معرفی و دانلود کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی)

عکس جلد کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی)
قیمت:
99500 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی)

کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) نوشتۀ شهرام آهنجان و علی گلچینی، نرمش‌هایی را برای جلوگیری از درد و آسیب مفصل زانو و درمان آن ارائه می‌دهد که به سادگی می‌توان آن‌ها را در خانه انجام داد.

دربارۀ کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی):

سالانه آسیب‌های متعددی در نتیجۀ فعالیت‌های ورزشی رخ می‌دهد که منجر به کاهش سطح فعالیت‌های بدنی و از دست رفتن زمان کاری و همچنین همراه شدن هزینه‌های درمانی بالا می‌شود.

صدمات ورزشی تقریباً 70% متوجه زانو است، به این دلیل بخش‌های مهمی از طب را آسیب‌های زانو تشکیل می‌دهد.
مفصل زانو بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مفصل بدن محسوب می‌شود که نقش و اهمیت بسیاری در رشته‌های ورزشی دارد. یکی از موارد اهمیت مفصل زانو، از این جهت است که وجود هر گونه درد و ناراحتی موجب کاهش دامنۀ حرکتی در این مفصل شده و به واسطۀ ارتباط تنگاتنگی که بین مفصل زانو با مفاصل ران و مچ پا وجود دارد، کاهش کارآیی مفصل زانو، به طور مستقیم بر روی کارآیی و عملکرد مفاصل مچ و پا تأثیر می‌گذارد.

در این اثر تلاش شده از منابع تخصصی مورد تأیید بهره گرفته شود که دانشجویان رشتۀ آسیب‌شناسی ورزشی، فیزیوتراپ‌ها و افرادی که از ناحیه رباط صلیبی قدامی آسیب دیده‌اند جهت آموزش، درمان و توانبخشی از آن استفاده کنند.

در این کتاب همۀ حرکت‌های توان‌بخشی همراه با تصویر مناسب ارائه و به صورتی تنظیم شده که می‌توان بیشتر حرکات را در خانه هم انجام داد و کمتر به مراکز درمانی رجوع کرد.

کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که در ناحیۀ رباط صلیبی آسیب دیده‌اند و دانشجویان و فیزیوتراپیست‌ها بسیار سودمند است و اطلاعات جامعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) می‌خوانیم:

مفصل زانو از مفصل شدن سه استخوان ران (بزرگ‌ترین استخوان بدن) با درشت‌نی و کشکک (بزرگ‌ترین استخوان سزاموئید) ایجاد می‌شود و از نوع مفاصل کندیلی است. رویه مفصلی کندیل‌های داخلی و خارجی ران با طبق استخوان درشت‌نی دو مفصل را تشکیل می‌دهند به طوری که کندیل بزرگ ران روی کندیل بزرگ درشت‌نی واقع می‌شود. از طرفی سطح خلفی کشکک با استخوان ران به عنوان مفصل سوم ایفای نقش می‌کند. عمل اصلی کشکک افزایش کارآیی مکانیکی عضلات چهارسر رانی و محافظت از مفصل زانو است.

در این مفصل یک استخوان گرد روی یک استخوان صاف نشسته و بنابراین هیچ ثبات استخوانی دیده نمی‌شود و در یک مفصل ثبات آن کاملاً به لیگامان‌ها، عضلات و کپسول مفصلی بستگی دارد. معمولاً ثبات و تحرک دو عملکرد ناسازگار می‌باشند و در اکثر مفاصل یکی از این عملکردها تامین شده است که این امر ناشی از عمل متقابل لیگامان‌ها، عضلات و ترکیب حرکات لغزیدن و غلتیدن بین سطوح مفصلی می‌باشد. مفصل درشت‌نی – رانی یک مفصل لولایی تغییر یافته است که دارای 3 درجه آزادی می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آناتومی و بیومکانیک مفصل زانو
فصل دوم: حرکات، پاتومکانیک و پاتوفیزیولوژی زانو
فصل سوم: آزمون‌های ارزیابی مفصل زانو
فصل چهارم: بازسازی و ارزیابی ACL آسیب‌دیده
فصل پنجم: پروتکل‌های بازتوانی ACL بازسازی شده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-5751-77-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
99500 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی)

برای دریافت کتاب پروتکل‌های بازتوانی زانو (پیشگیری، درمان و بازتوانی رباط صلیبی قدامی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.