معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد

عکس جلد کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد

کریس اندرسون، مدیرعامل و برگزارکننده‌ی مجموعه برنامه‌های تد در سال 2016 کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد را به مخاطبان مشتاق این برنامه عرضه کرد. چیزی نگذشت که این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین‌های فهرست نیویورک تایمز تبدیل شد و توانست به‌اندازه‌ی سخنرانی‌های تد توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد

کریس اندرسون (Chris Anderson)، حاصل تجربیات چندین‌ساله‌ی خود از چگونه سخن گفتن یک فرد تأثیرگذار را در قالب کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد (Ted Talks: The Official TED Guide to Public Speaking) در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

بسیاری از ما تابه‌حال حداقل یکی از سخنرانی‌های تد را دیده‌ایم و قدرت جذب بالای سخنران‌های آن را لمس کرده‌ایم. احتمالاً با خود فکر کرده‌ایم بخش زیادی از تأثیری که آن متخصص بر مخاطبانش می‌گذارد، جدای از محتوای مطالبش، به تکنیک‌هایی که به کار می‌برد مربوط است.

می‌توانیم درباره‌ی مهم‌ترین مسئله‌ی جهان صحبت کنیم و هیچ اثری در مخاطب خود به‌جا نگذاریم. احتمالاً این یکی از بدترین تجربیات هرکدام از ما بوده است؛ زمانی که اصرار داشتیم اهمیت قضیه‌ای را به طرف مقابل برسانیم و از این کار ناتوان بودیم؛ یا زمانی که به‌دلیل مسلط نبودن بر جملاتمان نتوانستیم شایستگی و توانایی‌های خود را نشان دهیم. کریس اندرسون با در اختیار داشتن منبعی غنی از موفق‌ترین تجربیات در سخنوری، کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد را برای کمک به همه‌ی افرادی که این دغدغه را دارند تهیه کرده است.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد، دستورالعمل خلق سخنرانی‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد که فراموش‌نشدنی باشد و در ذهن شنوندگان تحول ایجاد کند. اگر بلد باشیم چطور صحبت کنیم، می‌توانیم کل سالن را در شوک فرو ببریم و نگاه مخاطبانمان به جهان را زیرورو کنیم. اگر کارمان را بلد باشیم، می‌توانیم به‌نحوی صحبت کنیم که از هرگونه نوشته‌ای مؤثرتر باشد.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد، ما را تبدیل به سخنرانی می‌کند که قادر است توجه تمام شنوندگان سالن را معطوف به خود کند. برای یک سخنرانی خوب، هیچ فرمول ثابتی وجود ندارد، اما تکنیک‌هایی هست که می‌توان به کمک آن‌ها مهارت‌های هر سخنرانی را ارتقا داد.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد را انتشارات یوشیتا با ترجمه‌ی محسن شعبانی در اختیار علاقه‌مندان خود قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد

  • راهنمایی‌های کریس اندرسون نکات مهمی مانند نحوه‌ی برقرار کردن ارتباط شخصی با مخاطب، توضیح دادن موضوعات پیچیده با مخاطبان عام، آماده کردن ذهن مخاطبان برای شنیدن حقایق جدید و دور از انتظارشان، مدیریت اضطراب و تقویت حس مجری بودن را شامل می‌شود. به بیان مختصر این کتاب، دستورالعملی ارزشمند و مفید برای طرف‌داران تد است. (پابلیشرز ویکلی)

  • کریس اندرسون در کتابش رازهای پشت‌پرده‌ی بهترین اجراها و سخنرانی‌های تد را با ما در میان می‌گذارد. او معتقد است که تکنیک‌های لازم برای یک سخنرانی طوفانی را می‌توان به هرکسی آموزش داد. خوانندگان می‌توانند در هر سخنرانی و جمعی از تکنیک‌های آموزش‌داده‌شده در کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد استفاده کنند. (بوک لیست)

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش تد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی مخاطبان سخنرانی‌های تد و سایر افرادی که دوست دارند در سطح ابتدایی یا حرفه‌ای به مهارت بالایی در تأثیرگذار صحبت کردن برسند توصیه می‌شود.

با کریس اندرسون بیشتر آشنا شویم

کریس اندرسون، متولد سال 1957، برگزارکننده‌ی مجموعه برنامه‌های تد (TED) است. پس از این‌که از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد، در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری فعالیت خود را آغاز کرد. او در راه‌اندازی بیش از صد مجله و وب‌سایت مشارکت کرد و درنهایت از سال 2001، تمام وقت خود را به برپاکردن مؤسسه‌ی غیرانتفاعی تد اختصاص داد.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد می‌خوانیم

هدف از یک سخنرانی، ارائه سخنان معنادار است؛ اما جای بسی تعجب است که در اغلب سخنرانی‌ها چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. اگر چه جملات زیادی را بر زبان می‌آورند، توانایی ارائه مطالب مفید را به حضار ندارند. استفاده از اسلایدهای زیبا و برخورداری از ظاهری آراسته و حضوری پرجذبه روی صحنه، بسیار خوب است؛ اما اگر نتواند مطالب مفیدی به مخاطب ارائه دهد، کاری جز سرگرم کردن حضار انجام نداده است.

دلیل اصلی این فاجعه این است که سخنران هیچ برنامه مناسبی برای سخنرانی ندارد. ممکن است یک سخنرانی به صورت نکته‌به‌نکته‌ یا حتی جمله‌به‌جمله برنامه‌ریزی شده باشد، اما هیچ زمانی برای طرح کلی آن صرف نشده باشد.

برای تجزیه و تحلیل نمایشنامه‌ها، فیلم‌ها و رمان‌ها از اصطلاح «خط سیر» استفاده می‌شود. این اصطلاح در مورد سخنرانی نیز کاربرد دارد. خط سیر به پیوستگی مطالب و پیوند روایی عناصر سخنرانی اشاره دارد. هر سخنرانی باید یک خط سیر داشته باشد.

از آن‌جا که هدف یک سخنران، ساخت چیزی شگفت‌انگیز در ذهن مخاطب است، می‌توانید خط سیر را به عنوان یک طناب یا ریسمان قدرتمند در نظر بگیرید که همه عناصری را که بخشی از ایده در حال ارائه شما هستند به هم مرتبط می‌کند.

این بدان معنا نیست که هر سخنرانی صرفاً باید یک موضوع را پوشش دهد و تنها یک داستان واحد را روایت کند یا صرفاً در یک جهت بدون انحراف پیش برود؛ به‌هیچ‌وجه این طور نیست، بلکه تمام اجزای یک سخنرانی باید به نوعی با هم مرتبط باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار: عصر جدید آتش
بخش اول: اصول و مبانی
فصل اول: فن سخنرانی
فصل دوم: ایده‌پردازی
فصل سوم: تله‌های متداول
فصل چهارم: خط سیر سخنرانی
بخش دوم: ابزار سخنرانی
فصل پنجم: ارتباط
فصل ششم: داستان‌پردازی
فصل هفتم: توضیحات
فصل هشتم: متقاعد کردن
فصل نهم: الهام ‌بخشیدن
بخش سوم: فرایند آمادگی
فصل دهم: استفاده از ابزارهای سمعی-بصری
فصل یازدهم: نت‌برداری
فصل دوازدهم: تمرین کردن
فصل سیزدهم: آغاز و پایان سخنرانی
بخش چهارم: روی صحنه
فصل چهاردهم: تیپ و ظاهر یک سخنران
فصل پانزدهم: آمادگی ذهنی
فصل شانزدهم: ساختار
فصل هفدهم: صدا و حضور
فصل هجدهم: ابداع سبک
بخش پنجم: انعکاس
فصل نوزدهم: انقلاب در عرصه سخنرانی
فصل بیستم: چرا این موضوع مهم‌ است
فصل بیست‌ویکم: نوبت شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد
نویسنده
مترجممحسن شعبانی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5911-25-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد

Arad Parhizkar
۱۴۰۲/۶/۲۷
کتاب خیلی خوبی هستش تازه خریداری کردم و شروع کردم به خوندش، بیشتر درباره افرادی که در یک سخنرانی خیلی مهم نتوانستند خوب سخنرانی کنند و بعد این مهارت سخنوری رو یادگرفتن داره صحبت می‌کنه.
این کتاب رو من حتما پیشنهاد میکنم واقعاً کتاب خیلی خوبی هستش
زینب صادقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب خوبیه هرچند من برای کتابهای آموزشی سبک راهنمای قدم به قدم رو بیشتر می‌پسندم اما آموزش از راه ارائه تجربیات و داستان گویی هم مفیده و باهاش ارتباط میگیرم درکل کتاب مفیدیه
حسین تایید
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب بسیار مفید و با ترجمه روان و عالی که خیلی در مسیر شغلیم تاثیرگذار خواهد بود.
حدیث گودرزی
۱۴۰۲/۹/۲۷
قشنگ بود، برای بدست آوردن اون قدرت اعتماد به نفس که لازمه سخنوری هستش لازم بود
ali k
۱۴۰۲/۹/۱۷
تمرکز کتاب روی تجارب شخصی افراد هست ولی می‌تونه آموزنده باشه
امیر علی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
الان به بهترین شکل ممکن حرف میزنم حتما بخوانید
Amir.F
۱۴۰۲/۹/۲۹
کتابی خوب برای افرادی که در برقراری ارتباط مشکل دارند.
سعید اسکانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
واقعا کتاب عالی و بی نظیری هست
Nima Rosta
۱۴۰۲/۱۰/۱
من برای کنفرانس خوندمش خوب بود
رضا
۱۴۰۲/۹/۱
این کتاب فن بیان رو بالا میبره
Arman theDream
۱۴۰۲/۸/۶
واقعا کتاب مشتی و پرطرفداری هست
بهروز کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۸
عالی هست واقعا
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد

برای دریافت کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش تد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.