معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) تألیف یعقوب بی نیاز، می‌کوشد اجزای سیستم فنربندی خودروهای سبک را معرفی کند و شما را با انواع آن و مزایا و معایب هر یک آشنا سازد. این کتاب راهنما در کنار توضیح تایر و اکسل خودروها، جعبه‌فرمان و زوایای چرخ‌ها را تشریح می‌کند و نحوه‌ی باز و بسته کردن آن در پژو، پراید، سمند و ال90 را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)

در قرون پیش، در طراحی بسیاری از کالسکه‌ها از فنرهایی مقاوم در کنار چرخ‌ها استفاده می‌شد. مردم آن دوران با آن که مهندسی را چندان نمی‌شناختند ولی به تجربه در‌یافته بودند که این فنرها ضربات دست‌اندازهای جاده‌ها را کنترل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سرنشین‌ها خیلی آزار ببینند. پس از ابداع خودرو، در مدل‌های ابتدایی آن از همین سیستم برای کاهش ضربات جاده استفاده شد. اما به‌مرور و با پیشرفت خودروها، سرعت حرکت این وسایل نقلیه خیلی بیشتر شد. در سرعت‌های بالا، مخصوصاً زمانی که ماشین وارد پیچ می‌شد، این سیستم فنری چندان کاربردی نبود و قدرت کنترلی خود را از دست می‌داد. به همین خاطر در خودروهای مدرن‌تر، سیستم مستقلی به نام تعلیق تعریف شد که علاوه بر تعدیل نوسانات جاده‌ای، کارکردهای مهم دیگری هم داشت؛ ازجمله اینکه مرکز ثقل ماشین را منعطف و دقیق حفظ می‌کرد و اجازه نمی‌داد خودرو واژگون شود. همین‌طور باعث می‌شد هر چهار چرخ همیشه بر روی زمین و بالانس بمانند. این سازوکار مکانیکی یکی از مهم‌ترین ارکان خودروها است و کوچک‌ترین ایرادی در آن، می‌تواند تعادل وسیله را برهم بزند. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) تألیف یعقوب بی نیاز، منبعی کاربردی است که این سیستم را معرفی می‌کند و شیوه‌ی عیب‌یابی آن را آموزش می‌دهد. این راهنما اجزای جلوبندی ماشین‌ها را شرح می‌دهد و می‌کوشد انواع این سیستم و معایب و مزایای هر یک را توضیح دهد.

سیستم تعلیق متشکل از چرخ‌ها، محورها، فنرها و کمک‌فنرها است که با کمک مکانیسم‌هایی خودروها را متعادل نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند اتاق دچار نوسانات شدیدی شود. اساساً چرخ‌ها، تنها بخش‌هایی از ماشین هستند که با زمین در تماس‌اند. این بدان معناست که اگر چرخ‌ها کمی نامتناسب و نامیزان باشند یا از کنترل خارج شوند، احتمال دارد خودرو واژگون یا منحرف شود. از این نکته می‌توان نتیجه گرفت که سیستم فرمان و جلوبندی با کنترل کردن چرخ‌ها، چه نقش حیاتی و اساسی‌ای در فرمان‌پذیری خودرو و آسایش سرنشینان آن دارد. یعقوب بی‌نیاز در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)، در بخش تایر به ویژگی‌های این قسمت از ماشین‌ها می‌پردازد و ساختمان آن را تشریح می‌کند. او عیب‌یابی در چرخ‌ها را هم آموزش می‌دهد و به چند عیب اساسی‌ای که ممکن است با آن مواجه شوید اشاره می‌کند. نویسنده در قسمت بعدی به جعبه‌فرمان می‌پردازد و اجزای آن را مرور می‌نماید. همین‌طور نحوه‌ی بازوبست کردن جعبه‌فرمان چند خودرو مثل انواع پژوها، پراید و سمند را آموزش می‌دهد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب راهنما و آموزشی را می‌توان به تکنسین‌ها و دانشجویان رشته‌ی مکانیک خودرو توصیه نمود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) می‌خوانیم

در سیستم تعلیق گاهی نیاز به اتصال قطعات به‌صورت محکم به یکدیگر و گاهی نیاز است تا در عین وجود اتصالات محکم، امکان حرکت و چرخش آن‌ها نیز وجود داشته باشد که در این هنگام از سیبک استفاده می‌شود. سیبک یکی از مهمترین قطعات سیستم فرمان خودرو است که علاوه‌بر متصل‌کردن چرخ‌ها به سیستم تعلیق، واسطه چرخیدن چرخ‌ها هم می‌شود. سیبک قطعه کروی شکل، باعث چرخش چند محور مجزا به‌صورت همزمان می‌شود. قطعه سیبک در چند قسمت از خودرو به‌کار رفته است. این قطعات شبیه به هم، وظیفۀ خاص خود را دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه و کلیات سیستم تعلیق
فصل دوم: اجزاء سیستم تعلیق
فصل سوم: انواع سیستم تعلیق
فصل چهارم: تایر
فصل پنجم: جعبه‌فرمان و زوایای چرخ
فصل ششم: اکسل
فصل هفتم: نمونه سؤالات تعمیرکار سیستم‌های خودروهای سبک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-218-220-5
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک
۷۵۰۰۰ ۶۷,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز)

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: تعمیرکار سیستم‌های تعلیق خودروهای سبک (جلوبندی ساز) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.