معرفی و دانلود کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی

عکس جلد کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی

کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی نوشته‌ی نامیه گلستانه و حسین بهلولی تلاش می‌کند تا شما را به زبان ساده با مهارت‌های ده‌گانه زندگی آشنا سازد. کتاب حاضر کاربردهای این مهارت‌ها را در زندگی توضیح می‌دهد تا درک بهتری نسبت به موضوع پیدا کنید.

اگر تمایل دارید که تبدیل به راننده‌ای حرفه‌ای و موفق شوید، ضروری است مهارت‌های این کار را بیاموزید. این موضوع صرفاً محدود به رانندگی نیست و باید برای تمامی مهارت‌ها نیز چنین روندی را طی کرد و زحمت بسیاری کشید تا به درجه‌ی استادی نائل شد. با این اوصاف، چگونه امکان دارد که درست زندگی کردن را به صورت ذاتی بدانید؟!

چرا در انجام کارها تنبلی می‌کنید؟ چرا با این‌که می‌دانید سیگار کشیدن و عادات بد غذایی شما را بیمار می‌کند از آن‌ها پرهیز نمی‌کنید؟ چرا گاهی زود خشمگین می‌شوید؟ چرا گاهی اندوهگین هستید ولی نمی‌دانید چه چیزی شما را اندوهگین کرده است؟ اگر به صورت تخصصی بخواهید با این مشکلات برخورد کنید باید به سراغ علم روانشناسی بروید، اما این کتاب تلاش می‌کند در قالب مهارت‌های زندگی جواب تمامی این سوالات را به شما بدهد و راهنمایی‌تان کند و حتی اگر نیاز بود این شهامت را به شما بدهد تا برای کمک تخصصی‌تر به مشاوره مراجعه کنید.

از طرف دیگر، از یاد نبرید که مهارت‌های زندگی در واقع آموزش‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در شرایط مختلف منطقی و با حداقل خطای رفتاری عمل کنید، به طوری که بدون احساس استرس و توسل به راه‌های اشتباه احساس موفقیت و رضایت داشته باشید.

نامیه گلستانه و حسین بهلولی در کتاب حاضر سعی نموده‌اند تا مهارت‌های ده‌گانه زندگی را به شما آموزش دهند و به توضیح برخی از کاربست‌های این مهارت‌ها در زندگی فردی و حرفه‌ای بپردازند.

جملات برگزیده کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی:

- یکی از موثرترین مهارت‌هایی که می‌تواند در رویایی با مسائل زندگی سلامت روان را تضمین کند و توانایی لازم جهت حل مسائل را فراهم آورد مهارت حل مساله است.

- در زندگی با تصمیمات زیادی مواجه هستیم که برخی آن‌ها از منظر ما جالب و ختم به موفقیت می‌شود و برخی نیز منجر به شکست و باعث ندامت می‌شوند.

- برای تاثیرگذاری بر دیگران احترام بگذاریم او نیز انسان است.

- روابط با صمیمیت، شادی و خنده همراه‌اند اما گاه در آن استرس، روزهای بد و سخت نیز وجود دارد.

- با تفکر خلاق به سلاح مبارزه با ناامیدی مجهز شوید.

در بخشی از کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی می‌خوانیم:

برخلاف تفکر واگرا، در تفکر همگرا ایده‌های جدید کمتر نمود پیدا می‌کنند و فرد امور را آنچنان که هست می‌بیند و سعی در خلاقیت ایده ندارد. در طلاق و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، با طیف وسیعی از افراد روبرو هستیم که وقتی تفکر آن‌ها را بررسی می‌کنیم، تفکر همگرا بیشتر جلوه‌گر است و در واقع از دسته افرادی هستند که سعی در حل مسائل از یک راه را دارند و این دقیقا همان تفکر همه یا هیچ است که به پدیده‌ها به صورت سفید یا سیاه می‌نگرند و مطلق‌گرایی در آن‌ها به وفور مشاهده می‌شود. با توجه به این توضیحات و نقش و اهمیت تفکر واگرا نسبت به تفکر همگرا، مناسب است که نسبت به ارزش‌های فکریِ تفکر خلاق شناخت بیشتری داشته باشیم که یکی از این ارزش‌ها، تاخیر در قضاوت یا به عبارتی تاخیر در ارزیابی ایده‌ها است. زمانی که سعی ما برای پرهیز از ضایع شدن ایده‌ای جالب است، بهتر است از این تکنیک استفاده نماییم. به عنوان مثال، برخی افراد زمانی که وارد مشاغلی مانند بازاریابی می‌شوند، برای تسریع در عملکرد و بهره‌وری با وجود ایده‌های متفاوت قضاوت سریعی در مورد آنها دارند و همین تصمیم‌گیری اشتباه فرایند بهره وری شغلی انها را به تاخیر می‌اندازد.

ارزش مهم و قابل توجه بعدی در فرایند تفکر خلاق، حذف عادت است و درک این مورد بسیار ملموس و قابل فهم می‌باشد. در واقع به این نکته اشاره می‌کند که مناسب‌ترین راه، کنار گذاشتن شیوه‌های قبلی فکری و استفاده از روش‌ها و راهبردهای جدید است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت یک معلم
مقدمه
بخش اول: مهارت‌های زندگی
بخش دوم: مهارت‌های زندگی در زندگی فردی
بخش سوم: مهارت‌های زندگی در ازدواج و اشتغال
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-600-136-557-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی

روزبه دانشگر
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به صورت جز توضیح نمی‌دهد اما یک نمای کلی از این موضوع را ترسیم می‌کند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی

برای دریافت کتاب زیبا اندیشی و مهارت‌های زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.