معرفی و دانلود کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم

برای دانلود قانونی کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم

کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم نوشته‌ی مایکل آرمسترانگ، به مدیران، کارشناسان و محققین علم مدیریت آموزش می‌دهد که چگونه به مدیری بهتر و توانمندتر تبدیل شوند و قادر به تشخیص، تبیین استراتژی‌ها و اهداف سازمان‌ها باشند.

موضوع کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم چیست؟

بدون شک تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها در رأس خود شخصی به نام مدیر دارند. گاهی می‌بینیم که بنگاه‌ها به سمت ورشکستگی و سقوط پیش می‌روند و یا برعکس در شرایط بحران، بنگاه‌ها رونق قابل توجهی دارند. عوامل زیادی در این افت و خیز بنگاه‌های کسب و کار وجود دارند که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها، کاراکتر «مدیر» است.

مدیر کسی است که موفقیت و شکست یک سازمان به دست اوست. ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای او در هدایت سازمان نقش بسیار موثری دارد. او باید از قوانین حرکت سازمانی، اثرگذاری، توانایی تشخیص و تبیین استراتژی‌ها و اهداف سازمان آگاه باشد. معمولا این افراد حرفه‌ای کمیاب و نادر می‌باشند.

در کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم (How to be an even better manager: a complete A-Z of proven techniques and essential skills) سعی شده زوایای موثر در شخصیت حرفه‌ای مدیر بیان شود که بخشی از این موضوعات وراثتی، بخشی اکتسابی و نیز بخش دیگر مهارتی و علمی هستند.

سازمان‌های کنونی نیازمند مدیرانی با دانش بالا، شایسته، مجرب و متعهد به اهداف و ارزش‌های سازمانی می‌باشند. مدیران این عصر باید جسور، تحلیل‌گر، واقع بین و خردمند باشند تا بتوانند سازمان خود را در فضای رقابتی و پر چالش امروزی هدایت نمایند. بارها این سوال برای جامعه علمی به ویژه مدیران استراتژیک و راهبردی، شهروندان متفکر، کارآفرینان عرصه کسب و کار و صاحبان اندیشه و علم و حتی مردم عادی مطرح بوده که چگونه و با چه روش‌هایی می‌توان مدیر بهتری بود و با چه روشی آن را دیگران یاد داد؟

شما مدیران، صاحب نظران، اندیشمندان و محققین علم مدیریت با مطالعه این کتاب در می‌یابید که چگونه مدیر بهتر و موثرتری باشید؟ شخصیت حرفه‌ای یک مدیر موفق شامل چه ویژگی‌هایی است؟ چگونه نقش‌های مدیریتی را درک کرده و ایفا کنید؟ چگونه اثربخشی مدیریتی خود را ارتقاء و توسعه دهید؟ چگونه اهداف مدیریت را تدوین نمایید؟

مایکل آرمسترانگ (Michael Armstrong) در این کتاب سعی کرده تا با ادبیاتی روان و تعاملی مهم‌ترین مولفه‌هایی که جهت پرورش و توسعه مدیران در راستای تقویت شخصیت حرفه‌ای خود در مواجهه با مسائل و چالش‌های سازمانی نیاز دارند، شرح دهد.

در بخشی از کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم می‌خوانیم:

اساساً مدیریت یعنی تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود و محول کردن انجام آن‌ها به کارکنان. این تعریف بر این امر تأکید دارد که کارکنان مهم‌ترین منبع در دسترس برای مدیران می‌باشند. توسط این منبع است که سایر منابع دیگر، دانش فرآیندها و سیستم‌ها، منابع مالی، مواد اولیه، دستگاه‌ها، تجهیزات و غیره مدیریت خواهند شد.

در هر حال فلسفه وجودی مدیران برای جهت حصول به نتایج است. برای این کار آن‌ها باید در جریان وقایع و پیامدها باشند. شاید این کار مهم را ابتدا از طریق افراد انجام دهند، اما تأکید بیش از حد بر میزان مدیریت کارکنان توجه را از این واقعیت منحرف می‌کند که مدیران خود شخصاً باید در مدیریت وقایع و رویدادها حضور داشته باشند. آن‌ها خود را مانند سایر کارکنان مدیریت می‌کنند و نمی‌توانند در همه امور اختیار داشته باشند. همچنین برای انجام فعالیت‌ها مجبورند به طور مکرر بر منابع خود تکیه کنند. این منابع شامل تجربه، حرفه، مهارت، شایستگی و زمان می‌باشند که همه‌ی آن‌ها نه تنها در رهبری و ایجاد انگیزه در افراد بلکه در فهم موقعیت‌ها و مسائل، تحلیل و تعریف مشکلات، تصمیم‌گیری و اقدام توسط خود آن‌ها و سایر افراد باید به کار گرفته ‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
مقدمه
فصل 1: چگونه مدیر بهتری باشیم
درباره‌ی مدیریت
اهداف مدیریت
هدف مدیریت و رهبری
فرآیند‌های مدیریت
نقش‌های مدیریتی
تفاوت مدیریت و رهبری
ماهیت اجزاء کار مدیریتی
آنچه مدیران به طور واقعی ارائه می‌دهند
آنچه مدیران در این راستا می‌توانند انجام دهند
ویژگی‌های مدیریتی
اثربخشی مدیریتی
توسعه اثربخشی مدیریتی
روش‌های اساسی تبدیل شدن به یک مدیر بهتر
فصل 2: چگونه جسور و پر جرأت باشیم
جسارت و ادعا
رفتار جسورانه
کنترل تعارض
سبک‌ها و روش‌های اثرگذاری
فصل 3: چگونه مصصم باشیم
ویژگی‌های فرآیند تصمیم‌گیری
ده شیوه برای مصمم بودن
فصل 4: چگونه رهبر بهتری باشیم
رهبری شامل چه مواردی است
رهبران و پیروان
مشخصه رهبری اولریچ
سبک‌های رهبری
چه عواملی باعث می‌شود که یک فرد رهبر خوبی باشد؟
رهبری و هوش هیجانی
پرورش مهارت‌های رهبری
فهرست مقابله‌ای یا وارسی رهبری
مطالعه موردی
فصل 5: چگونه باعث رخداد موردی شویم
چه چیزی به افرادی که در انجام کار موفقند انگیزه می‌دهد؟
افرادی که در انجام کاری موفقند چه کاری انجام می‌دهند؟
چگونه رفتار خودتان را تحلیل می‌کنید
یادگیری
نتیجه‌گیری
فصل 6: چگونه بر افراد تأثیر بگذاریم و کسب و کار ایجاد کنیم
ترغیب افراد
ده قانون برای ترغیب کردن مؤثر
چگونه مورد کسب و کار ایجاد کنیم
ارائه مورد کسب و کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم
نویسنده
مترجمسید احمد طباطبایی، محمدرضا بابایی، طاهره خانی پور
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات71
زبانفارسی
شابک978-964-468-478-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم

برای دریافت کتاب چگونه شخصیت مدیر حرفه‌ای داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.