معرفی و دانلود کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان

عکس جلد کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان

گیل لیندن فیلد در کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان ضمن توضیح خصوصیات رفتارى نوجوانان، به مسائل ایشان و راه‌حل آن‌ها به طور مبسوط مى‌پردازد و نه تنها رهنمودهاى بسیار سودمند براى نوجوانان بلکه براى والدین آن‌ها دارد و به شما به عنوان والدین مى‌آموزد چگونه رفتار کنید تا جوانى با اعتماد به نفس بالا تربیت کنید.

درباره کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان:

مسئولیت تقویت اعتماد به نفس در بچه‌ها و آماده کردن ایشان براى چالش با دنیاى امروز همان‌قدر دلهره‌آور است که نوشتن کتاب در همان زمینه تفاوت فقط در اینجاست که اکثر والدین ناگزیرند بدون داشتن هر گونه مهارت فنى یا باز پس نگرى، این مسئولیت خطیر را به عهده بگیرند و شانس «نه!» گفتن را هم ندارند.

از همه مهم‌تر نوجوانان به والدینی مطمئن به نفس نیاز دارند تا به عنوان الگویی الهام‌بخش سرمشق آن‌ها باشند. بنابراین یکی از هدف‌های اصلی نویسنده در کتاب اعتمادبه‌نفس در نوجوانان (Confident Teens: How to Raise a Positive, Confident and Happy Teenager) این است که به کمک ابزار خودیاری، اعتمادبه‌نفس شما را به عنوان والد افزایش داده و بالا ببرد. اگرچه محتوای اصلی کتاب در مورد مشکلاتی است که شما به عنوان والد ممکن است با آن روبه‌رو باشید، اما جنبه‌های مثبت قضیه را فراموش نکنید. اکثر والدین اوقات گرانبهایی را در طول دوران بلوغ با بچه‌های خود طی کرده‌اند. به جرأت می‌توان گفت سال‌هایی را که با نوجوانان می‌گذرانید هیجان‌انگیزترین و گران‌بهاترین سال‌های عمرتان بوده است. البته در این میان لحظات تلخ و دردآوری هم وجود داشته است.

چنانچه در این فواصل مواردى پیش آمد که اوضاع بر وفق مراد نبود، خود را مقصر نشمارید؛ این کار نه به شما فایده‌اى مى‌رساند و نه به نوجوانتان. اگرچه به عنوان والد، شما نقشى حیاتى در ساختن اعتماد به نفس فرزندان خود ایفا مى‌کنید، باید این را هم قبول کنید که عوامل بى‌شمار دیگرى هم در این میان مى‌توانند مؤثر باشند. در دنیاى امروز براى پدر و مادرها واقعاً مشکل است که احساس خوبى نسبت به خود داشته باشند. هر روز تعداد بیشترى از مردم در مقابل فشارِ رقابتى که سیاست جهانى به وجود آورده و قوانین و محدودیت‌هایى که تمام مدت در دنیاى کار، در حال تغییر و تحول است، دچار ترس و بیم مى‌شوند.

با سبکِ زندگى پرتلاش و پرتکاپوىِ امروزه، جلو رفتن و خود را با تصویرهاى کمال‌پرستى که دستگاه ارتباط جمعى هر روز و هر ساعت ذهن‌ها را با آن مى‌شوید، وفق دادن، واقعاً سخت و دشوار است. هر روزه شاهد «شکست» بى‌شمارى از افراد بالغ بودن، جاى تعجبى باقى نمى‌گذارد اگر نوجوانان ما احساس کنند فرصت کمى براى آن‌ها در این جنگل بى‌سر و ته وجود دارد.

در این اثر نویسنده به 21 قانون طلایى اشاره مى‌کند که راهبردهاى مهم براى والدین و نوجوانان است. در قسمت پایانى کتاب او به چند مورد اشاره دارد که ضمن آن‌ها پدر و مادرهایى مسائل خود را مطرح و از وى راه‌حل خواسته‌اند. پس از طرح مسئله والدین، او اظهارنظرهاى شخصى و توصیه‌هاى لازم را ارائه داده است. در آخر کتاب، کتاب‌هایى براى والدین، افراد بالغ و نوجوان توصیه شده است.

کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به والدین و مربیانی که با نوجوانان سروکار دارند، کمک می‌کند تا بتوانند افرادی شاد، متکی به خود و مثبت اندیش تربیت کنند.

با گیل لیندن فیلد بیشتر آشنا شویم:

او تا کنون چند عنوان کتاب پرفروش در سطح بین المللی منتشر کرده است و یکی از بهترین مربیان در زمینه توسعه فردی و انسانی در انگلستان محسوب می‌شود. از دیگر فعالیت‌های گیل لیندن فیلد (Gael Lindenfield) می‌توان به همکاری او به عنوان یک روان پزشک با سازمان‌های خیریه و شرکت‌های چندملیتی مختلف اشاره کرد. از خودویرانگری تا حرمت نفس، عزت نفس، غلبه بر ناکامی‌ها، زن مثبت، اعتماد به نفس در کودکان و مدیریت خشم از دیگر آثار خانم لیدن فیلد است.

جملات برگزیده کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان:

- اگر فقط مى‌توانستم یک پیشنهاد براى بهبود بخشیدن به رابطه و حل مسائل خانوادگى ارائه دهم، آن پیشنهاد این بود که سعى کنیم شنونده خوب‌ترى باشیم... شنونده خوب بودن، یک هنر است اگرچه به هیچ وجه کار غامض و پیچیده‌اى نیست.

- لذت جوانى در عدم اطاعت است - فقط مشکل این است که دیگر نظمى هم وجود ندارد.

- انعطاف‌پذیر کردن تدریجى قوانین خانه، به نوجوان شما هم آزادى و هم حداقل‌هاى مجاز را مى‌دهد... پس هدف، رها کردن قفس بازى بچه نیست بلکه، به تدریج بزرگ‌تر کردن آن است.

- تعارض اگر چه دردناک است ولى مى‌تواند منجر به یادگیرى و رشد شود _ گاهى از شکست در برقرارى ارتباط، راه پیشرفتى باز مى‌شود.

- نوجوانانى که در حال طى کردن دوران شکست یا موفقیتى هستند، بالاخص در مورد مطالبى که مربوط به خودشان مى‌شود، بسیار آسیب‌پذیرند. آن‌ها نیاز به پس‌خوراند خوبى دارند تا دیدِ احترام‌آمیزى نسبت به خود پیدا کنند.

در بخشی از کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان می‌خوانیم:

به جوان‌ها کمک کنید مهارت‌هاى خطر کردن را در خود پرورش و توسعه دهند _ به جوان‌ها کمک کنید خطر و شکست احتمالى پروژه‌اى را که قصد انجام آن را دارند، از قبل ارزیابى کنند. با آن‌ها درباره شیوه‌هایى که به کمک آن مى‌توانند با انجام کارهاى مشخصى، خطرات را کاهش دهند، گفت‌وگو کنید. (براى نمونه با کسب اطلاعات بیشتر، دریافت آموزش‌هاى اضافى یا مطرح کردن نقشه خود با یک فرد ثالث،) به آن‌ها کمک کنید تعدادى نقشه‌هاى پشتیبانى براى خود تدارک ببینند که چنانچه اوضاع بر طبق انتظارات آن‌ها جلو نرفت، بدانند چه کارهایى را مى‌توانند انجام دهند، و خواهند داد. از آن‌ها بخواهید چند برنامه احتمالى افزایش اعتماد به نفس را هم شامل سازند. براى نمونه، موفقیت‌هاى گذشته خود را به یاد آورند، یا اوقاتى را با دوستى که روى آن‌ها خیلى حساب مى‌کند، بگذرانند یا کارى را که در انجام آن مهارت کافى دارند، نظیر فعالیت ورزشى یا یک سرگرمى انجام دهند.

آن‌ها را تشویق کنید بیش از پیش از خود مراقبت و حمایت کنند _ با توجه به اینکه این کتاب روش‌هاى بالا بردن اعتماد به نفس را مى‌آموزد، شما مى‌توانید با غور کردن در آن هر کدام از رهنمودهاى توصیه شده را آزمایش یا دوباره به کار بندید. همان‌طور که مى‌دانید این رهنمودها از روش‌هاى ساده براى تقویت اعتماد به نفس (قانون 8) شروع و تا حفظ آرامش (قانون 16) و گفتن «نه» به گونه‌اى قاطع و پایدار ادامه دارد. (قانون 15)

به طور جایگزین، موقعیت خاصى ممکن است ارزش این را داشته باشد که آن‌ها در کلاس دفاع _ از _ خود شرکت کرده، با دوستى که در محل خطرناکى بوده که آن‌ها قصد بازدیداز آن را دارند، ملاقات کنند، یا با مشاور طرح خانواده قرار ملاقات گذارند.

به آن‌ها بیاموزید چگونه در موقعیت‌هاى بحرانى آرامش خود را حفظ کنند _ به آن‌ها کمک کنید تمرین‌هاى تمرکزى، شگردهاى مثبت‌اندیشى و آرامش را یاد بگیرند و انجام دهند، تا بتوانند توازن هیجانى خود را حفظ کنند. (قانون 15)

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
بخش اول: تربیت و پرورش جوانانى مطمئن به نفس: مطالبى که نیاز دارید بدانید!
اعتماد به نفس دقیقاً چه معنایى دارد
21 قانون طلایى
قانون 1- قبل از هر پند و اندرزى، خودتان الگو و نمونه آن باشید
قانون 2- مطمئن باشید که خرد شما فقط یک قدم جلوتر است (نه بیشتر)
قانون 3- سه بار گوش دهید یک‌بار صحبت کنید
قانون 4- اول بیندیش بعد سخن بگو
قانون 5- با هم و به طور مکرر «کتاب قانون» را مرور کنید
قانون 6- هدفتان در نود درصد برخوردها، رسیدن به راه‌حل باشد
قانون 7- به آن‌ها کمک کنید راه سود و زیان خود را کشف کنند
قانون 8- هنگام انتخاب‌هاى سخت، از ترفند «کشیدن» استفاده کنید نه «هل دادن»
قانون 9- برحسب شرایط نوجوانان، از ایشان درخواست کمک کنید
قانون 10- تعهد خود را با صرف وقتى که برایتان بسیار گرانبهاست، ثابت کنید
قانون 11- از اینکه یک والد پیش‌بینى‌پذیر هستید نه یک همدم بسیار خوب، راضى باشید
قانون 12- به هنگام واکنش نشان دادن، صادق و هوشیار باقى بمانید
قانون 13- براى نوجوانتان یک تورِ ایمنى و نه لحاف ایمنى باشید
قانون 14- با قُلدرها، هم براى آن‌ها و هم با آن‌ها مبارزه کنید
قانون 15- نوجوان‌ها را براى بازى‌هاى پرنشیب و فراز هیجانى مجهز سازید
قانون 16- در بحران‌هاى ارتباطى راهنما و تسکین دهنده آن‌ها باشید
قانون 17- به اشتیاق آن‌ها به خلوت‌گزینى و پنهان‌کارى به طور ناآشکار واکنش نشان دهید
قانون 18- گاهى از اینکه بچه‌ها را با برآوردن نیازهاى بیشتر لوس کنید، نهراسید
قانون 19- رویدادهاى مهم و موفقیت‌ها را جشن بگیرید
قانون 20- رؤیاى تازه‌اى براى خود پیدا کنید و آن را زنده نگاه دارید
قانون 21- همیشه راه را براى بازگشت بچه‌ها باز بگذارید
بخش دوم: به اجرا درآوردن قوانین طلایى
تست‌هاى اضطراب
مسائل و مشکلات «تو همیشه از او جانبدارى مى‌کنى»
حرف‌هاى آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتماد به نفس در نوجوانان
نویسنده
مترجمتوران دخت تمدن
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-6235-70-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان

برای دریافت کتاب اعتماد به نفس در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.