معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی ماساژ

عکس جلد کتاب اصول و مبانی ماساژ
قیمت:
۱۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی ماساژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی ماساژ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی ماساژ

کتاب اصول و مبانی ماساژ تألیف شهرام آهنجان، تاریخچه و مسیر تکاملی رشته‌ی ماساژ را مرور می‌کند، از الزاامات آن می‌گوید و می‌کوشد مبانی و قواعد آن را توضیح دهد. این راهنمای آموزشی پس از اینکه تکنیک‌ها و روش‌های ماساژ را تشریح کرد، شیوه‌ی اجرای آن را آموزش می‌دهد، انواع روغن ماساژ را معرفی می‌کند و به پژوهش‌‌هایی که در این حوزه صورت گرفته می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی ماساژ

در سال‌های اخیر مشکلات فیزیکی و حرکتی انسان به شکل چشمگیری افزایش یافته. کاهش حرکت، پشت‌میزنشینی دائم، و ورزش نکردن از دلایل اصلی این اتفاق هستند. همین مسئله باعث شده که خیلی از افراد دائماً با گرفتگی عضلات، دردهای استخوانی و خشکی بدن مواجه شوند. برای حل این مشکل شاخه‌ای از پزشکی شکل‌گرفته که با ورزش آمیخته است. رشته‌ی پزشکی ورزشی، در طول این سال‌ها روش‌های درمانی متعددی را پیشنهاد داده که عموماً کارساز بوده‌اند و تا حدی توانسته‌اند این وضعیت را بهبود بخشند. ماساژ مدرن را باید یکی از محصولات همین رشته دانست؛ روشی غیرتهاجمی و بی‌خطر که با فشار دادن یا نوازش کردن بخش‌هایی از بدن، به آرامش و تسکین آن کمک می‌کند. این شیوه تا جایی مؤثر بوده که پزشکان آن را برای کاهش درد و تقویت عضلات مجروحان و معلولان هم پیشنهاد می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی ماساژ

امروز ماساژور بخشی جدایی‌ناپذیر از گروه پزشکی تیم‌های ورزشی است و نقشی غیرقابل‌انکار در کم کردن خستگی‌ها و درمان مصدومیت‌ها دارد. ماساژ به‌ظاهر روشی ساده به‌شمار می‌رود ولی در واقع بر اصول و مبانی علمی متکی است. این سادگی ظاهری باعث شده تا خیلی‌ها به اجرای آن روی آورند. اما درنهایت باعث تشدید آسیب‌دیدگی بیمار شده‌اند. یکی از منابع مفید برای آشنایی اصولی با این متد، کتاب اصول و مبانی ماساژ تألیف شهرام آهنجان است. این کتاب در ابتدا رشته‌ی ماساژ را معرفی می‌کند و پس‌ازآن تاریخچه‌ی آن را توضیح می‌دهد. نویسنده به مبانی علمی این شیوه می‌پردازد و آن را به‌تفصیل تشریح می‌کند.

بشر شیوه‌ی درمانی ماساژ را خیلی زود کشف کرد. شواهد نشان می‌دهد که هزاران سال پیش، اندیشمندانی همچون جالینوس و بقراط این روش را می‌شناختند و در مورد آن نظریه‌پردازی کرده بودند. در آن زمان این رویکرد خیلی منطبق بر علم نبود، به همین خاطر انسان به‌مرور یاد گرفت که چطور باید اندام‌های بدن را مالش دهد تا درد و خستگی را کمتر کند. گفته شده رومی‌ها از این روش برای تربیت و پرورش گلادیاتورها استفاده می‌کردند. در طول قرن‌های بعدی این شیوه تکامل زیادی پیدا کرد و متنوع‌تر شد. در قرن بیستم ما دیگر فقط با یک نوع ماساژ مواجه نبودیم، بلکه متدها متفاوتی درون آن شکل گرفت. همین باعث شد این روش خیلی پیچیده‌تر شود. ماساژور امروزی باید هم دانش و هم تجربه‌ی زیادی داشته باشد تا بتواند به مراجعه‌کننده‌اش کمک کند.

شهرام آهنجان در کتاب اصول و مبانی ماساژ، پس‌ازاینکه مسیر تکاملی این رشته را توضیح می‌دهد، از الزامات اصلی آن می‌گوید. نویسنده در ادامه شیوه‌ی اجرای ماساژ را تشریح می‌کند؛ اینکه ماساژ را باید از کدام اندام شروع کرد و آن را با چه ترتیبی ادامه داد. او بحث ماساژ ورزشی را هم پیش می‌کشد و از تفاوت آن با دیگر انواع ماساژها می‌گوید. آهنجان در بخش پایانی کتاب اصول و مبانی ماساژ به موضوع روغن ماساژ اشاره و مدل‌های متفاوت آن را مرور می‌کند. یادگیری اصول ماساژ به شما کمک می‌کند تا بهترین شیوه‌های درمان را به کمک آن بیاموزید و هر چه زودتر برای کاهش دردها و بهبود آلام خود اقدام کنید.

کتاب اصول و مبانی ماساژ را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب اصول و مبانی ماساژ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ماساژورهای ورزشی توصیه می‌شود. همین‌طور اگر به تکنیک‌های ماساژ علاقه دارید و می‌خواهید آن را بشناسید، کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب اصول و مبانی ماساژ می‌خوانیم

به نظر می‌رسد که در اکثر فرهنگ‌ها در طول تاریخ از ماساژ برای مراقبت‌های درمانی استفاده می‌شد که از جمله می‌توان به ماساژ قلبی، ماساژ سینوس‌ها، درمان اختلالات عضلانی اسکلتی متعدد و به منظور احساس بهزیستی عمومی اشاره کرد که اثرات ویژه و عمومی برای افراد دارد. ورزشکاران نیز همانند سایر افراد از ماساژ به دلایل گوناگون استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که ماساژ می‌تواند در درمان شرایط مختلفی چون آسیب‌های عضلانی اسکلتی، درمان سرطان، تنگی نفس، آرتریت، یبوست، سر درد، بی خوابی، اضطراب و افسردگی به کار رود. همچنین گفته می‌شود که ماساژ جریان خون و لنف را بهبود می‌بخشد، سفتی عضلانی را کاهش می‌دهد، کوفتگی، DOMS و چسبندگی و درد را کاهش می‌دهد. عنوان می‌شود که ماساژ احساس خوبی ایجاد می‌کند. ماساژ به طور وسیع در جامعه ورزشی برای اهداف متنوعی استفاده می‌شود که از آن جمله به پیشگیری از آسیب، ریکاوری از خستگی، آرام‌بخشی و افزایش عملکرد اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تاریخچه و مبانی ماساژ
فصل 2: تکنیک‌ها و روش‌های ماساژ
فصل 3: ترتیب ماساژ در اندام‌های بدن
فصل 4: الزامات ماساژ
فصل 5: ماساژ ورزشی
فصل 6: انواع روغن‌های ماساژ
فصل 7: اصول ماساژ در رشته‌های ورزشی
فصل 8: پژوهش‌های حوزه ماساژ
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی ماساژ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات173
زبانفارسی
شابک978-600-355-688-1
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی ماساژ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی ماساژ

برای دریافت کتاب اصول و مبانی ماساژ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.