معرفی و دانلود کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی

سید احمد طباطبایی، محمدرضا بابایی و طاهره خانی پور، سه مؤلف برجسته‌ی حوزه‌ی مدیریت و اقتصاد، در کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی، آموزه‌هایی بس مهم و گرانبها را در اختیار شما قرار داده‌اند که در صورت توجه به آن‌ها، در حیطه‌های مدیریتی و تجاری‌ای که در آن‌ها مشغولید، پیشرفت‌هایی چشم‌گیر را نظاره خواهید کرد. اثر حاضر، از سوی بنگاه انتشاراتیِ «چاپ و نشر بازرگانی» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی

چگونه می‌توان مدیری اثربخش بود؟ مدیر در اعتلای کارآمدیِ یک شرکت یا گروه خاص تا چه اندازه و به چه شکل نقش ایفا می‌کند؟ آیا مدیریت، آن‌گونه که برخی مدعی‌اند، یک تواناییِ ذاتی است، یا آن‌که برعکس، فنی آموختنی است؟ چنان‌چه توانایی مدیریت و رهبری را اکتسابی فرض کنیم، به چه طریق و از مجرای توجه به چه منابعی می‌توانیم آن را بیاموزیم؟ آیا تئوری‌های مطرح در علم مدیریت قادرند از ما مدیری تمام‌عیار بسازند؟ آیا تمام مدیران و سرپرستان موفق این تئوری‌ها را از بر داشته‌اند؟! اگر نه، چه فایده که وقت خود را بر سر آموختن آن‌ها تلف کنیم؟... دغدغه‌ی پاسخ گفتن به این سوالات و بسیاری از پرسش‌های مشابه دیگر، انگیزه‌ی اصلی سید احمد طباطبایی، محمدرضا بابایی و طاهره خانی پور در نگارش کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی بوده است.

این اثر، چنان‌که عنوانِ آن نشان می‌دهد، دربردارنده‌ی اساسی‌ترین آموزه‌های علم مدیریت است؛ آموزه‌هایی که به زعم مؤلفین کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی، به کار هر مدیری، در هر سطحی و هر جایگاهی، خواهند آمد.

با مطالعه‌ی کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی خواهیم آموخت که مدیریت و رهبری، بیش از هر چیز یک مهارتِ آموختنی است. به واقع، هیچ‌کس مدیر زاده نمی‌شود؛ بلکه به مرور و تحت شرایطی خاص، یاد می‌گیرد که چگونه به یک مدیرِ مدبر بدل گردد. این یادگیری برای برخی از مجرای تجربه‌های عملی، و برای برخی دیگر، از طریق مطالعه‌ی آثاری نظیر کتاب حاضر، حاصل می‌گردد.

اگر از آن دسته مدیرانی هستید که برای کار خود ارزش قائل بوده، و درخشش در آن را مستلزم آگاهی، دانش و بصیرتی عمیق می‌دانید، هرگز فرصت مطالعه‌ی کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی را از دست ندهید.

کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی از چهار بخش مجزا تشکیل شده است.

در بخش اولِ کتاب که ذیل شش فصل تنظیم شده، اصولِ حاکم بر فعالیت‌هایی چون هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و جهت‌دهی سازمانی را خواهید آموخت.

در بخش دوم، با راهکارهای تقسیم وظایف، مهندسی منابع و تنظیم مسئولیت‌ها به بهترین شکل ممکن، آشنا خواهید شد.

بخش سوم، متشکل از یازده فصل کوتاه، دربردارنده‌ی نکاتی مهم در باب رهبریِ افراد است.

و سرانجام، بخش چهارم، به بیانِ لزوم ارتقای سطح دانش نظری نزد مدیرانِ سازمانی اختصاص یافته است.

مخلص کلام این‌که در کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی، هر نکته‌ای که آگاهی از آن به فرد در جهت تقویت توانایی‌های مدیریتی خویش یاری می‌رساند، گرد آمده است. به نحوی که می‌توان مدعی شد با مطالعه‌ی دقیق این کتاب، از مراجعه به آثار مشابه بی‌نیاز خواهید شد. البته این‌که تا چه حد در به‌کارگیری آموزه‌های بیان‌شده در این اثر موفق باشید، بیش از این‌که به کتاب ارتباط داشته باشد، منوط به همت شخص شماست.

کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی مدیریت و رهبری مخاطبین اصلیِ کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی‌اند.

با نویسندگان کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی بیشتر آشنا شویم

سید احمد طباطبایی، محمدرضا بابایی و طاهره خانی پور، سه متخصص حوزه‌های مدیریت و تجارت، و مؤلفین آثاری خواندنی در این دو حیطه‌اند. آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین برخی از بهترین آثاری است که سه نویسنده‌ی نام‌برده، مشترکاً به رشته‌ی تحریر درآورده‌، و یا از زبانی دیگر، ترجمه کرده‌اند:

«چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم»، «چگونه مدیری استراتژیست باشیم»، «چگونه مدیری توانمند و حرفه‌ای باشیم»، «چگونه مدیری با ارتباطات موفق باشیم» و «اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی».

در بخشی از کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی می‌خوانیم

مدیران ارشد باید بازبینی کار مدیر را به عهده بگیرند. مدیریت ارشد قوانین و مقررات بی‌شماری را وضع کرده یا پشتیبانی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که روش‌ها و سیستم‌های به‌کار گرفته شده در کسب و کار محفوظ از خطا و شکست هستند. به نظر می‌رسد که این‌ها براساس این فرضیه نوشته شده‌اند که تمام کارمندان به دو دسته تقسیم می‌شوند: نادان یا شیاد. گفته می‌شود که اگر شما مدیری را در نقش یک دیوان‌سالار (مقرراتی و اهل کاغذبازی) برگزینید، او وظیفه‌اش را به شکل عالی انجام می‌دهد. متعلقات سیستم مدیریتی و امور عادی روزانه تحت این نوع نظام فقط توسط مدیریت ارشد انجام شود.

قیمت بی‌نقص و کامل یک عامل جلوگیری‌کننده است: تخمین بارز قیمت هزینه کمتری دارد. به گفته ولتر: «بهترین چیز دشمن یک چیز خوب است». اهداف عالی داشته باشید، اما برای رسیدن به آن‌ها خودتان را خیلی نکشید. بهره‌وری در مدیریت؛ یعنی یک شخص برای رسیدن به 95 درصد کارایی تلاش کند و به آن برسد، نه اینکه دو نفر برای رسیدن به 100 درصد کارایی تلاش کنند، اما فقط به 90 درصد آن دست یابند.

می‌توان به بیشتر کارمندان اعتماد کرد. اگر این اصل پذیرفته شود، می‌توان مدیریت مدیران و رهبری رهبران تیم را جایگزین وسعت زیادی از بازبینی‌ها و کنترل‌ها کرد. بررسی موضعی کامل را می‌توان به عنوان مکمل برای مدیریت روزانه استفاده کرد و سرپرستی پرهزینه و آزاردهنده را حذف کرد.

همه کارمندان می‌توانند به تغییرات مورد نظر کمک کنند. بیشتر کارمندان اگر تشویق شوند برای ساده‌سازی منطقی کارهایشان نظر و ایده می‌دهند. می‌توان گروه‌های رشد را برای نظارت به موضوعات خاص تشکیل داد.

همه کارمندان می‌توانند به ایجاد تغییرات مطلوب کمک کنند. بیشتر افراد در صورتی که تشویق شوند، برای ساده‌سازی و استدلال کارشان ایده‌هایی را مطرح می‌کنند. می‌توان گروه‌های به‌سازی برای نظارت بر موضوعات خاص تشکیل داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات290
زبانفارسی
شابک978-964-468-637-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی

برای دریافت کتاب اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.