معرفی و دانلود کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی

کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی نوشته‌ی رسول ثانوی فرد و محبوبه مرشدیان راد، استراتژی‌ها، روش‌ها و تاکتیک‌های مذاکره را مرور می‌کند و مهم‌ترین مسائل مربوط به قراردادهای بین المللی را توضیح می‌دهد. این راهنما ابتدا به بحث مذاکره می‌پردازد و کلیات، رویکردها و نحوه‌ی اجرای آن را بیان می‌کند و در ادامه می‌کوشد انواع بیمه‌نامه، روش‌های پرداخت، قوانین و حقوق قراردادهای بین‌المللی را تشریح نماید.

درباره‌ی کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی

همه‌ی ما در طول زندگی، بارها مجبور به مذاکره شده‌ایم. استخدام، استعفا، ازدواج، اجاره‌ی خانه یا هر کار دیگری می‌تواند به‌نوعی مذاکره تلقی شود. به تعبیر ساده‌تر می‌توان گفت همه‌ی ما مذاکره‌کننده به‌شمار می‌رویم. بااین‌وجود این مهارت به دانش و تجربه نیاز دارد. مذاکره فرآیندی اکتسابی است و نباید فقط به توانایی‌های ذاتی اکتفا کرد. مخصوصاً در حوزه‌هایی مثل تجارت و کسب‌وکار، این مهارت خیلی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. وجود سرمایه‌های کلان، قراردادهای بزرگ چند طرفه، یا هزاران نفر نیروی کار ازجمله مسائلی هستند که می‌توانند روی این فرآیند تأثیر بگذارند. کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به از بین رفتن تمامی این سرمایه‌ها منجر شود و آن تجارت را نابود کند. یافته‌های جدید نشان داده که در این فرآیند باید دانش گسترده‌ای داشت، با اصول روان‌شناختی آشنا بود، و تکنیک‌ها و استراتژی‌های موفق آن را فراگرفت. برای مثال باید با زبان بدن آشنا بوده، توان کنترل احساسات و عواطف خود را داشته باشیم و خوب گوش کنیم تا بتوانیم دیگران را متقاعد و ترغیب کنیم.

کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی نوشته‌ی رسول ثانوی فرد و محبوبه مرشدیان راد، متشکل از دو بخش است. در بخش اول بحث مذاکره پیش کشیده شده و کلیات، رویکردها و نحوه‌ی اجرای آن توضیح داده می‌شود. خواننده در این قسمت استراتژی‌ها، روش‌ها و تاکتیک‌های آن را فرامی‌گیرد و با عناصر اصلی آن آشنا می‌شود. مثل اینکه چطور پیشنهاد اول را مطرح کند یا پیشنهاد جایگزین را آماده سازد. همین‌طور یاد می‌گیرد که چطور خود را برای این فرآیند آماده کند. نویسندگان در بخش اول این کتاب به‌تفصیل و از تمامی جوانب به مذاکرات تجاری پرداخته‌اند و کوشیده‌اند انواع سبک‌های آن را به مخاطبشان بیاموزند.

بخش دوم کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی، به موضوع تجارت بین‌الملل می‌پردازد. باید توجه داشت که در حوزه‌ی بین‌الملل شرایط مذاکرات متفاوت‌تر خواهد بود و از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. یکی از دلایل این مسأله به اصول و مقررات متفاوت بین‌المللی بازمی‌گردد. رسول ثانوی فرد و محبوبه مرشدیان راد در این بخش از کتاب، در ابتدا اصول قراردادهای بین‌المللی را توضیح می‌دهند و به بندها و شرایط پایه‌ی آن اشاره می‌کنند. آن‌ها در فصل بعدی به روش‌های پرداخت می‌پردازند و امکان‌هایی را که برای آن وجود دارد، مرور می‌کنند. یکی از مواردی که در تجارت‌های فرا مرزی اهمیت دارد، بحث زبان مشترک است. به این معنا که طرفین درک واضح و یکسانی از اصطلاحات حقوقی و تجاری داشته باشند و در مورد مفاهیم دچار تعارض و سردرگمی نشوند. در این مورد، اتاق بازرگانی بین‌الملل، قانونی تحت عنوان اینکوترمز وضع کرده که در آن اصطلاحات جهانی مرتبط با تجارت تعریف شده است. به این شکل تجارت بین‌الملل تسهیل شده و احتمال خطا و سوءتفاهم در آن به‌شدت کاهش می‌یابد. نویسندگان فصلی از کتاب را به این مسأله اختصاص داده و آخرین نسخه‌ی آن را که مربوط به سال 2020 بوده، ارائه کرده‌اند. انواع بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های بانکی فصول دیگر این اثر را شکل می‌دهند.

اگر در تجارت بین‌الملل جرمی اتفاق بیفتد، چه باید کرد؟ رسول ثانوی فرد و محبوبه مرشدیان راد در کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی به این موضوع هم پرداخته و انواع جرائم را برشمرده‌اند. آن‌ها همین‌طور در مورد حل اختلاف و میانجی‌گری هم بحث‌هایی را مطرح می‌کنند. دو قسمت این بخش نیز به قانون قراردادها و حقوق بین‌المللی اختصاص ‌یافته است.

کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسانده است.

کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به بازرگانان، تاجران و فعالان اقتصادی توصیه می‌شود. همین‌طور دانشجویان رشته‌ی مدیریت بازرگانی هم می‌توانند از این اثر بهره ببرند.

در بخشی از کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی می‌خوانیم

مذاکره به صورت تیمی مزایای بسیاری دارد. با این حال، خطرات بالقوه نیز وجود دارد. شاید بزرگترین خطر عدم همبستگی تیمی باشد در آن چند بخشی شدن و رقابت داخلی ممکن است اعداف مذاکره تیم را به خطر بیندازد. برای تقویت وحدت تیم، باید بر اهداف مذاکره تیم را به خطر بیندازد. برای تقویت وحدت تیم، باید بر اهداف کلی تیم تاکید کنید، فرصت‌هایی را برای اعضای تیم ایجاد کنید تا یکدیگر را بشناسند با یکدیگر تعامل داشته باشند و قبل از اینکه بر سر میز بنشینند با هم برای مذاکره آمده شوند، روحیه رقابت در برابر تیم‌های دیگر را باب کنید، دیدگاه‌ها و منافع آماده شوند، روحیه رقابت در برابر تیم‌های دیگر را باب کنید، دیدگاه‌ها و منافع مختلفی را در نظر بگیرید، و از یک متخصص تیم‌سازی برای افزایش کارایی تیم کمک بگیرید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: اصول و فنون مذاکرات تجاری
فصل اول: مذاکره و انواع آن
فصل دوم: سبک‌های مذاکره
فصل سوم: عناصر اصلی مذاکره
فصل چهارم: آمادگی برای مذاکره و ارزیابی بعد از مذاکره
فصل پنجم: رویکردهای مذاکره
فصل ششم: مذاکره در زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلف
فصل هفتم: استراتژی‌ها، روش‌ها و تا کتیک‌ها
فصل هشتم: تعارض در مذاکره
بخش دوم: قراردادهای بین‌المللی
فصل اول: اصول قراردادهای تجاری بین‌المللی
فصل دوم: روش‌های پرداخت در تجارت بین‌المللی
فصل سوم: حمل و نقل بین‌المللی و اینکوترمز 2020
فصل چهارم: انواع بیمه‌نامه‌های واردات و صادرات
فصل پنجم: ضمانت‌نامه‌های بانکی در تجارت بین‌المللی
فصل ششم: حل اختلافات در تجارت بین‌المللی
فصل هفتم: مسئولیت کیفری در تجارت بین‌المللی
فصل هشتم: قانون قراردادهای بین‌المللی
فصل نهم: حقوق بین‌المللی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-964-468-986-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی

برای دریافت کتاب اصول و فنون مذاکرات تجاری و قراردادهای بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.