معرفی و دانلود کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران

عکس جلد کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران

کتاب افزایش بهره وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران نوشته‌ی بهزاد شیخ‌موچگانی، اثری آموزشی درباره‌ی راهکارهای استفاده‌ی صحیح از سرمایه‌ی انسانی به‌ منظور بهینه‌سازی کارکرد مجموعه است. این کتاب با معرفی شیوه‌های برقراری ارتباط با نیروی کار و ترسیم چشم‌اندازها و هدف‌های سازمان در بازه‌های مختلف زمانی، راهکارهایی برای افزایش انگیزه در کارکنان، چگونگی آموزش، به‌کارگیری درست و استفاده از بهره‌ی هوشی آن‌ها را ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران

یکی از قسمت‌های مهم هر سازمان و ارگان، بخش مدیریت انسانی (Human Resources) است که می‌تواند به میزان زیادی، بهره‌وری، کارآمدی و پیشرفت در مجموعه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. بر همین اساس، بخش منابع انسانی، ابتدا باید یک محیط امن و سالم کاری را فراهم و افراد دارای شرایط را جذب کند. کارکنان این بخش از نیروی متخصص مجموعه که عملاً باارزش‌ترین دارایی سازمان است، اطمینان پیدا می‌کنند که هر کارمند و کارگر به آموزش، وسیله‌ها و شرح وظیفه‌ی موردنیازش دسترسی داشته باشد. بااین‌حال، رویکرد مدیر هر مجموعه نسبت به بخش منابع انسانی، به نوع و شیوه‌ی کار سازمان و راهبرد سیاست‌گذارها نیز بستگی دارد. اما چگونه می‌توان استراتژی و رویکردی مناسب نسبت به این بخش داشت؟ یکی از اثرهای آموزشی که به‌تازگی در این زمینه منتشر شده، کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران، نوشته‌ی بهزاد شیخ‌موچگانی است که به کارکنان این بخش کمک می‌کند تا تصوری صحیح و اصولی از منابع انسانی داشته باشند.

بهزاد شیخ‌موچگانی در کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران تلاش می‌کند ابتدا جایگاه بخش سرمایه‌ی انسانی در سازمان و نقش مدیرها در هدایت و راهبری نیروی کار را توضیح دهد و در این مسیر، راهکارهای شناخت و کشف سرمایه‌ی انسانی، شیوه‌های بروز استعداد آن‌ها، مهارت‌های مدیریتی و ارتقا و بهره‌مندی بهینه از منابع انسانی را آموزش می‌دهد. او سپس راهکارهای افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با بهره‌مندی از سرمایه‌ی انسانی را تشریح می‌کند.

به باور بهزاد شیخ‌موچگانی، اولین اقدام در افزایش بهره‌وری، به‌روزرسانیِ تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان است. او در ادامه به بررسی نقش و اهمیت جایگاه مدیر در ارتقا و پیشرفت مجموعه می‌پردازد و در شرح آن، هوش هیجانی (عاطفی) و راهکارهای افزایش آن، و مؤلفه‌ها و تمایزش با بهره‌ی هوشی را توضیح می‌دهد و سپس مفهوم هوش دست‌یافتنی را معرفی می‌کند. او در ادامه با ترسیم چشم‌اندازهای سازمان و هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، نقش ایجاد انگیزه در بخش سرمایه‌ی انسانی را شرح می‌دهد.

نویسنده به‌عنوان‌مثال به توضیح بعضی راهکارها مانند انگیزه‌سازی از راه‌های ایجاد حس مفید و مهم بودن، افزایش دستمزد و پرداخت پاداش و ارتقای رتبه و جایگاه شغلی می‌پردازد. او سپس با تأکید بر پرهیز از عملکرد جزیره‌ای، از مدیرهای بخش منابع انسانی می‌خواهد در انتخاب موقعیت‌های شغلی به‌تناسب کار با توانایی، تیپ شخصیتی و علاقه‌مندی کارکنان توجه داشته باشند، بستری مناسب برای یادگیری و آموزش آن‌ها فراهم کنند و از این راه مهارت شغلی‌شان را ارتقا دهند.نویسنده راهکارهایی برای این هدف نیز پیشنهاد می‌کند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به دادن فرصت کافی به نیروی انسانی، پذیرش ریسک اشتباه در کارکنان و توجه به دغدغه‌های آن‌ها اشاره کرد.

بهزاد شیخ موچگانی در ادامه‌ی کتاب، بعضی از مصداق‌های امور رفاهی کارکنان مانند برخورد عادلانه، دوری از تبعیض و ساده‌کردن کارها را پیشنهاد می‌کند تا همراهی و هم‌افزایی سرمایه‌ی انسانی با هدف‌های مجموعه موجب پیشرفت، ارتقا و افزایش بهره‌وری آن شود. کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران را بهزاد شیخ‌موچگانی نوشته و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است.

کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مدیرهای سازمان‌ها، مجموعه‌ها و ارگان‌ها، مسئول‌های بخش منابع انسانی، و دانشجوهای رشته‌های مدیریت پیشنهاد می‌شود.

با بهزاد شیخ‌موچگانی بیشتر آشنا شویم

بهزاد شیخ‌موچگانی در سال 1364 به دنیا آمد. او در بخش مدیریت منابع انسانی فعالیت می‌کند و سال 1401 در هفتمین همایش ملی پژوهش‌های نوین در بخش مدیریت، حسابداری و اقتصاد ایران مقاله‌ای درباره‌ی راهکارهای افزایش بهره‌مندی از منابع انسانی در سازمان‌ها را ارائه کرد. از این پژوهشگر تنها کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران منتشر شده است. 

در بخشی از کتاب افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران می‌خوانیم

یکی از بهترین و موثرترین راه‌های بهره‌مندی از کارکنان، همراهی و هم‌افزایی آنان با اهداف سازمان است، که پیش شرط آن، توانایی در فهم دغدغه‌ها‌، هیجانات و احساسات کارکنان و همدلی با آنان است. این توانایی در مدیران، راه رسیدن به اهداف سازمانی را هموارتر می‌کند. مخصوصا برای مدیران موثر که افقی فراتر از رسیدن به اهداف سازمانی دارند. یکی از اساسی‌ترین این ابزارها، هوش هیجانی است. توانایی در کسب این هوش و ارتقای آن، ظرفیتی است که برای بسیاری از مدیران دست یافتنی است.

مدیران می‌توانند با بهره گیری از هوش هیجانی، ارتباط موثرتری با کارکنان برقرار کرده و آنان را به کار در سازمان خود دلگرم تر نمایند. به بخشی از سخنان آنتونی مرسینو(2013) توجه بفرمایید. او که دارنده مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای است و در حال حاضر بیش از20 سال تجربه مدیریت پروژه دارد، خاطره اولین مواجهه خودش با مساله «هوش هیجانی» را در کتاب خود(هوش هیجانی برای مدیران پروژه: مهارتهای ارتباطی برای موفقیت مدیران پروژه) چنین بیان می‌کند: «آیا می‌دانی چقدر خطرناک است که از احساساتت باخبر نباشی؟ این سوال را ریچ در تابستان سال ۲۰۰۱ از من پرسید بود. او درمانگر است و از آن زمان به بعد سرپرست و مشاور شغلی من شده است. سوال او مرا به تفکر وا داشت. "خطرناک؟"

او کلماتش را با دقت و کنجکاوی انتخاب کرده بود. باخبر نبودن از احساساتم چه خطری می‌توانست برایم داشته باشد؟ من ۳۹ سال داشته و بیش از ۱۷ سال مدیر پروژه‌ای موفق بودم. پیشرفتم در کار آهسته اما مستمر بودند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: جایگاه سرمایه انسانی در سازمان و نقش مدیران در هدایت منابع انسانی
1- سرمایه انسانی و شناخت و کشف آن
حدیث نبوی
شیخ بهایی و طلبه جوان
نقش مدیر در بروز استعدادهای افراد
مهارت‌های مدیریتی
2- مدیر و مدیریت منابع انسانی
مدیریت موفق و موثر
3- ارتقا و بهره‌مندی از منابع انسانی
بخش دوم: افزایش بهره‌وری سازمان‌ها با بهره‌مندی از منابع انسانی
1- به‌روز‌رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان
2- تغییر در ساختار
3- نقش مدیر در بهره‌وری سازمان
هوش هیجانی (عاطفی)
مولفه‌های هوش هیجانی
نشانه‌های اشخاص با هوش هیجانی بالا
نشانه‌های اشخاص با هوش هیجانی پایین
هوش دست یافتنی
تمایز هوش هیجانی و بهره هوشی
راه‌کارهای افزایش هوش هیجانی
4- بهره‌وری از طریق منابع انسانی جدید
چشم‌انداز سازمان، فدای اهداف کوتاه‌مدت مدیریت
5- بهره‌وری با کمک منابع انسانی سازمان
5-1) ایجاد انگیزه
الف- انگیزه‌سازی از طریق ایجاد حس مفید و مهم بودن
ب- ایجاد انگیزه با تشکر و قدردانی از کارکنان
پ- انگیزه‌سازی با افزایش دستمزد و پرداخت پاداش
ت- ایجاد انگیزه از طریق افزایش رتبه و جایگاه شغلی
5-2) پرهیز از عملکرد جزیره‌ای
5-3) تناسب شغل با توانایی، تیپ شخصیتی و علاقه‌مندی کارکنان
5-4) فراهم کردن بستر یادگیری و آموزش
5-5) تقویت مهارت کارکنان
بسترهای لازم برای مهارت‌آموزی کارکنان
5-5-1) فرصت کافی
5-5-2) پذیرش ریسک اشتباه کارکنان
5-6) توجه به دغدغه‌های کارکنان
بعضی از مصادیق امور رفاهی کارکنان
5-7) برخورد عادلانه و دوری از تبعیض
5-8) ساده کردن کارها برای کارکنان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-622-5814-97-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران

برای دریافت کتاب افزایش بهره‌ وری سازمان‌ها با رویکرد مدیریت منابع انسانی و هوش هیجانی مدیران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.