معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)

رشد و توسعه‌ی ابزارآلات مکانیکی در کشاورزی از مهم‌ترین مباحث در این صنعت است. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)، نوشته‌ی کریم گرامی و احمد شریفی مالواجردی به کارورزان، شیوه‌ی استفاده از ماشین‌آلات و ابزارهای مکانیکی کاشت را مطابق با شیوه‌نامه‌ی سازمان فنی حرفه‌ای آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)

در زمان‌های قبل، تمامی مراحل کشاورزی توسط نیروی انسانی انجام می‌شد و با توجه به حجم گسترده‌ی کارها، این امر با زحمت بسیار صورت می‌گرفت. از سوی دیگر، این شیوه‌ی فعالیت امکان گسترش بیشتر صنعت کشاورزی را از بین می‌برْد. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) نوشته‌ی کریم گرامی و احمد شریفی مالواجردی با ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی ماشین‌های کاشت سعی دارد تا شیوه‌ی صحیح استفاده از این ابزار را به کشاورزان و کارورزان آموزش دهد و در بسط و گسترش مکانیزه کردن صنعت کشاورزی بکوشد. ابزارهای کشاورزی و ماشین‌آلات مختلف می‌توانند تأثیر فراوانی در آسان شدن فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی داشته باشند.

کاشت بذر اولین مرحله‌ از روند کشاورزی‌ست که امروزه مکانیزه شده است؛ کاشت بذر به‌ صورت سنتی تا سال 1840 ادامه داشت، اما در این زمان شخصی به نام ویلیام تی پنوبوک با ساخت ماشینی بذرافشان، آغازگر دورانی جدید در این صنعت شد. تا پیش از آن‌که پنوبوک ماشین بذرافشانی را اختراع کند، خاک ابتدا شخم زده می‌شد و پس‌ از آن کشاورزان با دست بذر‌ها را پخش می‌کردند. چهل سال پس از تی پنوبوک، استفاده از ماشین‌های بذرافشان به قدری در آمریکا رشد پیدا کرد که طبق آمار، پنحاه‌وسه درصد از گندم کشور با دستگاه بذرافشان کاشته شده بود. در این دوران بود که در مزرعه‌های دیگر نیز، بسته به محصول، ماشین‌های کشاورزی دیگری اختراع شدند. سرعت چشم‌گیر انقلاب صنعتی و مکانیزاسیون در صنایع باعث شد تا استفاده از ابزارآلات کشاورزی نیز به‌سرعت رشد کند.

مطابق با مطالب کتاب پیش رو، ماشین‌های کشاورزی -با توجه به شیوه‌ی کاشتشان- به دسته‌های بذرپاش، خطی‌کارها، ردیف‌کارها، غده‌کارها و نشاکارها تقسیم می‌شوند. بذرپاش‌ها یا درهم‌کار، بذر را در سطح زمین کشاورزی تصادفی پخش می‌کند. این ماشین با استفاده از چوبی که در پشت آن تعبیه شده خاک را روی بذرها می‌ریزد. خطی‌کارها با استفاده از یک میله، به‌صورت خطی در خاک حفره ایجاد می‌کنند و بذرها را درون آن حفره‌ها می‌ریزند و در نهایت، آن را می‌پوشانند. برخی از ماشین‌ها قابلیت این را دارند که میزان عمق و فاصله‌ی بین حفره‌ها را تنظیم کنند.

در روش ردیف‌کاری، بذرها بر روی خطوط موازی کاشته می‌شوند؛ در این روش امکان این وجود دارد که با استفاده از فضای مناسب، آبیاری قطره‌ای سامان داده شود و همچنین باقی وسایل مکانیکی کشاورزی مانند علف چین‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این روش بسیار محبوب است و در رابطه با بذرهای دانه‌ریز شیوه‌ای بسیار مناسب و اقتصادی محسوب می‌شود. بذرکار کپه‌ای یا غده‌کارها نیز شیوه‌ی دیگری است که در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) مورد بحث قرار می‌گیرد؛ در این روش، بذرها با فاصله‌ی معین (مانند ردیف‌کارها) به‌صورت متراکم در یک فضا پاشیده می‌شوند. ماشین‌های نشاکار با استفاده از یک شیار خاک را باز می‌کنند، بوته را درون خاک می‌گذارند و با استفاده از یک لوله آن نقطه را آبیاری می‌کنند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) نوشته‌ی کریم گرامی و احمد شریفی مالواجردی در هریک از فصل‌ها به یکی از این ماشین‌ها می‌پردازد و پس از شرح ساختمان آن شیوه‌ی کار با این ماشین‌ها آموزش داده می‌شود. گفتنی‌ست این کتاب توسط مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران ذیل مجموعه‌ای به نام «افزایش مهارت‌های شغلی» عرضه شده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به‌ تمامی علاقه‌مندان به کشاورزی و کتاب‌های مهارتی تقدیم می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) می‌خوانیم

در وسط مخزن، بهمزن قرار دارد که ادامه‌ٔ محور عمودی صفحه‌ٔ دوار پخش‌کننده است. بهمزن از تعدادی پره‌های شعاعی تشکیل یافته که سبب بهم زدن بذر یا کود شده و از مسدود شدن دهانه‌ٔ خروجی مخزن جلوگیری می‌کند. مخزن در بذرافشان‌های سوار و کوچکتر به اتصال سه نقطه تراکتور متصل شده و حمل می‌گردد. در این نوع بذر افشان‌ها حرکت لازم برای چرخش پخش‌کننده و بهمزن از محور پی تی او تراکتور گرفته می‌شود. آنچه در این نوع بذر افشان‌ها حائز اهمیت است کنترل عرض کار بذرافشان می‌باشد و باید سرعت حرکت تراکتور یکنواخت باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با انواع مواد استفاده‌شده در ماشین‌آلات
فصل دوم: ماشین‌های کاشت
فصل سوم: بذرافشان‌ها
فصل چهارم: خطی‌کارها
فصل پنجم: ردیف‌کارها
فصل ششم: کارنده‌های مخصوص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-600-1246-76-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش پرورش گل و گیاه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ ۱۳,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت)

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: کارور ماشین آلات و ادوات کشاورزی (ماشین‌های کاشت) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.