معرفی و دانلود کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی

عکس جلد کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی
قیمت:
77000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی

کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی، اثری روانشناختی با موضوع احساس گناه و راه‌های مقابله با آن است. گیل لیندن فیلد، درمانگر و نویسنده‌ی پرفروش حوزه‌ی خودیاری، در این کتاب پرفروش با بهره‌گیری از انبوهی از یافته‌های علم روانشناسی، ریشه‌های شکل‌گیری احساس گناه در فرد را بررسی کرده و ضمن برشمردن سود و زیان‌های این حس، نکاتی سودمند را در رابطه با این موضوع با شما در اختیار می‌گذارد.

درباره کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی:

احساس گناه عاطفه‌ای بسیار نیرومند در نهاد آدمی‌ست که دانشمندان علوم گوناگون، از جمله جامعه‌شناسان، فیلسوفان و الهی‌دانان، هر کدام از منظری خاص و متفاوت آن را تبیین و بررسی می‌کنند. جامعه‌شناسان عموماً احساس گناه را زاده‌ی ناتوانی فرد در ایفای صحیح نقش‌های اجتماعی‌اش می‌دانند؛ فیلسوفان بیشتر در کار تعریف دقیق این احساس، و مشخص نمودن شباهت‌ها و تفاوت‌هایش با احساسات مشابهی چون عجز و خودکم‌بینی‌اند. عالمان الهیات نیز بیشتر بر جنبه‌ی ارادی احساس گناه و نسبت آن با زندگی معنوی فرد تأکید دارند.

در این میان اما، شاید این روانشناسان باشند که بیشتر و دقیق‌تر از همه در ماهیت احساس گناه کاوش نموده، و نتایج به راستی درخور اعتنایی را در این زمینه به دست آورده‌اند. آنچه در کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی (Skip the Guilt) خواهید شنید، تأملی در باب احساس گناه از منظر علم روانشناسی است. سعی گیل لیندن فیلد در این اثر بر آن بوده که پیش از هر چیز، ریشه‌های احساس گناه را نخست در ناخودآگاه فرد بیابد. در همین راستا او این پرسش صریح را پیش می‌کشد: هنگامی که بابت فکری یا عملی احساس گناه می‌کنیم، دقیقاً تحت تأثیر چه عواملی قرار گرفته و به وسیله‌ی کدام امور درونی و بیرونی برانگیخته شده‌ایم؟

در پاسخ او مجموعه‌ای از عوامل گوناگون را پیش می‌کشد؛ از جمله تربیت خانوادگی و رابطه با والدین، فشارِ عرف‌‌های بعضاً دست و پاگیر اجتماعی، خاطرات کودکی و چیزهای دیگر. در این بین او فراموش نمی‌کند که انواع متفاوت احساس گناه، از جمله احساس گناه والد، احساس گناه پرستار، احساس گناه بیمار و ... را نیز از یکدیگر تفکیک کند.

کار اصلی لیندن فیلد در کتاب حاضر اما این نیست که تحلیلی علمی از احساس گناه به دست دهد؛ رویکرد او به سادگی در عنوان کتاب مشخص است. هدف او از بررسی دلایل عمدتاً پنهانی که در پس احساس گناه وجود دارد، این است که نشان دهد این احساس (نه همواره اما در غالب موارد) تا چه اندازه بی‌پایه و اساس است. او از شما نمی‌‌خواهد که کنترلی بر اعمال خود نداشته باشید، و یا مسئولیت هیچ‌کدام از رفتارهایتان را بر عهده نگیرید. آنچه وی می‌خواهد، به سادگی این است که آنجا که ضرورتی ندارد، دست از سرزنش بیهوده‌ی خود بکشید و باور داشته باشید که در بسیاری از ناکامی‌ها و سرخوردگی‌های زندگی، «شما مقصر نیستید»!

نکوداشت‌های کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی:

- یاری‌دهنده و تشویق‌کننده. (Sunday Express)
- اثری با فایده‌ی بسیار. (Claire Rayner)

کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب صوتی را به افرادی توصیه می‌کنیم که از روحیه‌ی خودسرزنشگریِ نیرومندی برخوردارند و این امر نارضایتی‌هایی را در زندگی‌شان به وجود آورده است.

با گیل لیندن فیلد بیشتر آشنا شویم:

وی روان‌درمانگر برجسته‌ی اهل بریتانیا، و مختصص علوم خودیاری و خودشناسی است. او همچنین نویسنده‌ی ده‌ها آثار گوناگون در زمینه‌ی خودسازی است که برخی‌شان تا چندین میلیون نسخه به فروش رفته و به حدود سی و پنج زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

برخی از آثار گیل لیندن فیلد (Gael Lindenfield) عبارتند از: «از خودویرانگری تا حرمت نفس، اعتماد به نفس در کودکان، اعتماد به نفس در نوجوانان، زن مثبت.»

در بخشی از کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی می‌شنویم:

حالا آن روی سکه؛ والدی وجود ندارد که چند دفعه‌ای با احساس گناه در طول زندگی‌اش روبه‌رو نشده باشد. این نقشی است که اکثریت قریب به اتفاق ما، خواهان انجام آن به نحو احسن، در مقایسه با انجام کارهای دیگر هستیم. اما البته نمی‌کنیم و نمی‌توانیم. به محض این‌که والد می‌شوید احساس گناه به سراغتان می‌آید.

این روزها حتی پیش از آن‌که بچه به دنیا بیاید، شروع می‌کند به سقلمه زدن به ما. اخیراً در اینترنت، به جلسات بحث و تبادل نظر مادران باردار سری زدم، و در اینجا به چند تایی از این گناه‌ها که آنها بدان اعتراف کردند اشاره می‌کنم: در وضعیت نادرست خوابیدن، قهوه خوردن، خوردن شکلات، پنیر، نیمروی آبکی و بیسکوئیتی که روی زمین افتاده بوده است، جابه‌جا کردن مبلمان بدون آن‌که از دیگران کمک گرفته شود، داشتن اضطراب در سر کار و ...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
فصل اول: احساس گناه دقیقاً چیست؟
15 دقیقه
احساس گناه چه حسی است؟
25 دقیقه
فصل دوم: ده نوع مختلف از احساس گناه
21 دقیقه
احساس گناه سرپوش گذاشته شده یا پنهان
27 دقیقه
احساس گناه ناشی از والد بودن
28 دقیقه
احساس گناه پرستار یا بیمار
21 دقیقه
فصل سوم: چهار اصل کیفیت‌های شخصی
27 دقیقه
توصیه‌هایی برای کارکرد دوباره عزت نفستان
23 دقیقه
نکاتی که کمک می‌کند اعتماد کنید
27 دقیقه
فصل چهارم: پنج مهارت اصلی زندگی
25 دقیقه
قوانین زندگی شخصی
26 دقیقه
تمرین
23 دقیقه
مهارت چهار: مدیریت هیجانی
25 دقیقه
احیاکننده‌ی جادویی روانی
25 دقیقه
مهارت پنج: دوستی رودررو
18 دقیقه
راهکار سه پیوستی
22 دقیقه
فصل پنجم: بسته اصلاحی الف میم میم الف میم
16 دقیقه
بسته جبرانی: مثال یک
20 دقیقه
بسته چبرانی: مثال دو
17 دقیقه
فصل ششم: سر و کار داشتن با مولدهای گناه
9 دقیقه
در دام مولدان احساس گناه
20 دقیقه
فصل هفتم: نشانه‌هایی از نه احساس گناه مشکل‌ساز
27 دقیقه
احساس گناه خجالت‌آور
27 دقیقه
احساس گناه والد
14 دقیقه
فصل هشتم: کمک به دیگران در خصوص احساس گناهی که می‌کنند، کمک کنیم
11 دقیقه
در دو مرحله با رفتار بد مقابله کنید
9 دقیقه
فصل نهم: احساس گناه در اهداف
4 دقیقه
طرح عمل دو
12 دقیقه
فصل دهم: خودتان را از دام افتادن در دام گناه حفظ کنید
15 دقیقه
سوزاندن چیزهایی که باعث پرورش و افزایش احساس گناه می‌شوند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی
نویسنده
مترجمآرزو خوشابی
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
77000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی

Sheydasaedi
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
خوندنش خیلی بهتر از نخوندن هست، برای کسی که مشکل عذاب وجدان داره قطعا کمک کننده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی

برای دریافت کتاب صوتی بگو نه، تو مقصر نیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.