معرفی و دانلود کتاب قلب کوچک متقلب

عکس جلد کتاب قلب کوچک متقلب
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلب کوچک متقلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلب کوچک متقلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلب کوچک متقلب

کتاب قلب کوچک متقلب نوشته ان لموت، داستان دو دختر نوجوان تنیس‌باز را به تصویر می‌کشد که در جریان بازی‌هایشان با مردی مرموز آشنا می‌شوند و اتفاقات عجیبی برایشان رقم می‌خورد.

این رمان عواطف و احساسات پرشور مادری را به نمایش می‌گذارد که با تمام ضعف‌هایی که دارد و شکست‌هایی که با آن مواجه شده است باز هم حتی یک لحظه عشقش را نسبت به دختر خود از یاد نمی‌برد و به دخترش این‌گونه نشان می‌دهد که هیچ دغدغه‌ای ندارد و او را نسبت به دوستی‌ها و رابطه‌ها و برخوردهایش آگاه می‌کند و آن‌قدر به او توجه و از وی حمایت می‌کند تا سرانجام دخترش در رشته ورزشی مورد علاقه‌اش به مقام قهرمانی می‌رسد.

کتاب قلب کوچک متقلب (Crooked Little Heart) بیش از ماجرامحور بودن، شخصیت‌محور است و این شخصیت‌ها بسیار آشنا و شبیه به خود ما هستند، با مهربانی‌های گاه و بی‌گاه و بدبینی‌های پی در پی. انسان‌هایی که در میان حجم زیادی از احساسات متناقض نسبت به دنیایشان و همدیگر، همانند مورچه‌ای هستند که در تار عنکبوت گرفتار شده‌اند. هر بار که رها می‌شوند باز خود را گرفتارتر می‌یابند. دقیقاً شبیه به تمامی انسان‌های واقعی پیرامون. نه آن‌قدر خوب‌اند که خودتان را در بین ویژگی‌های خوبشان گیج و منگ ببینید و نه آن‌قدر بد که از میزان سیاهی جهان شاکی شده و کتاب را نیمه‌کاره رها کنید.

الیزابت، رزی، ری، جیمز، لنک و حتی سیمون که با حماقت‌های کودکانه‌اش تجربۀ آگاهی را برای دیگران هدیه می‌آورد، درست مانند همه آدم‌ها فکرهایی در سرشان می‌گذرد که از ابراز آن نگران شده و دچار دل‌پیچه می‌شوند و می‌ترسند صداهایی که در ذهنشان می‌شنوند دست به کار شده و ذات نامهربانشان را افشا کنند و جایی بین هیاهوی گفت‌وگوهایشان بیابند.

ان لموت (Anne Lamott) نیازهای دوران نوجوانی و همین‌طور گرایش به دوستی با جنس مخالف و دوری کردن نوجوانان از خانواده را با زبان و بیانی ساده و صمیمی در رمان خود مطرح کرده است.

برخی دیدگاه‌ها درباره کتاب قلب کوچک متقلب:

- واشنگتن‌ پست‌ بوک‌ وُرلد: چیزی که‌ در این‌ رمان‌ تأثیرگذارتر است‌، دقت در‌ عواطف آدم‌ها‌ و فهم‌ سرشار از شوخ‌طبعی ‌است‌ که ‌می‌گوید همه‌ی ‌مشکلات‌ قابل‌ حل‌ نیستند.

-فیلادلفیا اینکوایر: بیان‌ احساساتی ‌عاشقانه‌ یا دوست‌داشتنی‌؛ بن‌‌مایه‌ی ‌کار لموت قدرت‌ عشق‌ است‌. یک‌ لمس‌ ظریف‌، شوخی‌های‌ ملایم‌ و درون‌‌بینی‌های‌ پخته‌، ویژگی‌های ‌عمده‌ی ‌سبک‌ نوشتن‌ او هستند.

- دیترویت فری‌پرس: لموت‌ درباره‌ ناراحتی ‌آن‌قدر جانانه‌ می‌نویسد که‌ چاره‌ای ‌جز تجربه‌ی ‌ژرف‌‌اندیشی‌ ظریفش‌ نمی‌ماند.

- شیکاگو سان - تایمز: سبک‌ خودنکوهنده‌ و غیرعادی ‌لموت‌ بلافاصله‌ خواننده‌ را درگیر متن‌ می‌کند. لموت‌ موفق‌ است‌ چون‌ روراست‌ و صادق‌ است.

:در بخشی از کتاب قلب کوچک متقلب می‌خوانیم

طی‌ چند ماه‌ گذشته‌ از وقتی‌سیزده‌ سالش‌ شده‌ بود، رزی ‌دستخوش‌ تحولی ‌قرار گرفته‌ بود که‌ مادرش‌ آن‌ را تغییر دریا و بهترین‌ دوست‌ مادرش‌ رِی‌ آن‌ را تبدیل شدن از سگ‌ به‌ گربه‌ می‌نامید؛ تبدیل از دوستانه‌ و خوش‌‌برخورد بودن‌ و دقت‌ سگی ‌به‌ تودار بودن ‌و مرموز بودن‌ گربه‌. از وقتی ‌رزی ‌دیگر به چشمان مادرش نگاه نمی‌کرد، الیزابت‌ می‌دانست‌ که ‌خیلی‌ چیزها عوض‌ شده‌اند و فهمید که‌ رزی ‌با آغازی ‌جدید مواجه‌ شده‌ است‌. ‌

او مدام‌ احساس‌ می‌کرد که دارد گذشته‌ را می‌بیند و این‌ برایش‌ بسیار نگران‌‌کننده‌ بود؛ از این‌ هم‌ بیشتر، چرا که‌ اولین‌ بار وقتی‌ متوجه‌ این‌ موضوع‌ شد که‌ صدای‌ خودش‌ را شنید که‌ در حال‌ گفتن ‌یکی‌ از آن‌ چیزهایی ‌بود که‌ وقت‌ نوجوانی ‌مادرش‌ به‌ او می‌گفت‌، چیزی‌ که‌ الیزابت‌ قسم‌ خورده‌ بود هرگز آن‌ را نخواهد گفت‌: «می‌خوام‌ وقتی ‌حرف‌ می‌زنم‌، به‌ من‌ نگاه‌ کنی‌.»

بعد ناگهان‌ رزی‌، نگاه‌ خصمانه‌اش‌ را در نگاه‌ مادرش‌ مثل‌ گربه‌ای ‌که‌ کسی ‌را که‌ در حال‌ خوردن‌ ساندویج‌ تن‌ ماهی ‌است‌، تماشا می‌کند، قفل‌ کرد و الیزابت‌ دیگر آن‌ حرف‌ را تکرار نکرد. به ‌یاد می‌آورد که‌ چطور وقتی‌ هم‌سن‌ رزی‌ بود از چشم‌ در چشم‌ شدن‌ با مادرش‌ خودداری ‌می‌کرد. این‌ کار به‌ نظرش‌ کمی ‌به خاطر این‌ بود که‌ می‌ترسید نکند مادرش‌ ذهنش‌ را بخواند. ذهنش‌ پر از توطئه‌ بود و داشت‌ برای ‌شکست‌ دادن‌ مادرش‌ نقشه‌ می‌کشید. این‌ را هم‌ به ‌یاد می‌آورد که‌ بیست‌ و نه‌ سال‌ پیش‌ در سیزده‌ سالگی‌، عقایدی ‌خرافاتی ‌داشت‌ که‌ مثلاً اگر به‌ مادرش‌ وقتی‌ که‌ مست‌ و لایعقل‌ بود‌ یا بیمار و لرزان‌ یا مثل‌ نوری ‌وسط‌ روز بیرون‌ می‌رفت‌، نگاه‌ نکند مادرش‌ ممکن است برود و ناپدید شود. ‌

او همچنین‌ عمیقاً از خودش‌ خجالت‌ می‌کشید که‌ آن‌قدر هیکلی‌بود و سینه‌هایی ‌بزرگ‌ و ابروهای ‌پهن‌ که‌ کلی‌ هم‌ پرپشت‌ و بدترکیب‌ بودند، داشت‌. الیزابت‌ می‌دانست‌ که‌ رزی ‌از کوچک ‌بودن‌ و رشد نکردنش‌ خجالت‌ می‌کشید. الیزابت‌ به‌ خاطر مادر مست‌ و ژولیده‌اش‌ کلی ‌خجالت ‌کشیده‌ بود و حتی‌ حالا علی‌رغم‌ اینکه‌ چهار سال‌ بود که‌ او، الیزابت، الکل‌ را ترک‌ کرده‌ بود رزی‌ هنوز به‌ خاطر اینکه‌ مادری ‌دارد که‌ قبلاً الکلی ‌بوده‌ و مردها را از بار به‌ خانه‌ می‌آورد که‌ حالا هم‌ باید به ‌آن‌ جلسات‌ بی‌پایان‌ بعد از ترک‌ الکلش‌ برود، خجالت‌ می‌کشید. ‌

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی‌ نویسنده‌
فصل‌ اول: تغییر دریا
فصل‌ دوم: عزیزم، عزیزم
فصل سوم: گرگ و میش
فصل چهارم: سنگ‌های ‌قیمتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلب کوچک متقلب
نویسنده
مترجممعصومه قلی پور، صدیقه قلی پور
ناشر چاپیانتشارات سمام
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-964-90789-3-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلب کوچک متقلب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قلب کوچک متقلب

برای دریافت کتاب قلب کوچک متقلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.