معرفی و دانلود کتاب اعتیاد به اینترنت

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد به اینترنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد به اینترنت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتیاد به اینترنت

کتاب اعتیاد به اینترنت نوشته کیمبرلی اس یانگ و کریستیانو نابکو دآبرو، عوامل و دلایل اعتیاد به اینترنت در میان بزرگسالان و نوجوانان را بررسی می‌کند و راهکارهایی برای رهایی از آن ارائه می‌دهد.

با این‌که در حوزه‌های دانشگاهی و کلینیکی توجه بیشتری به اعتیاد به اینترنت معطوف شده، توسعه‌ی استانداردهای جهانی در زمینه درمان و ارزیابی نیز به امری دشوار تبدیل شده؛ چرا که این مورد در میان فرهنگ‌های مختلف متنوع بوده و از لحاظ اصطلاحات ادبی در ادبیات آکادمیک از اعتیاد به اینترنت گرفته تا استفاده مشکل‌ساز از اینترنت، استفاده‌ی اینترنتی بیمارگونه و استفاده کامپیوتری بیمارگونه متنوع بوده است، به گونه‌ای که در ارزیابی‌های آن‌ها فهرست‌های مختلف به کارگرفته شده‌اند.

با اتکای ما به تکنولوژی، تلاش در تعریف اعتیاد به اینترنت حتی دشوارتر است، چرا که انسان مرزهای مابین نیاز و تمایل به استفاده از اینترنت را محو می‌کند. آدمی نیازمند استفاده از تکنولوژی است، از این رو سوال این‌جاست که چه زمانی این استفاده به اعتیاد تبدیل می‌شود؟

مشکل اعتیاد به اینترنت به طور نسبی جدید است و با این‌که تحقیقات در زمینه مواردی صورت می‌گیرد که به مشکل مراقبت از سلامت فزاینده مبدل شده، فهم علمی از مشکل نیز در حال توسعه است. کتاب اعتیاد به اینترنت (Internet Addiction) اولین مجموعه‌ی جامع از پژوهش‌های رایج در مشخص کردن این رشته‌ی نوظهور است. این کتاب شامل هر دو نوع رفتارهای اجباری مربوط به کامپیوتر و آنلاین است که آن را با گستره‌ی وسیعی از مخاطبین مرتبط می‌سازد. پزشکان در حوزه‌های گوناگون، از جمله کار اجتماعی، مشاوره اعتیاد، روان‌شناسی و پرستاری پژوهنده‌ی روش‌های درمانی و ارزیابی تجربی‌محور نیز این کتاب را در رابطه با روش‌های مبتنی بر شواهد، مفید شناخته‌اند.

کیمبرلی اس یانگ (Kimberly S Young) و کریستیانو نابکو دآبرو (Cristiano Nabuco de Abreu) در اولین بخش کتاب، چارچوب نظری در مورد فهم چگونگی تعریف و مفهوم‌سازی استفاده اجباری از اینترنت از بُعد بالینی را ارائه می‌کنند. کتاب مدل‌های تئوریکی متنوعی را در زمینه‌های روان‌پزشکی، روان‌شناختی، ارتباطی و جامعه‌شناختی در بر دارد. محققین برجسته از کشورهای مختلف جهان تأثیر جهانی و فرهنگی اعتیاد به اینترنت را بررسی می‌کنند و این زمینه‌ها را به منظور مفهوم‌سازی شناختی اعتیاد به اینترنت و شیوع آن ترکیب می‌سازند. به منظور کمک بیشتر به درمانگرهای تشخیص‌دهنده‌ی اعتیاد به اینترنت، این کتاب به بررسی همه‌گیرشناسی و انواع اعتیاد به اینترنت از قبیل هرزه‌نگاری آنلاین، قماربازی اینترنتی و بازی‌های آنلاین می‌پردازد. همچنین این کتاب به بررسی اثرات استفاده از اینترنت روی بچه‌ها، افراد، خانواده‌ها و نیز فاکتورهای خطر همراه با ایجاد اختلال می‌پردازد.

بخش دوم کتاب، ارزیابی و درمان اعتیاد به اینترنت را مورد بررسی قرار می‌دهد. با توجه به شیوع بالای استفاده از کامپیوترها، متخصصین مراقبت‌های سلامت ممکن است با موارد جدیدی از استفاده‌کنندگان مشکل‌دار کامپیوتر مواجه گردند. با این حال، با توجه به محبوبیت استفاده از کامپیوتر، ممکن است تشخیص اختلال دشوار باشد. ممکن است علائمی از مشکل به آسانی توسط استفاده منطقی از اینترنت پوشیده شود و ممکن است پزشکان به دلیل جدید بودن نسبی شرایط، علائمی را نادیده بگیرند.

بنابراین، این کتاب به تشریح استراتژی ارزیابی برای غربالگری و ارزیابی وجود استفاده اعتیادآور می‌پردازد که شامل پرسش سوالات مصاحبه ‌بالینی و توصیف تست اعتیاد به اینترنت (اولین ابزار معتبر روان‌شناختی در استفاده مشکل‌ساز از اینترنت) است. همچنین کتاب اعتیاد به اینترنت با استفاده از داده‌های حاصل از درمان، به بررسی روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد از دیدگاه‌های متنوع بالینی می‌پردازد که مداخلات مربوط به کودکان، بزرگسالان، درمان گروهی، بهبود 12 مرحله‌ای و توانبخشی بیمارستانی را در بر دارد.

در بخشی از کتاب اعتیاد به اینترنت می‌خوانیم:

عوامل موقعیتی نقش پیشرو در اعتیاد به اینترنت را ایفا می‌کنند. افرادی که احساس درماندگی کرده و یا این‌که مشکلات شخصی را تجربه می‌نمایند و وقایع متحول‌کننده‌ای در زندگی همچون طلاق، جابجایی و مرگ را پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند مجذوب یک دنیای مجازی غرق در خیال و پرفریب شوند (یانگ 2007). اینترنت به عنوان یک گریز روانشناختی می‌تواند حواس کاربر را از یک مساله در زندگی واقعی یا موقعیت‌های مشکل پرت کند. به عنوان مثال فرد به دنبال طلاق دردناک به سمت یافتن دوست‌های آنلاین می‌رود تا از آن به عنوان وسیله‌ای برای کنار آمدن با این موقعیت استفاده کند؛ در مثال دیگر، فردی که اخیرا شغلش را تغییر داده و یا به شرکتی منتقل شده و به طور محتمل در مرحله اول تنهاست، ممکن است به سمت اینترنت کشیده شود و از آن به عنوان وسیله‌ای برای کنار آمدن با تجربه تنهایی و محیطی جدید برای پر کردن اوقات تنهایی استفاده کند. همچنین کاربرهایی که از سابقه وابستگی به الکل و دارو رنج می‌برند ممکن است استفاده اجبارگونه اینترنت را به عنوان جایگزینی امن از لحاظ فیزیکی برای تمایلات اعتیادی خودشان بیابند. آن‌ها معتقدند که اعتیاد به اینترنت از نظر پزشکی بی‌خطرتر از اعتیاد به دارو و الکل است. در عین حال از رفتارهای تکانشی نیز به عنوان یک موقعیت ناخوشایند که زمینه‌ساز اعتیاد است، پرهیز می‌شود.

کاربرانی که از چندین نوع اعتیاد رنج می‌برند بیشتر در معرض خطر اعتیاد به اینترنت می‌باشند. افرادی که شخصیت‌های اعتیادی دارند، احتمالاً از الکل، سیگار، داروها، غذا یا مسایل جنسی به عنوان روشی برای مقابله با مشکلات استفاده می‌کنند. آن‌ها می‌آموزند که چگونه از طریق اعتیاد با موقعیت‌های مشکل ساز مقابله کنند و به نظر می‌رسد که اینترنت یک ابزار انحراف توجه مناسب، قانونی و به طور فیزیکی امن‌تر در برابر مشکلات زندگی واقعی باشد. در مواردی که فرد معتاد به اینترنت از یک اعتیاد جنسی یا قمار بیمارگونه رنج می‌برد، اینترنت به عنوان روزنه جدیدی برای جذب شدن در رفتارهای جنسی و قمارگونه است. تکانه‌های جنسی از طریق هرزه نگاری آنلاین و رفتن به چت‌های جنسی ناشناس به عنوان یک منبع جدید لذت جنسی کشف می‌شود. اینترنت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به رفتارهای جنسی بدون نیاز به باشگاه‌های جنسی ادامه دهند و از نظر اجتماعی روشی پذیرفته و جدید برای مقابله با این مشکل است. افراد با سابقه اعتیاد به قمار بیمارگونه می‌توانند قمارخانه‌های مجازی و مراکز پوکر را برای قمار مشاهده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: درک اعتیاد و رفتار اینترنتی
فصل 1: برآوردهای شیوع و مدل‌های سبب‌شناسی اعتیاد به اینترنت
فصل 2: ارزیابی بالینی مراجعین معتاد به اینترنت
فصل 3: تعامل اجتماعی آنلاین، تندرستی روانی اجتماعی و استفاده مشکل‌ساز از اینترنت
فصل 4: کاربردها و لذت از اعتیاد به اینترنت
فصل 5: اعتیاد به بازی‌های ایفای نقش آنلاین
فصل 6: اعتیاد به قمار در اینترنت
فصل 7: اعتیاد و کاربرد اجباری سایت‌های جنسی
بخش دوم: روان‌درمانی، درمان و پیشگیری
فصل 8: خواص اعتیادآور استفاده از اینترنت
فصل 9: روان‌درمانی اعتیاد به اینترنت
فصل 10: کار با نوجوانان معتاد به اینترنت
فصل 11: خیانت اینترنتی، یک مشکل واقعی
فصل 12: بهبود دوازده‌گانه در درمان بستری اعتیاد به اینترنت
فصل 13: درباره جلوگیری از اعتیاد به اینترنت در نوجوانان
فصل 14: پویایی‌های سیستمیک در نوجوانان مبتلا به اعتیاد به اینترنت
فصل 15: تجمیع اندیشه‌ها و پیامدهای آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتیاد به اینترنت
نویسنده،
مترجمربابه سلیمانی، سمیه شکرگزار، سید محسن ضمیر، معصومه الهی
ناشر چاپیانتشارات سمام
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات550
زبانفارسی
شابک978-600-5317-66-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد به اینترنت

فرزین تفضلی
۱۴۰۲/۱/۲۰
کتاب نبود. چند تا مقاله علمی رو بهم چسبونده بود شده بود مثلا کتاب. ضمنا ترجمه کتاب لغت به لغت و خیلی ضعیف بود. طرف دیکشنری رو گذاشته بود جلوش و تحت الفظی کتاب رو ترجمه کرده بود.
فرحناز شمشادی
۱۴۰۱/۱/۲۲
سلام من از این کتاب بسیار استفاده کردم، راهکارهای عملی خوبی به من داد. ‌
رضا کریمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
عالیست مطالب را بصورت ساده و کاربردی بیان کرده.
سید علوی
۱۳۹۹/۵/۹
کاربردی نیست بیشتر تخصصی نوشته
امیر عباسپور
۱۴۰۱/۹/۲۸
غیر قابل اشتراک هست و چرت وپرت
حسین آزادبخش
۱۴۰۱/۳/۲۸
باید بیشتر راهکار عملی میداد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب اعتیاد به اینترنت

برای دریافت کتاب اعتیاد به اینترنت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.