معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) تألیف احمد شریفی مالواجردی و کریم گرامی، به مبحث خاک ورزی و تهیه‌ی بستر بذر می‌پردازد و ادوات و ماشین‌ های کشاورزی مرتبط با آن را توضیح می‌دهد. این کتاب آموزشی شما را با خاک ورزی اولیه و ثانویه آشنا می‌سازد، انواع دستگاه‌هایی را که در این مراحل به کار می‌روند معرفی می‌کند و شیوه‌ی استفاده و نگهداری از آن‌ها را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)

کشاورزی یکی از اولین مهارت‌هایی است که انسان به آن دست یافت. او خیلی زود درک کرد این مهارت تا چه حد برای بقا و ادامه‌ی حیات ضروری است. در طول این چند هزار سال، کشاورزی تا حد زیادی پیشرفت کرده و تکامل یافته. بااین‌وجود اما خیلی از مراحل آن چندان تغییر نکرده و همچنان به سیاق گذاشته انجام می‌شود. یکی از همین مراحل، خاک‌ورزی است. خاک‌ورزی که یکی از اولین قدم‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود، به فرآیندی اطلاق می‌شود که طی آن خاک برای کاشت و رشد بذر آماده می‌شود. درواقع در این مرحله، خاک زیرورو، مخلوط، برگردانده و پخش می‌شود. به این شکل علف‌های هرز و ریشه‌ی باقی‌مانده‌ی گیاهان از بین می‌روند و خاک کاملاً مهیا می‌شود. کارِ خاک‌ورزی امروزه با ابزارهای پیشرفته‌تری انجام می‌گیرد و به نسبت پیچیده‌تر شده است. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) تألیف احمد شریفی مالواجردی و کریم گرامی، دقیقاً به همین موضوع می‌پردازد و می‌کوشد ماشین‌ ها و ابزارهایی را که در این فرآیند مورداستفاده قرار می‌گیرند،‌ به شما معرفی کند. این راهنما می‌کوشد به تمامی ادوات مدرن و قدیمی خاک ورزی بپردازد و شیوه‌ی استفاده از آن‌ها را تشریح کند.

از هزاران سال پیش تا چند دهه‌ی قبل، برای خاک‌ورزی معمولاً از گاوآهن استفاده می‌شد. در این شیوه، ابزارهایی شبیه به شخم به حیوان و بعدتر به تراکتور وصل و به این شکل خاک آمده می‌شد. به این مدل اصطلاحاً خاک‌ورزی اولیه گفته می‌شود و از روش‌های سنتی به حساب می‌آید. اما در سال‌های گذشته ابزارها و ماشین های جدیدتری ابداع شدند که توانستند این فرآیند را متحول کنند. هرس بشقابی، دندانه میخی و فنری ازجمله دستگاه‌های جدیدی هستند که در فرآیند خاک‌ورزی مدرن یا اصطلاحاً ثانویه مورداستفاده قرار می‌گیرند. احمد شریفی مالواجردی و کریم گرامی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)، به هر دو مرحله‌ی خاک ورزی می‌پردازند و ماشین‌ها و ابزارهای اصلی آن‌ها را شرح می‌دهند. نویسندگان در این اثر طرز استفاده و شیوه‌ی نگهداری و مراقبت از این ادوات را هم توضیح می‌دهند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران را در برمی‌گیرد که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی به کشاورزان و کاروران ماشین‌ها و وسایل خاک ورزی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) می‌خوانیم

کانیزاسیون کشاورزی یکی از ارکان مهم کشاورزی در کشورهای دنیا و همچنین کشورمان ایران است. استفاده از ماشین‌های کشاورزی بعنوان رکن مهم مکانیزاسیون تولید محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مراحل در مکانیزاسیون کشاورزی مرحله خاک‌ورزی و تهیه بستر بذر است. ماشین‌های خاک‌ورزی بر اساس مراحل خاک‌ورزی شامل خاک‌ورزی اولیه گاوآهن‌های برگرداندار، بشقابی، چیزل، زیرشکن) و خاک‌ورزی ثانویه (دیسک، خاک همزن‌ها، کولتیواتورهای مزرعه، چنگه‌ها، ماله‌ها، غلتک‌ها) و ماشین‌های خاص و تکمیلی عملیات خاک‌ورزی شامل مرزکش و نهرکن هستند. در این راستا شناخت و کاربرد این ماشین‌ها توسط کاروران و بهره‌برداران کشاورزی روند تولید محصولات کشاورزی را آسان می‌نماید. توانایی تشخیص، کاربرد، تنظیم و نگهداری آن‌ها نیز
از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این کتاب سعی آن بر شده است تا بر اساس استاندارد تعریف شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، کاروارن ماشین‌ها و ادوات خاک‌ورزی با موضوعات مرتبط با آن آشنا شوند. مطالب و محتوی این کتاب نیز از منابع علمی و درسی موجود و معتبر ماشین‌های کشاورزی در کشور تهیه و تدوین شده است. امید است به لطف خدواند منان مورد استفاده کاروران ماشین‌های خاک‌ورزی قرار گرفته و گامی هرچند کوچک در جهت خدمت به بخش کشاورزی برداشته شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: توانایی شناخت خاک‌های زراعی و ویژگی‌های آن
فصل دوم: توانایی شناخت و کاربری از انواع کشنده‌ها
فصل سوم:‌ توانایی انجام شخم‌های مختلف
فصل چهارم: توانایی شناخت مراحل مختلف عملیات خاک‌ورزی
فصل پنجم: توانایی کاربری گاوآهن برگرداندار
فصل ششم: توانایی کاربری گاوآهن چیزل (قلمی)
فصل هفتم: توانایی کاربری گاوآهن بشقابی
فصل هشتم: توانایی کاربری از زیرشکن‌ها
فصل نهم: توانایی کاربری غلطک‌ها
فصل دهم: توانایی کاربری دیسک
فصل یازدهم: توانایی کاربری خاک‌ورزهای دوار (خاک ھمزن‌ھا)
فصل دوازدهم: توانایی کاربری کولتیواتورهای مزرعه
فصل سیزدهم: توانایی کاربری چنگه‌ها
فصل چهاردهم: توانایی کاربری ماله‌ها
فصل پانزدهم: توانایی کاربری مرزکش‌ها
فصل شانزدهم: توانایی کاربری نهرکن‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک9786001247453
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ ۱۸,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی)

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های خاک ورزی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.