معرفی و دانلود کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی

عکس جلد کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی

کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی نوشته‌ی حسین بهلولی و نامیه گلستانه تلاش می‌کند تا شما را به صورت کلی با مواد اعتیادآور آشنا کند و برای درمان، راهنمایی‌های مفیدی ارائه دهد.

همه‌ی ما نسبت به سلامتی جامعه مسئول هستیم و باید راهی در جهت بهبود آن پیدا کنیم. یکی از روش‌هایی که می‌تواند مفید واقع شود، آگاه کردن جوانان و خانواده‌ها از پیامدهای ناگوار مواد مخدر و مشروبات الکلی است و این در حالی است که بیشترین سود را سوداگران مرگ می‌برند و مضرات و پیامدهایش دامن‌گیر افراد، خانواده‌ها، اجتماع و کشورها می‌شود.

در جوامع امروزی استفاده از مواد مخدر باعث آسیب به بافت‌های مختلف جامعه شده و این آسیب‌ها به صورت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به وضوح مشاهده می‌شوند که می‌توان گفت یکی از خطرسازترین آسیب‌ها به طور کلی همان معضل اعتیاد به شمار می‌آید. برای جلوگیری از خطر اعتیاد برنامه‌های زیادی طراحی شده و به صورت اجرایی درآمده که برای کاربردی‌تر شدن آن نیاز به ارگان‌های مختلفی است، مانند مرکز مطالعات ملی اعتیاد، دفتر مبارزه با مواد مخدر و غیره که هدف اصلی آن‌ها پیشگیری از آسیب اعتیاد و مبارزه با آن است. امروزه مخدرات صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که به مراتب با تاثیرگذاری بیشتری بر قشر نوجوان و جوان دارد و لایه‌ی اصلی جامعه را به لرزه درآورده است.

با این اوصاف، دیگر زمان آن رسیده‌ است که پنهان‌کاری و انکار این مسئله را کنار بگذارید و برای گام نخست با انواع مواد اعتیادآور سنتی و صنعتی آشنا شوید. کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی (Addiction from existence to inexistence) نیز به همین منظور به نگارش در آمده است و حسین بهلولی و نامیه گلستانه با نگاهی دقیق و علمی تمام سعی خود را می‌کنند تا این مواد آسیب‌زا را به شما معرفی کنند. از طرف دیگر، این کتاب می‌تواند برای کسانی که گرفتار اعتیاد هستند نیز مفید باشد؛ چرا که اطلاعات و راهنمایی‌های سودمندی برای رهایی از بند اعتیاد در آن وجود دارد.

در بخشی از کتاب اعتیاد می‌خوانیم:

چرا سیگار سکوی پرتاپ به اعتیاد است؟ در بیشتر مواقع شاهد آن هستیم که افراد سیگار کشیدن را امری طبیعی و ساده می‌دانند و همین ساده‌انگاری باعث می‌شود در دوران زندگی دچار آسیب و بحران شوند. بنابراین می‌توان علت را این‌گونه توضیح داد که هر فردی در دوران نوجوانی حریم‌های شخصی و قوانین مخصوص به خود دارد که امن نگه داشتن آن‌ها برایش ضروری است اما بعضی مواقع به‌ویژه در دوران نوجوانی و جوانی همزمان با شکل‌گیری بلوغ، محیط آموزشی و گروه همسالان می‌توانند وارد این حریم شده و روی آن‌ها تاثیر گذارند به طور مثال می‌توان گفت هنگامی که فردی سیگار کشیدن را خارج از عرف و شاید حتی خط قرمز دوران جوانی بداند و از آن هراس داشته باشد وقتی در گروه همسالان قرار می‌گیرد و آن‌ها به راحتی سیگار را می‌پذیرند و مصرف می‌کنند این روند باعث می‌شود تفکر او نسبت به سیگار کمی تغییر کرده و آن را به همان شدت قبل سرکوب نکند به این باور برسد که سیگار آن‌چنان مضر نیست، زیرا اگر مضر بود دوستان به راحتی استفاده نمی‌کردند و همین باور غلط مقدمه‌ای برای شروع استعمال آن می‌شود و همین تفکر می‌تواند زمینه‌ساز تغییر افکار در آینده بر سایر مواد مخدر نیز شود.

در واقع خیلی از آسیب‌های افراد در دوران نوجوانی و جوانی و دوران بلوغ که هویت فرد در حال شکل‌گیری است رقم می‌خورد زیرا فرد دوست دارد خود را مستقل کند و همین احساس استقلال و بزرگ بودن او را در خطر مصرف سیگار و مواد مخدر قرار می‌دهد، علت ثانویه و مهم دیگری که سیگار را به سکوی پرتابی برای اعتیاد تبدیل می‌کند، این است که وقتی استعمال سیگار برای فرد آسان می‌شود، می‌تواند همین نگرش و باور را نسبت به مواد دیگر پیدا کند و ساده‌انگاری مصرف سیگار به ساده‌انگاری مصرف مواد منجر خواهد شد. ضمن این‌که باید مراقب بود که این آسان‌گیری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های بیشتری برای نوجوانان شود. نکته مهم و قابل توجه دیگری که باید به آن اشاره کنیم موضوع ترک سیگار است. ترک سیگار بسیار سخت‌تر و دشوارتر از سایر مواد مخدر است این اتفاق به چند دلیل رخ می‌دهد: یکی آن که سیگار همیشه در دسترس است و همه جا می‌توان آن را تهیه کرد، دلیل دیگر آن است که قبح سیگار آنقدر که باید در جوامع مختلف بالا نیست و همین مورد منجر به این باور در فرد می‌شود که «سیگار چیز خاصی نیست» و همین باور باعث سخت شدن ترک آن شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
بهداشت روانی و خانواده
بهداشت روانی و زندگی سالم
فصل اول: آشنایی با مخدرها
سیگار و قلیان، دستیاران مرگ
ترک سیگار
راهکاری جدید برای ترک سیگار
تفریح بدون قلیان
4 اشتباه رایج درباره قلیان
راه‌های ترک قلیان
تباه کننده جوانی به نام حشیش
روش استفاده از مخدر حشیش
باورهای غلط استفاده از حشیش
آسیب‌های استفاده از مخدر حشیش
گل، مخدری با اسم لطیف
عوامل گرایش جوانان به سمت ماده روان گردان «گل»
افیون معضلی دیرینه تا به امروز
مسمومیت با سرب
هروئین، تباه کننده جوانی
روش‌های مصرف هروئین
اثرات استفاده از مخدر هروئین
قرص‌های توهم زا و مخرب
روش استفاده از LSD
آسیب‌های استفاده از LSD
قرص اکستازی
روش مصرف قرص اکستازی
آسیب‌های مصرف قرص اکستازی
ترامادول، اعتیاد خاموش
باورهای غلط استفاده از ترامادول
مخدر صنعتی شیشه بلای خانمان سوز
باورهای غلط در مصرف مخدر صنعتی شیشه
نحوه مصرف مخدر صنعتی شیشه
مخدری گران قیمت با آسیب‌های جدی به نام کوکائین
استفاده از کوکائین در نوشابه و شکلات
کوکائین تاثیرات جنسی و حس خوب بودن
پارتی‌های آسیب زننده
روش‌های مصرف مخدر کوکائین
اثرات مصرف مخدر کوکائین
آسیب‌های مصرف مخدر کوکائین
مخدر بی تی، گام به گام در دام اعتیاد
(سندرم الکل جنینی)
اعتیاد به مشتقات بنزین (مواد استنشاقی)
مخدرهای جدید (بونسای- کروکودیل- فلاکا)
مخدری وحشتناک به نام کروکودیل
فلاکا، مخدری که افراد را زامبی می‌کند
فصل دوم: موارد قابل تأمل درباره اعتیاد
اعتماد به نفس کاذب، زمینه ساز اعتیاد
اعتیاد رفتاری
اعتیاد به قمار
اعتیاد به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
تاثیر اینترنت بر روی خانواده
اعتیاد به کار و مضرات آن
اعتیاد جنسی
اعتیاد در زنان
طلاق و خطر اعتیاد
نه گفتن کلمه جادویی
مهارت نه گفتن در پیشگیری یا درمان اعتیاد
اعتیاد و آسیب‌های اقتصادی
فصل سوم: عوارض سوء مصرف دارو
عوارض سوء مصرف داروها چیست؟
کسانی که به سوء مصرف دارو روی می‌آورند
پتیدین (Meperidine)
موارد منع مصرف و احتیاط
دیکلوفناک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-136558-4
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی

Mohammad Hesari
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
همیشه کتاب بهترین همراه و دوست بدون تنش است
برنامه عالی است
Mary Jfri
۱۴۰۰/۶/۲۴
کتاب خوبی بود اما میتونست جامع تر هم باشه
morteza mostafaei
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
آرزوی جامعه‌ی بدون معضل اعتیاد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی

برای دریافت کتاب اعتیاد: نزول هستی به نیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.