیا شوند؟
10. جوانان پیشگام مقابله با تغییرات اقلیمی‌اند و شرکت‌ها باید به آن توجه کنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغییرات اقلیمی
نویسنده
مترجمسمیه کرمی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-7702-06-4
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغییرات اقلیمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغییرات اقلیمی

برای دریافت کتاب تغییرات اقلیمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.