معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد، توضیح مفصلی از طرز کار موتورهای بنزینی و آموزش روش تعمیر آن‌هاست که طبق اصول و استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تدوین شده است.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی

صنعت خودروسازی در ایران، صنعتی عظیم و پرسود است که سالانه افراد زیادی برای کار در آن داوطلب شده و خود را آماده می‌کنند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد از جمله منابع آکادمیک باارزشی است که می‌تواند محتوای آموزشی مناسبی برای دانشجویان این حوزه باشد.

صنعت خودروسازی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که مانند اجزای یک ساعت در کنار هم کار می‌کنند. بخش‌های طراحی، توسعه، تولید، بازاریابی و فروش از جمله بخش‌های مختلف این حوزه هستند که کار در هر کدام نیاز به دانشی تخصصی دارد. ایده‌پردازی و پژوهش در این صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد، از این رو شتاب پیشرفت در این حوزه روزافزون است. نویسنده‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی در مقدمه اینطور عنوان کرده که: تلفیق علم، مهارت، تکنولوژی و تجربه قطعاً و حتماً به صرف تجربه‌ی تکراری چندین ساله برتری دارد. مخاطبان می‌توانند با تلاش و همت و مطالعه‌ی این کتاب، اصول و طرز کار خودروها، شیوه‌های تعمیر و مونتاژ و دمونتاژ سیستم‌های خودرو را با رعایت اصول و استانداردهای این حوزه آموزش ببیند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی شامل هشت فصل است که محتوای آن‌ها شامل این عناوین است: «مقدمات کار انواع موتور»، «کار با ابزار اختصاصی و اندازه‌گیری قطعات موتور»، «سوار و پیاده کردن موتور از روی شاسی»، «عیب‌یابی و رفع عیب موتور»، «تعمیر سیستم روغن‌کاری»، «تعمیر سیستم خنک‌کاری»، «الزامات زیست‌محیطی و نکات ایمنی کار» و فصل آخر، شامل «آزمون‌های پایانی کتاب و پاسخنامه‌ی آن‌ها».

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی نوشته‌ی داریوش فریدونی برزآباد به دانشجویان صنعت خودروسازی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی می‌خوانیم

پیستون در موتور دو زمانه خیلی کارها انجام می‌دهد، که موجب می‌شود این دسته از موتورها ساده و سبک‌وزن باشند. اگر تا به حال از موتورهای دو زمانه در وسایل خود استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که روغن موتورهای دو زمانه را باید همراه با سوخت بنزین با هم در باک بریزید. در موتورهای چهار زمانه محفظه میل‌لنگ (کارتر) کامل از محفظه احتراق جدا می‌باشد؛ بنابراین شما می‌توانید محفظه میل‌لنگ را با روغن غلیظ پر کنید تا یاتاقان‌های میل‌لنگ روانکاری شوند. یاتاقان‌ها پیستون را به میله Rod وصل می‌کنند و روغن موجود دیواره سیلندر را هم روان‌کاری می‌کند. در موتورهای دو زمانه محفظه میل‌لنگ خود تحت فشار قرار دارد تا مخلوط هوا _ سوخت به سمت سیلندر وارد شوند؛ بنابراین روغن غلظت زیادی نمی‌تواند داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: مقدمات کار انواع موتور، مباحث اولیه و تعاریف
فصل اول: کار با ابزار اختصاصی و اندازه‌گیری قطعات موتور
فصل دوم: پیاده و سوار کردن موتور از روی شاسی
فصل سوم: عیب‌یابی و رفع عیب موتورها
فصل چهارم: تعمیر سیستم روغن‌کاری
فصل پنجم: تعمیر سیستم خنک‌کاری
فصل ششم: رعایت نکات حفاظت و ایمنی کار و الزامات زیست‌محیطی
فصل هفتم: آزمون، ارزشیابی، تست و بررسی پاسخنامه آزمون‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-622-218-491-9
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیر موتور خودرو بنزینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.